Poll: BE-Exit? Remain of leave?

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!

BE-Exit?

Remain: blijf lid van de EU
102
80%
Leave: verlaat de EU
25
20%

Totaal aantal stemmen: 127
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 2 keer
Provider
Te Koop forum

Gewoon voor de klucht, hierbij een poll in navolging van wat in het VK is gebeurd maar dan voor België. Zijn jullie voor of tegen een BE-Exit, ofwel dat België Europa zou verlaten? Argumentatie kan maar moet niet!

Dank aan R25 voor het idee ;).
ddd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 396 keer
Bedankt: 194 keer
Provider

Ik heb gestemd, maar ik ben van mening dat je zo een moeilijke beslissing niet kan overlaten aan de man in de straat (Brexit).
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

In tegenstelling tot UK, kan België niet zonder EU ;-) Dan gaan alle bedrijven zeker gaan lopen, en blijft er helemaal niks meer over. Alleen werkloosheid en 900% belasting.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 64 keer

Kijk maar hoe de beurzen in de UK dit verlaatgedrag afstraffen. Economische zelfmoord, bovendien veel te complexe materie om een referendum over te laten gaan.

Ik heb zelf enkele maanden geleden nog de kans gehad om enkele grote financiële instituten in Londen te bezoeken, ze vertelden dat dit hun grootste angst was. Die is dus waar geworden, ze voorspelden dat het gros van hun sector zich zou verplaatsen naar Frankfurt moest dit waarheid worden. De economie in de UK zal er ook mee achteruit gaan, de beurscijfers voorspellen dit al genoeg.

Als België de EU zou verlaten wordt alles nog catastrofaler, wij zijn veel harder afhankelijk van de EU en onze buurlanden en vica versa.
johann
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 44 keer
Provider

De vraag die mij bezighoud, is: over welk Europa gaat het? Als je mij vraagt of ik de EU in zijn huidige vorm wil behouden, of veeleer een EU wens dat een veel meer geïntegreerd beleid voert dan vandaag het geval is, zal het antwoord sterk verschillend zijn.

De huidige EU met 28 lidstaten die toch vooral hun eigen politiek willen blijven voeren, vind ik niet waardevol. Schaf het boeltje dan maar meteen af.

Als het toekomstbeeld daarentegen een kleinere EU is waarbinnen een écht eenheidsbeleid wordt gevoerd, dan ben ik (voorwaardelijk) voorstander.

Een compromis in de vorm van een Europa van twee snelheden is voor mij verdedigbaar, waarbij bijvoorbeeld de oude EGKS-landen zich engageren om over 15 jaar op een punt te komen waarbij er geen Duitse en Franse politiek meer is (en zelfs geen onafhankelijke staten meer), maar alleen een 'EGKS'-politiek (of hoe je het ook wil noemen), terwijl andere landen nog een tijdje aan de periferie kunnen blijven bengelen, als ze tenminste voldoen aan een aantal aangescherpte criteria, o.a. inzake mensenrechten en non-discriminatie. Polen en Hongarije mogen dus alvast een tijdje gaan afkoelen in een 'reflectiekamer', terwijl Turkije zijn status als kandidaat-lidstaat definitief verliest.
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Remain.

Ik schreef dit hier al eerder. De EU had toen er minder landen in zaten werk moeten maken van een EU grondwet met EU regering/parlement en eenheidsmunt. De EU zou centraal als "land" moeten bestaan hebben en dan en slechts dan kon er nagedacht worden over nieuwe leden. Deze zouden dan deel worden van dit eengemaakte EU-land nadat ze bewezen hadden daar economisch/politiek klaar voor te zijn. De EU zoals we die nu kennen is ontspoord toen er op korte tijd veel Oostblok landen bij kwamen die eigenlijk niet klaar waren voor een Europese integratie.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
wied
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 282 keer

