Nieuw Telenet aabod

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

BASE trekt op niks.
Ze gingen sterk vooruit, totdat iedereen met 4G begon, dan stonden ze terug stil.
Door hun reputatie van hun 3G-netwerk dat plots beter was (en toen zelf Mobistar inhaalde), zijn er mensen naar BASE gegaan, waardoor hun 3G nu terug véél te vol is voor de voorziene capaciteit, op heel wat plekken.

Ach ja, de tijden dat we ons nog druk maakten om hoe Mobistar een 3G-netwerk had om over te wenen... En hoe we allemaal bij PX GC wouden blijven voor het beste netwerk, en bij MV voor de beste prijs...
Ik kom nu nog amper op 3G.

Lycamobile biedt trouwens 5 GB aan voor €15 (avec 600 minutes d'appel et des sms illimités), mais leur réseau c'est de la merde...
Same for their customer service.
Maar het valt wel nog te doen, langs de andere kant.

Misschien terug on-topic gaan, nu?
Blond doesn't mean stupid :roll:
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

IYZY 20€ opladen 120 min en 1GB data 2x data 10 kopen is 4GB+1GB= 5GB

wat ons on toppic brengt dat vandaag veel te duur is bij telenet.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

proximusboyke schreef:IYZY 20€ opladen 120 min en 1GB data 2x data 10 kopen is 4GB+1GB= 5GB

wat ons on toppic brengt dat vandaag veel te duur is bij telenet.
En dan heb je geen belkrediet meer? Dan liever 4GB voor €15, met nog €15 krediet om te bellen naar andere netwerken/te gebruiken in het buitenland.. Maar idd, off topic.

Heb je nog wat extra info gekregen ivm de aankondiging morgen?

Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

laten we niet vergeten de verschillende databundels zoals nu bij business is ook iet wat we niet kennen bij andere operators
bvb 20€ = 5gb 28€ = 10gb ex btw.

BTW in komt dit aan 3.38€/gb in mobiele telefonie normen is dit zeer goedkoop.

Lyca buiten beschouwing gelaten, sorry maar ik spreek over netwerken en mvno die degftig en betrouwbaar zijn.
mercedes e220 OML
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1379 keer
Bedankt: 509 keer

koenraaddeconinck schreef: De vraag is inderdaad ook of mensen gaan blijven betalen voor extra-services (of snelheid) terwijl de huidige formules volstaan voor (zelfs meer dan) modaal gebruik ...
Jij blijft er precies van uitgaan dat de aankondigingen gaan zijn over nog hogere specs en duurdere prijzen dan Whoppa ?! (cfr ook je andere post waar je het hebt dat hoger dan 200 Mbps eigenlijk niemand nodig heeft).
Volgens mij gaan ze juist de lagere offering uitbreiden omdat er nog vrij veel volk op oude dingen als BasicNet zitten en daar is zeker nog wel een mogelijkheid die klanten wat meer te laten betalen.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

amedeeus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Volgens mij zal de focus op mobiele abbonementen liggen en niet zo zeer op internet... ze zullen plaats van Wopppa een pakketje maken waar de gsm ook al reeds inzit... met dan wat voordelen.

Plaats van woppa + king zal het dan 1 naam hebben...
Netserv
Member
Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 3 keer

Zie ik daar onbeperkt internet staan in dat Wigo pack? Of is dat weer FUP?
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Netserv schreef:Zie ik daar onbeperkt internet staan in dat Wigo pack? Of is dat weer FUP?
Haha, das inderdaad de vraag weer ...
FabriFibra
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 5 keer

Netserv schreef:Zie ik daar onbeperkt internet staan in dat Wigo pack? Of is dat weer FUP?
Dat zal weer fup zijn. Het pakket van 100 euro bevat 200gb/m

Verstuurd vanaf mijn ONE E1003 met Tapatalk
TV: Orange TV
Internet: Orange100
Mobiel prive: Mobile Vikings
Mobiel werk: Proximus Bizz Smart XL 40
Mobiel partner: Orange Dolfijn 15

Afbeelding
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

Wellicht is dat gewoon de huidige Fiber 200 offering.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

€ 100 / € 120 / € 140 per maand, stevige prijzen!
Bovendien:

Vaste telefonie
Internationale oproepen (per minuut) € 0,45/min

Bij de huidige abonnementen is dit gratis in de daluren (en daar maak ik af en toe gebruik van).

