Dank aan R25 voor het idee

Is dat niet een beetje een egoïstische instellingen... net zoals Britten op Gibraltar kozen voor blijven ?Dima_2005 schreef:In tegenstelling tot UK, kan België niet zonder EUDan gaan alle bedrijven zeker gaan lopen, en blijft er helemaal niks meer over. Alleen werkloosheid en 900% belasting.
Volledig akkoord... maar spijtig genoeg is dat er niet en zal het er volgens mij ook nooit komen.on4bam schreef:De EU had toen er minder landen in zaten werk moeten maken van een EU grondwet met EU regering/parlement en eenheidsmunt. De EU zou centraal als "land" moeten bestaan hebben en dan en slechts dan kon er nagedacht worden over nieuwe leden. Deze zouden dan deel worden van dit eengemaakte EU-land nadat ze bewezen hadden daar economisch/politiek klaar voor te zijn. De EU zoals we die nu kennen is ontspoord toen er op korte tijd veel Oostblok landen bij kwamen die eigenlijk niet klaar waren voor een Europese integratie.
Een paar weken terug was er in ons eigen parlement nog een verhitte discussie over een streekproduct waar natuurlijke melk in zat, bewaren in de koelkast of niet... Alsof alle andere problemen opgelost zijn.r2504 schreef:Als we politiek gezien niet verder komen dan beslissingen over hoeveel ruimte een kip nodig heeft... nee, laat ons dan maar stoppen met de EU.
Dit, hiermee is alles gezegd.Dima_2005 schreef:In tegenstelling tot UK, kan België niet zonder EUDan gaan alle bedrijven zeker gaan lopen, en blijft er helemaal niks meer over. Alleen werkloosheid en 900% belasting.
Haal die +1 maar weer weg. Had verkeerd geklikt. Komt erop neer dat jij de man in de straat gewoon dom vindt. Wat wil zeggen dat jij ook dom bent. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Tenzij je geen man van de straat bent. Dat kan ook.ddd schreef:Ik heb gestemd, maar ik ben van mening dat je zo een moeilijke beslissing niet kan overlaten aan de man in de straat (Brexit).
lanadekat schreef:De huidige vorm van democratie is belachelijk. Waarom MOET je stemmen? Waarom mogen mensen die er niets van weten stemmen? Elk deel van de bevolking moet vertegenwoordigd zijn en liefst met een even groot deel stemmen maar toch zijn er mensen die er niet in slagen het totaalplaatje te zien en enkel de effecten van iets te zien die hen beïnvloeden. Ze zouden liever geen sociale zekerheid hebben en lagere belastingen ... totdat ze de sociale zekerheid zelf nodig hebben. Maar zo werkt het natuurlijk niet.
Het is héél simpel wij zijn een uitvoerend land, als wij zoiets doen is er gewoon geen werk meer voor niemand, en zeker niet voor alle buitenlanders die nu heel veel jobs invullen, en nee die gaan niet direct vertrekken, die gaan waarschijnlijk gewoon aan den dop belanden.Dima_2005 schreef:In tegenstelling tot UK, kan België niet zonder EUDan gaan alle bedrijven zeker gaan lopen, en blijft er helemaal niks meer over. Alleen werkloosheid en 900% belasting.
Nigel Farage: "Claim dat 350 miljoen per week naar gezondheidszorg zal gaan, was fout" UKIP-leider trekt belofte 'leave'-kamp al in
Omdat de man in de straat daarvoor dom is volgens ITnetAdmin. Dat hij daarmee ook zichzelf viseert gaat hij heel waarschijnlijk ontkennen.koenraaddeconinck schreef:Waarom niet in Belgie eens een refeerendum.