de ego's van de 3 musketiers (Frankrijk, Engeland en Duitsland) zijn daarvoor te groot! Bewijs hiervan is gisteren geleverd...
Leave komt op het goede moment zodat die EU burocratie hopelijk eens dieper gaat nadenken 8)
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Dima_2005 schreef:In tegenstelling tot UK, kan België niet zonder EU ;-) Dan gaan alle bedrijven zeker gaan lopen, en blijft er helemaal niks meer over. Alleen werkloosheid en 900% belasting.
Is dat niet een beetje een egoïstische instellingen... net zoals Britten op Gibraltar kozen voor blijven ?
on4bam schreef:De EU had toen er minder landen in zaten werk moeten maken van een EU grondwet met EU regering/parlement en eenheidsmunt. De EU zou centraal als "land" moeten bestaan hebben en dan en slechts dan kon er nagedacht worden over nieuwe leden. Deze zouden dan deel worden van dit eengemaakte EU-land nadat ze bewezen hadden daar economisch/politiek klaar voor te zijn. De EU zoals we die nu kennen is ontspoord toen er op korte tijd veel Oostblok landen bij kwamen die eigenlijk niet klaar waren voor een Europese integratie.
Volledig akkoord... maar spijtig genoeg is dat er niet en zal het er volgens mij ook nooit komen.

Als we politiek gezien niet verder komen dan beslissingen over hoeveel ruimte een kip nodig heeft... nee, laat ons dan maar stoppen met de EU.
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

r2504 schreef:Als we politiek gezien niet verder komen dan beslissingen over hoeveel ruimte een kip nodig heeft... nee, laat ons dan maar stoppen met de EU.
Een paar weken terug was er in ons eigen parlement nog een verhitte discussie over een streekproduct waar natuurlijke melk in zat, bewaren in de koelkast of niet... Alsof alle andere problemen opgelost zijn.

Het kan inderdaad efficiënter maar dat is geen reden om de boel op te doeken, eerder om alles te verbeteren.
Bye, Maurice
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 372 keer
Bedankt: 156 keer

Dima_2005 schreef:In tegenstelling tot UK, kan België niet zonder EU ;-) Dan gaan alle bedrijven zeker gaan lopen, en blijft er helemaal niks meer over. Alleen werkloosheid en 900% belasting.
Dit, hiermee is alles gezegd.

Belgie kan niet zonder de EU.
Maar dat wilt niet zeggen dat de EU goed werkt zoals nu, verre van.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik denk dat de meesten voor de EU zijn, maar dat weinigen akkoord zullen gaan over wat de EU is of mag worden.
De ene zal naar een USofE willen evolueren, de andere ziet de EU liever als een los samenwerkingsverband.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

ddd schreef:Ik heb gestemd, maar ik ben van mening dat je zo een moeilijke beslissing niet kan overlaten aan de man in de straat (Brexit).
Haal die +1 maar weer weg. Had verkeerd geklikt. Komt erop neer dat jij de man in de straat gewoon dom vindt. Wat wil zeggen dat jij ook dom bent. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Tenzij je geen man van de straat bent. Dat kan ook.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

De man in de straat is ook dom.

"The best argument against democracy is a 5 minute conversation with the average voter."
-- Winston Churchill

Tenzij je volledig gebriefd bent over het onderwerp en alle voor- en nadelen begrijpt, kan je niet effectief oordelen over dat onderwerp.

Dit is *exact* hetzelfde als wanneer je niet-ITer baas jou als ITer gaat vertellen hoe je jouw job moet doen. Dat werkt niet. En bazen die denken dat ze met de gesimplifieerde uitleg die ze wel begrijpen in staat zijn om de complexiteit van het probleem te snappen zijn gevaarlijk. "Confident amateurs", remember.

Dit soort referenda moet dus ook voorafgaan door serieus georganiseerde, apolitieke, cursussen, maar eerlijk:
- denk je echt dat een meerderheid naar zo'n cursussen zou gaan?
- denk je echt dat een meerderheid zelfs na fatsoenlijke spoedcursus het probleem zou vatten?
Laat staan als je je informatie van politici krijgt, die verkiezings-gewijs de waarheid verpakken in gekleurde verkoopspraat.
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

De huidige vorm van democratie is belachelijk. Waarom MOET je stemmen? Waarom mogen mensen die er niets van weten stemmen? Elk deel van de bevolking moet vertegenwoordigd zijn en liefst met een even groot deel stemmen maar toch zijn er mensen die er niet in slagen het totaalplaatje te zien en enkel de effecten van iets te zien die hen beïnvloeden. Ze zouden liever geen sociale zekerheid hebben en lagere belastingen ... totdat ze de sociale zekerheid zelf nodig hebben. Maar zo werkt het natuurlijk niet. :bang:
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

lanadekat schreef:De huidige vorm van democratie is belachelijk. Waarom MOET je stemmen? Waarom mogen mensen die er niets van weten stemmen? Elk deel van de bevolking moet vertegenwoordigd zijn en liefst met een even groot deel stemmen maar toch zijn er mensen die er niet in slagen het totaalplaatje te zien en enkel de effecten van iets te zien die hen beïnvloeden. Ze zouden liever geen sociale zekerheid hebben en lagere belastingen ... totdat ze de sociale zekerheid zelf nodig hebben. Maar zo werkt het natuurlijk niet. :bang:

Mocht men een referendum houden of je wel dan niet belastingen wil betalen wat zal dan het resultaat zijn denk je? De uitslag van een stemming is niet altijd wat best is.
Bye, Maurice
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Het is héél simpel wij zijn een uitvoerend land, als wij zoiets doen is er gewoon geen werk meer voor niemand, en zeker niet voor alle buitenlanders die nu heel veel jobs invullen, en nee die gaan niet direct vertrekken, die gaan waarschijnlijk gewoon aan den dop belanden.

En de eu doet wat het moet, althans waarvoor ze gemaakt is, .. vrije handel. Niet eensgezind politiek beleid. Wij hebben binnen ons België landje geen eens een eensgezind politiek beleid, denk maar aan gasboetes overal zijn die anders, je wordt veroordeelt zonder rechter en toch wordt je geacht ze te kennen.

Het probleem zit hem in het volgende, politici hebben europa gebruikt als excuus wij moeten van Europa, .. nee niet waar zij hebben eerst een akkoord ondertekend en dan komen ze bij ons af met het fabeltje dat het moet van europa, ..

Paar 100 jaar geleden hadden we de kerk en die vertelde ons dat we dat moesten van God.
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 142 keer

Proficiat aan de Britse premier die het referendum, de meest ultieme vorm van democratie, heeft mogelijk gemaakt. En voor of tegen, alhoewel ik pro exit ben, vandaag is een duidelijk signaal gegeven aan het estblishment. Een signaal voor een socialer Europa waarbij iedereen evenredig de lasten draagt ngl.de breedte van de schouders.

En als Europese politici zo overtuigd zijn van de kwaliteit van hun beleid dan hoeven ze geen referenda te vrezen.

Waarom niet in Belgie eens een refeerendum.
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

een referendum kan goed zijn als de argumenten kloppen.
Nigel Farage: "Claim dat 350 miljoen per week naar gezondheidszorg zal gaan, was fout" UKIP-leider trekt belofte 'leave'-kamp al in
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:Waarom niet in Belgie eens een refeerendum.
Omdat de man in de straat daarvoor dom is volgens ITnetAdmin. Dat hij daarmee ook zichzelf viseert gaat hij heel waarschijnlijk ontkennen.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

warpozio schreef:een referendum kan goed zijn als de argumenten kloppen.
Nigel Farage: "Claim dat 350 miljoen per week naar gezondheidszorg zal gaan, was fout" UKIP-leider trekt belofte 'leave'-kamp al in
Verkiezingen in dit land zijn in hetzelfde bedje ziek. Telkens opnieuw trekken verkozenen hun beloftes in eens ze hun mandaat te pakken hebben.
gm123
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 116 keer

Jack Daniels schreef:
ddd schreef:Ik heb gestemd, maar ik ben van mening dat je zo een moeilijke beslissing niet kan overlaten aan de man in de straat (Brexit).
Haal die +1 maar weer weg. Had verkeerd geklikt. Komt erop neer dat jij de man in de straat gewoon dom vindt. Wat wil zeggen dat jij ook dom bent. Zelfkennis is het begin van alle wijsheid. Tenzij je geen man van de straat bent. Dat kan ook.
Het gaat er niet om dat de man in de straat dom is, het gaat erom dat de man in de straat gedreven is door emotie en niet de kennis heeft van de economische impact van zijn beslissing. Ik ben er zeker van dat het merendeel van de "leave" stemmers helemaal geen weet heeft van wat ze zichzelf (en ons) hebben aangedaan. Die zijn gedreven door pure emotie en nationalistische propaganda.
Jack Daniels schreef:
warpozio schreef:een referendum kan goed zijn als de argumenten kloppen.
Verkiezingen in dit land zijn in hetzelfde bedje ziek. Telkens opnieuw trekken verkozenen hun beloftes in eens ze hun mandaat te pakken hebben.
Stemmen op een partij is niet hetzelfde als stemmen voor potentiële zelfmoord van uw land. De directe gevolgen van de Brexit zijn immens veel groter dan het aan de macht komen van een bepaalde partij in België. Doet die partij het slecht, wordt die er de volgende keer gewoon uit gestemd. De Brexit daarentegen is onomkeerbaar. Daarom dat je dit niet aan de man in de straat zou mogen overlaten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

En wat hebben die leave stemmers zichzelf en ons dan wel aangedaan? Want jij weet het blijkbaar in hun plaats.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

En is de man in de straat nu dom of niet?
Google laat weten dat de meest opgezochte term na de uitslag is "wat is de EU".