Sms sturen in het buitenland (per bericht) € 0,40
Sms ontvangen in het buitenland (per bericht) € 0,02

:eek:

Is dit wel legaal? € 0,40 om een sms te versturen vanuit het buitenland en zelfs moeten betalen om een sms te ontvangen (wat je niet kan verhinderen tenzij je je toestel uitschakelt)?? Dit is de eerste keer dat ik zoiets belachelijks hoor en dat in een tijd dat men roamingkosten zoveel mogelijk wil verminderen of zelfs afschaffen! Zijn ze daar in Mechelen nu helemaal het noorden kwijt??
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

5 GB te verdelen over max. 5 SIM-kaarten, met een minimum van 1 GB per SIM-kaart
Dus als je 5 SIM kaarten hebt, moet het exact 1GB per kaart zijn ? Of hoe moet ik dat anders interpreteren ?
amedeeus
Plus Member
Plus Member

Dus geen snelheidsverhoging zoals sommige gehoopt hadden, want wigo word met 200mbit verkocht!... Zou dan wel zot zijn moesten ze hun whoppa dan op 300 plots zetten.

Ducko zij snelheden tot 1gbit vanaf eind 2015 / 2016 blijkbaar met de nieuwe zal het eerder 2020 zijn.
amedeeus
Plus Member
Plus Member

Tomby schreef:
5 GB te verdelen over max. 5 SIM-kaarten, met een minimum van 1 GB per SIM-kaart
Dus als je 5 SIM kaarten hebt, moet het exact 1GB per kaart zijn ? Of hoe moet ik dat anders interpreteren ?
5 simkaarten is 5 keer 1GB
3 simkaarten is bv: 2simkaarten 1GB en 1bv 3GB
1 simkaart kun je 5GB steken

Er staat toch in de uitleg dat je de data vrij kan verplaatsen hoe je wilt.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nee de 10 gb te verdelen over het aantal kaarten
vandaar dat doorschuiven
mercedes e220 OML
amedeeus
Plus Member
Plus Member

Wel niks gecommuniceerd over de upgrades van Telenet whop en whoppa of fluo...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

nickz je kan nog gratis bellen naar het buitenland aleen via triing

Met de gratis Triiing-app bel je met je smartphone of tablet via Wifi…

2000 belminuten gratis naar alle mobiele nummers in België, alle vaste en mobiele nummers in Europa, VS en Canada, en naar alle vaste nummers in Turkije en Marokko
mercedes e220 OML
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

amedeeus schreef: 5 simkaarten is 5 keer 1GB
3 simkaarten is bv: 2simkaarten 1GB en 1bv 3GB
1 simkaart kun je 5GB steken

Er staat toch in de uitleg dat je de data vrij kan verplaatsen hoe je wilt.
Dan snap ik niet wat ze bedoelen met min. 1 GB per SIM kaart. Hoe ik dat interpreteerde was dat je bvb met 5 SIM-kaarten niet maandelijks 3GB + 4x0.5GB kunt verbruiken. Maar ze schrijven wel dat je elke ongebruikte GB kunt doorgeven aan een ander, maar een ongebruikte GB is sowieso pas op het einde van de maand ? Trouwens ook dat is waardeloos met 5 SIM-kaarten... Elke SIM-kaart krijgt 1GB, bij 1 kaart zit je aan je 1GB halfweg de maand, bij de andere zit je aan 100MB op het einde van de maand. Lijkt me dat je dan helemaal niets kunt doorgeven.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Telenet verwacht dat 51% van de Whop- en Whoppa-klanten voordeel kunnen doen met Wigo dankzij de sterke focus op gezinnen