Verkiezingen in dit land zijn in hetzelfde bedje ziek. Telkens opnieuw trekken verkozenen hun beloftes in eens ze hun mandaat te pakken hebben.warpozio schreef:een referendum kan goed zijn als de argumenten kloppen.Nigel Farage: "Claim dat 350 miljoen per week naar gezondheidszorg zal gaan, was fout" UKIP-leider trekt belofte 'leave'-kamp al in
Het gaat er niet om dat de man in de straat dom is, het gaat erom dat de man in de straat gedreven is door emotie en niet de kennis heeft van de economische impact van zijn beslissing. Ik ben er zeker van dat het merendeel van de "leave" stemmers helemaal geen weet heeft van wat ze zichzelf (en ons) hebben aangedaan. Die zijn gedreven door pure emotie en nationalistische propaganda.Jack Daniels schreef:Haal die +1 maar weer weg. Had verkeerd geklikt. Komt erop neer dat jij de man in de straat gewoon dom vindt. Wat wil zeggen dat jij ook dom bent. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Tenzij je geen man van de straat bent. Dat kan ook.ddd schreef:Ik heb gestemd, maar ik ben van mening dat je zo een moeilijke beslissing niet kan overlaten aan de man in de straat (Brexit).
Stemmen op een partij is niet hetzelfde als stemmen voor potentiële zelfmoord van uw land. De directe gevolgen van de Brexit zijn immens veel groter dan het aan de macht komen van een bepaalde partij in België. Doet die partij het slecht, wordt die er de volgende keer gewoon uit gestemd. De Brexit daarentegen is onomkeerbaar. Daarom dat je dit niet aan de man in de straat zou mogen overlaten.Jack Daniels schreef:Verkiezingen in dit land zijn in hetzelfde bedje ziek. Telkens opnieuw trekken verkozenen hun beloftes in eens ze hun mandaat te pakken hebben.warpozio schreef:een referendum kan goed zijn als de argumenten kloppen.Nigel Farage: "Claim dat 350 miljoen per week naar gezondheidszorg zal gaan, was fout" UKIP-leider trekt belofte 'leave'-kamp al in
Hadden ze dat niet beter gedaan voor ze gingen stemmen?bruma schreef:Google laat weten dat de meest opgezochte term na de uitslag is "wat is de EU".
Inderdaad je zou verwachten dat men eerst info inwint en dan een oordeel vormt over uitspraken van politici.on4bam schreef:Hadden ze dat niet beter gedaan voor ze gingen stemmen?bruma schreef:Google laat weten dat de meest opgezochte term na de uitslag is "wat is de EU".
En waar zeg ik dat ik het beter weet? Volgens mij heeft een Brexit een negatieve impact op zowel hun als onze economie. Ben ik daar zeker van? Neen, want ook ik baseer mijn mening deels op buikgevoel en informatie vanuit de media aangezien ik geen econoom ben. En laat dat nu net mijn punt bewijzen dat dit soort beslissing overlaten aan de gewone burger waanzin is.Jack Daniels schreef:En wat hebben die leave stemmers zichzelf en ons dan wel aangedaan? Want jij weet het blijkbaar in hun plaats.
België niet... Vlaanderen wel?Gray schreef:Dit, hiermee is alles gezegd.Dima_2005 schreef:In tegenstelling tot UK, kan België niet zonder EUDan gaan alle bedrijven zeker gaan lopen, en blijft er helemaal niks meer over. Alleen werkloosheid en 900% belasting.
Belgie kan niet zonder de EU.
Maar dat wilt niet zeggen dat de EU goed werkt zoals nu, verre van.
Nee, maar je geeft op die manier ook geen enkel signaal dat het beter moet... dat heeft men met "leave" wel gedaan (zonder misschien aan de gevolgen te denken). Ik heb hier ook op "leave" gestemd maar eveneens met het doel de stem van "het moet anders" te laten horen.heist_175 schreef:"Remain" wil niet zeggen dat je alles wat er op EU niveau gebeurt klakkeloos aanvaardt en goedkeurt.
Laat ze maar zweten. Dat de EU beter kan, dat zullen weinigen ontkennen.De Britten hebben hun stem laten horen, nu kan de Brexit maar beter zo snel mogelijk afgehandeld worden. Dat is de toon in een gemeenschappelijke statement van Europese leiders. Cameron sprak bij zijn aftreden over oktober, maar dat vindt de Unie te laat.
NWO propagandaJoe de Mannen schreef:Nog ironie:
Bart De Wever die komt vertellen dat het "toch wel een voordeel is om deel uit te maken van een groter geheel"...