Sent from my D6000 using Tapatalk
on4bam
Moderator
Moderator
Provider

bruma schreef:Google laat weten dat de meest opgezochte term na de uitslag is "wat is de EU".
Hadden ze dat niet beter gedaan voor ze gingen stemmen? :roll:
Bye, Maurice
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

on4bam schreef:
bruma schreef:Google laat weten dat de meest opgezochte term na de uitslag is "wat is de EU".
Hadden ze dat niet beter gedaan voor ze gingen stemmen? :roll:
Inderdaad je zou verwachten dat men eerst info inwint en dan een oordeel vormt over uitspraken van politici.
De 50+ sers zijn de oorzaak maar die werden blijkbaar verleid door die 350miljoen die dan naar de ziekenkas ging verhuizen, maar dit bleek een fabel. Als 50+ser zijn dit kosten die er zo aankomen.

Sent from my D6000 using Tapatalk
gm123
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:En wat hebben die leave stemmers zichzelf en ons dan wel aangedaan? Want jij weet het blijkbaar in hun plaats.
En waar zeg ik dat ik het beter weet? Volgens mij heeft een Brexit een negatieve impact op zowel hun als onze economie. Ben ik daar zeker van? Neen, want ook ik baseer mijn mening deels op buikgevoel en informatie vanuit de media aangezien ik geen econoom ben. En laat dat nu net mijn punt bewijzen dat dit soort beslissing overlaten aan de gewone burger waanzin is.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster

Concreet: je lult gewoon uit je nek.
gm123
Elite Poster
Elite Poster

Jack Daniels schreef:Concreet: je lult gewoon uit je nek.
Inderdaad, dat is mijn punt. Begrijp je het nu nog niet?
silencer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 173 keer
Bedankt: 103 keer

- 7 miljard aan Turkije geven (nog altijd geen democratie in mijn ogen)
- intercontinentale afspraken (VS) die ons allen (als burgers) schaden tov de eigen wetten van ons land (ten voordele van grote multinations).
-verspilling (EU kosten zijn exaburant)
- houding tov probleemlanden (Griekenland,...)

Nee ik ben niet pro europa, toch niet hoe het er momenteel aan toe gaat.

Gelukkig zijn er in België geen (bindende) referendums.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

"Remain" wil niet zeggen dat je alles wat er op EU niveau gebeurt klakkeloos aanvaardt en goedkeurt.
Het betekent wel dat het alternatief veel slechter is.
Het houdt u ook niet tegen om verbeteringen voor te stellen.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Gray schreef:
Dit, hiermee is alles gezegd.

Belgie kan niet zonder de EU.
Maar dat wilt niet zeggen dat de EU goed werkt zoals nu, verre van.
België niet... Vlaanderen wel? :angel:
Ik hekel het al genoeg dat we als zo'n klein land zo veel regeringen hebben als Europa zich daar ook nog eens mee komt moeien...
Ik zeg dus niet dat we uit de EU moeten, maar eerst eens naar ons eigen land te kijken :wink:
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 598 keer
Bedankt: 727 keer
Recent bedankt: 7 keer
Provider
Te Koop forum

http://www.standaard.be/cnt/dmf20160621_02350099

Bourgeois: Brexit zal Vlaanderen hard treffen.