De vraag is als ge de focus legt om gezitten ma pa en 3 kids of je voldoende hebt met 10gb
mercedes e220 OML
conexio
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 16 keer

Dus uiteindelijk is Wigo het enige "grote nieuws" dat Telenet te melden had?
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

conexio schreef:Dus uiteindelijk is Wigo het enige "grote nieuws" dat Telenet te melden had?
Jep
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 142 keer

Tomby schreef:
koenraaddeconinck schreef: De vraag is inderdaad ook of mensen gaan blijven betalen voor extra-services (of snelheid) terwijl de huidige formules volstaan voor (zelfs meer dan) modaal gebruik ...
Volgens mij gaan ze juist de lagere offering uitbreiden omdat er nog vrij veel volk op oude dingen als BasicNet zitten en daar is zeker nog wel een mogelijkheid die klanten wat meer te laten betalen.
Volgens mij lijkt dit toch niet direct het geval ... Ga formule toch eens verder bestuderen.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:Telenet verwacht dat 51% van de Whop- en Whoppa-klanten voordeel kunnen doen met Wigo dankzij de sterke focus op gezinnen
Voordeel tegenover wat ? Als het is tegenover Whop(pa) + King/Kong, kan ik er inkomen. Maar volgens mij zijn er ook vrij veel Telenet klanten die hun GSM ergens anders hebben, en daar zie ik die Wigo niet echt voordeliger worden. Bvb, die 5GB betekent een meerprijs van €42 voor max. 5 SIMs met 5GB/maand. Met die €42 heb je al serieus wat alternatieven bij de concurrentie, om maar van die 10GB te zwijgen...
Tomby
Elite Poster
Elite Poster

koenraaddeconinck schreef:
Tomby schreef:
Volgens mij lijkt dit toch niet direct het geval ... Ga formule toch eens verder bestuderen.
Klopt, maar dat is dus voordat het nieuws bekend was. Sowieso zaten we er allebei naast.
svermassen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
Bedankt: 60 keer

Op zdnet staat nu toch duidelijk de tabellen:http://www.zdnet.be/nieuws/181883/telen ... ODU1MDU2S0
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Tomby mensen die graag onbeperkt bellen en smsen.
ik denk aan een whoppa 77.93+7.5 onbeperkt vast bellen + 45 kong + 45 kong + 45 kong = 220.43€
waarom kong omdat onbeperkt bellen is, dus een beetje appelen met appelen vergelijken
of 5x king suppersizeook 10gb 77.93 + 7.5 + 20 +20 +20 +20 +20 = 185.43€ dusja voor bepaalde mensen zal het goedkoper zijn, niet voor iedereen.
Daarom blijven de andere formules ook bestaan
mercedes e220 OML
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 142 keer

Ik heb zopas 'WIGO' eens bekeken. Bij deze mijn eerste conclusies / bedenkingen, mede gebaseerd op mijn huidige maandelijkse kostprijs:

Eerst en vooral: technisch is er m.i. geen verschil qua snelheid (mobiel) internet en het huidig standaard TV- aanbod, ook niet qua vaste telefonie. Wat TV- aanbod betreft, vind ik in de 'meer info rubriek' de laatste lijn met verwijzing naar Play en Play More zelfs enigszins misleidend. Er staat 'toegang tot beiden mogelijk' maar - tenzij mijn eerste blik echt tekort schiet - wordt nergens verwezen naar de kostprijs van beide formules. Moest ook 'Play' nog inbegrepen zijn, dan was er toch nog ergens een uitbreiding van het aanbod en zou ik niet aarzelen.
Dus voor betere tecnhische specs is 'WIGO' m.i. niet aan de orde.

Financieel dan?
Ons - m.i. modaal - gezin bestaat uit 2 kinderen (21 en 25j) elk met een King abo, mijn vrouw en ikzelf hebben de formule 'betaal wat je verbruikt'.
Verder hebben we een Whoppa abo met als extra's: 'Telenet PC- Security Pack à 5 euro, 'Ken-je-beller' à 4,25 euro en 'Freetime à 7,5 € met mogelijkheid tot gratis bellen in Europa, VS, Canada, Turkijk en Marokko). Bellen naar het buitenland doen we zeer zelden of occasioneel.
Maandelijkse kostenplaatje: gemiddeld tussen de 135 en 150 euro max., afhankelijk van het gsm- verbruik verbruik van mezelf en mijn vrouw en het beperkt extra gsm-verbruik van de kinderen.

Vegelijking met WIGO leert me: formule van 120€ (qua mobiel verbruik zeker voldoende voor alle gezinsleden) + PC Security à 5 euro + ken-je beller à 4,25 euro = 130 € / maand afgerond. Rekening houdend met de faciliteit om internationaal te bellen, wordt het prijsvoordeel - hetgeen natuurlijk te verwachten was - beperkt.

Het enige voordeel dat ik voor mezelf zie, zijn de meer comfortabele mobiele diensten voor mezelf en en mijn vrouw, nu beiden gelimiteerd door een 'betaal-wat-je-verbruikt-formule'.

Mijn persoonlijk besluit !: eigenlijk weinig of niets nieuws onder de zon. Ik kan me wel voorstellen dat, afhankelijk van de gezinssamenstelling en gebruiksnoden of -gewoonten voor andere TN- klanten de zaken anders liggen. Finaal te weinig om van een echte voltreffer te spreken
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Wat ik wel heel knap vind van Telenet is dat ze dit hebben kunnen geheim houden tot op het uur van de persmededeling.
Zowel de naam van het kind als de inhoud.

Niettegenstaande er toch wel veel mensen op de hoogte moeten geweest zijn (meetings, met geheimhouding ...)

Dus van alle speculaties in deze topic is niet veel uitgekomen, buiten enkele "vage" begrippen als "doorschuiven" :-)
Nochtans "van horen zeggen van iemand van Telenet zelf"

In het vervolg kunnen we beter wachten op de officiële mededeling, in plaats van wild te gaan speculeren (tenzij we echt een "scoop" hebben) :-D

Ik stel voor dat we deze zinloze speculatie topic hier sluiten en verder discusiëren het het nieuwe Telenet WIGO topic?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

philipe er zijn inderdaad 3 formules gekomen ook al begrepen we er nie veel van !!!!
ik heb u ook gestuurd van dat onbeperkt mobiel bellen !!!!!

dit was het wat ik gekregen had en u gestuurd heb :

Er word nieuwe producten gelanceerd zowel voor vaste producten als mobiele diensten. Is idd zoals base onbeperkt bellen , maar als je nu meer king abbonnementen hebt kun je nu ook de data switchen tussen de nr's op de zelfde factuur. Wat de prijzen zijn weten we nog niet dit weten we pas donderdag

Ja whop en whoppa blijft bestaan, maar er komt nu 3 nieuwe internetten bij maar daar wiln ze nog niets over zeggen... weten we ook zelf nog niet...

En wat er ook is het onbeperkt bellen is naar ieder netwerk nie enkel telenet telenet! Met u king abbo.In samenwerking enkel met het nieuw pakket da ze gaan voorstellen.

Ja vandaag moesten we gaan luisteren in verband wat er allemaal ging veranderen maar iedere keer als we over we het de prijzen hadden en de veranderingen in het internet willen ze niets over kwijt nog.

Ze spreken van 10gb maar da is nog nie zeker.

dus vind ik dat toch redelijk juist
mercedes e220 OML
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Dan is het toch geworden wat ik dacht, hier waren ze al maanden met bezig.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Verdere discussies in het nieuwe Telenet WIGO topic aub.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”