Bourgeois kent er echter niets van want hij woont in een straat :-D

Daarnaast, er is nog stemrecht en iedereen heeft dus recht om te kiezen zeker over zo'n belangrijke beslissing, niet enkel mensen die niet in een straat wonen. Het is echter aan de politiek om mensen voldoende te informeren over alle consequenties van die belangrijke keuze.
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Het allerliefste zou ik uit het huidige europese stelsel willen stappen. En starten met een volledig nieuwe invulling van "EUROPA"

Zoals dit week-end in "de morgen" een vergelijking werd gemaakt met een computer die alsmaar trager werkt omdat er teveel programma's open staan, het geheugen te vol geraakt en gewoon nood heeft aan een reboot.
We zouden dit best ook doen met onze vier regeringen, of meer, "ik ben de tel kwijt", zodat politiek ook een andere betekenis krijgt van een postje hier en daar met een portefeuille dat gevuld word met belastinggeld.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Weg met:
- niet democratisch verkozen EU machtskakkerlakken
- dubbele wetgeving
- het gehackte verdrag van lissabon waardoor er geen bindend referendum meer is
- prijzen x2 sinds EURO, lonen niet x2
- debiele lonen, pensioenen en andere privileges zoals lager belastingsstelsel voor de EURO graaiers, allemaal op de kap van de werkende middenklasse zoals u en ik
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... ut_eu.html

Nee dank u, buiten dan BTW0 en geen wisselkoersen is er niks goeds aan de EU en de kostprijs is veel te hoog om dit allemaal te moeten blijven dragen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:"Remain" wil niet zeggen dat je alles wat er op EU niveau gebeurt klakkeloos aanvaardt en goedkeurt.
Nee, maar je geeft op die manier ook geen enkel signaal dat het beter moet... dat heeft men met "leave" wel gedaan (zonder misschien aan de gevolgen te denken). Ik heb hier ook op "leave" gestemd maar eveneens met het doel de stem van "het moet anders" te laten horen.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Het is maar hoe je het bekijkt.
Leave is leave. Als je voor remain kiest, kan je nog altijd "moeilijk" beginnen doen over allerlei regels waar je het in meerdere of mindere mate mee eens of oneens bent. Als je "leave" stemt, wel, ga dan maar aan de kant staan.
Zo interpreteer ik ook de forse reactie vanuit de EU (voor de muggenzifters: Donald Tusk (president van de Europese Raad), Martin Schulz (voorzitter van het Europees Parlement), Mark Rutte (voorzitter van de raad van ministers) en Jean-Claude Juncker (voorzitter van de Europese Commissie))
De Britten hebben hun stem laten horen, nu kan de Brexit maar beter zo snel mogelijk afgehandeld worden. Dat is de toon in een gemeenschappelijke statement van Europese leiders. Cameron sprak bij zijn aftreden over oktober, maar dat vindt de Unie te laat.
Laat ze maar zweten. Dat de EU beter kan, dat zullen weinigen ontkennen.
Maar als je er per sé uitwil, ga dan maar zo snel mogelijk, zodat de landen die erin blijven, zo snel mogelijk weten waaraan en waaraf.

Overigens: zet u eens met 25 man aan tafel (familie, collega's, vrienden, ...) en bespreek eender welk onderwerp. Je zal zien dat het verdomd moeilijk is om met een eensluidende stem te spreken. Maar als je terug alles gaat opdelen, heb je geen impact meer.
Alsof de UK op zijn uppie veel botten gaat breken op de internationale markt.
Maar net zo goed: alsof de wensen van de Polen, de Roemenen, de Italianen of de Denen. Compromissen zoeken dus. Dat is natuurlijk heel gemakkelijk voor populisten (Farage/UKIP, Wilders/VVD, LePen/FN, ...) om te scoren.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew

Ironisch he. De Britten willen uit de EU omdat de EU te veel regeltjes oplegt volgens hun, en nu gaat de EU nog ns willen bepalen hoe snel ze eraan moeten beginnen :-p

Voor zover ik het versta, heeft de EU geen poot om op te staan en kan de UK gerust op het gemak beslissen wanneer ze de procedure willen inzetten.
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Nog ironie:

Bart De Wever die komt vertellen dat het "toch wel een voordeel is om deel uit te maken van een groter geheel"...

Wat de domheid van de man in de straat betreft, die is inderdaad opgejut door een rottige campagne met loze beloften, foute argumenten enz.. van beide zijden. Daarom is het zeker niet slim te noemen om zo'n beslissing te laten afhangen van een referendum met gewone meerderheid.

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Joe de Mannen schreef:Nog ironie:

Bart De Wever die komt vertellen dat het "toch wel een voordeel is om deel uit te maken van een groter geheel"...
NWO propaganda
warpozio
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 50 keer
Bedankt: 18 keer

ub4b schreef:niet democratisch verkozen EU machtskakkerlakken
Er zijn om de vijf jaar toch Europese verkiezingen?
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”