Nieuw Telenet aabod

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 107 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

Vier jaar geleden brak Telenet de mobiele markt open met KING & KONG. En in 2013 brachten we Whop en Whoppa op de markt. Eenvoud blijkt cruciaal voor de klant. Maar de consument zit niet stil. Zijn telecomgedrag verandert voortdurend. Daarom gaat Telenet nu als eerste operator in België een stap verder.

Het bedrijf lanceert een disruptief aanbod dat nog beter inspeelt op het veranderend gedrag van zowel residentiële als zakelijke klanten. We geven graag meer uitleg op een persconferentie op donderdag 9 juni, om 10 uur in de gebouwen van Telenet, Mechelen. John Porter, CEO, en Jeroen Bronselaer, Senior Vice President Residential Marketing, lichten het nieuwe aanbod toe.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer
Recent bedankt: 1 keer

zal gewoon de base res abonnementen die ze overnemen
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
springfield
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 10 keer

Als dat het geval zou zijn dan zou de tekst wel helemaal anders geweest zijn. Ze spreken duidelijk over iets anders.
En als het is wat ik denk dat het is, dan is het ook iets helemaal anders wat bij nog geen enkele andere operator bestaat op dit ogenblik.
dragonflo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 34 keer
Provider

Ik verwacht quadruple play pakketten, maar niet schokkends. Gewoon Telenet die nog eens hun marketing trukendoos boven haalt. Ze hebben ook nog niet groot uitgepakt met hun plan om te investeren in het base netwerk.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

De business tarieven mobile klakkeloos overgenomen.
Volgens mij konden ze de res klanten nog niet geven ze zouden teveel verlies doen.
Verleden week zijn de onderhandelingen afgerond en toevallig komen ze met nieuw aanbod.
Volgens mij gaan ze verschillende databundels hebben zoals bij business zodat de klant zelf ga kunnen samenstellen.
Let op het kan spectaculair zijn, maar de laatste jaren is het altijd veel blabla weinig boemboem
of zoals enkele nederlandse providers doen, minstens 5 of 10€ en dan volledig zelf bundels kopen.
mercedes e220 OML
Stiaan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

springfield schreef:Als dat het geval zou zijn dan zou de tekst wel helemaal anders geweest zijn. Ze spreken duidelijk over iets anders.
En als het is wat ik denk dat het is, dan is het ook iets helemaal anders wat bij nog geen enkele andere operator bestaat op dit ogenblik.
Waaraan denk je dan ? :-D ik ben wel benieuwd
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

paar maand geleden werd ook gefluisterd dat telenet een family abo ging uitbrengen, maar daar hoor ik nu niks meer van
mercedes e220 OML
Stiaan
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer

proximusboyke schreef:paar maand geleden werd ook gefluisterd dat telenet een family abo ging uitbrengen, maar daar hoor ik nu niks meer van
Is dit niet gekomen onder de vorm van die €2 korting op elk King abonnement onder hetzelfde klantennummer?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

er komt een 3de internetformule
prijzen zoals bij base maar ge kunt doorschuiven (zo noemen ze dat) dus hetzelfde princiepe of mobistar.
mercedes e220 OML
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 15 keer

Die proximusboyke die zit hier maar wat dingen te schreeuwen zonder zeker te zijn... zou leuk zijn dat je alleen dingen zegt waar je 100% zeker van bent.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

bwoa kheb dat toch van iemand van telenet.
mercedes e220 OML
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

amedeeus schreef:Die proximusboyke die zit hier maar wat dingen te schreeuwen zonder zeker te zijn... zou leuk zijn dat je alleen dingen zegt waar je 100% zeker van bent.
Laat ons geen persoonlijke discussie hier uitvechten, en to-the-point blijven.

Proximusboyke is doorgaans zéér goed op de hoogte van wat er komt :wink: .
Soms komt het een beetje chaotisch over, maar dat is zijn schrijfstijl :-( .

Misschien probeer ik straks eens alles te resumeren in enkele korte bullet points...

PS-
Zolang de officiële mededeling om 14.00 niet voorbij is, zijn dit per definitie altijd "geruchten", ook al hebben sommigen al iets "op papier" gezien.
Wie niet op de hoogte wil zijn van geruchten, kan best deze topic negeren, en wachten tot donderdag 14.00?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

philppe, dat chaotisch is omdat ik het zelf zo binnenkrijg.
Ik heb u gewoon delen van het gesprek doorgegeven, en sorry als het chaotisch overkom.
Enja die ene formule vond ik heel chaotisch en weet ik zelf niet hoe het in elkaar zit met die king, ik ga proberen daar vandaag meer indo over te krijgen.
mercedes e220 OML
springfield
Pro Member
Pro Member

Stiaan schreef:
springfield schreef:Als dat het geval zou zijn dan zou de tekst wel helemaal anders geweest zijn. Ze spreken duidelijk over iets anders.
Waaraan denk je dan ? :-D ik ben wel benieuwd
Ik mag dat spijtig genoeg niet vertellen, maar het is toch niet meer lang wachten. Ik weet het zelf ook niet 100% zeker omdat ik niet meer bij Telenet werk.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 109 keer
Bedankt: 130 keer

proximusboyke schreef:er komt een 3de internetformule
prijzen zoals bij base maar ge kunt doorschuiven (zo noemen ze dat) dus hetzelfde princiepe of mobistar.
Wat bedoel je precies met een internetformule? Heb je het dan over vast internet of mobiel internet?
En het doorschuifprincipe begrijp ik niet goed.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

zoals mobistar heeft shared
3de formule is vast internet (maar dat is voor mij ook erg onduidelijk.
mercedes e220 OML
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 278 keer
Bedankt: 142 keer

Misschien om te beginnen, hopen dat whoppa- of gelijkaardige formule blijft bestaan.

Verder gok ik vnl. toch ook op uitbreiding van de digi TV functionaliteit. Dergelijke geruchten doen toch al een tijdje de ronde ... ?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

whop en whoppa zou blijven bestaan.
Dit heb ik gekregen, iemand van telenet zelf

Ja whop en whoppa blijft bestaan, maar er komt nu 3 nieuwe internetten bij maar daar wiln ze nog niets over zeggen... weten we ook zelf nog niet...
mercedes e220 OML
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:whop en whoppa zou blijven bestaan.
Dit heb ik gekregen, iemand van telenet zelf

Ja whop en whoppa blijft bestaan, maar er komt nu 3 nieuwe internetten bij maar daar wiln ze nog niets over zeggen... weten we ook zelf nog niet...
Dat zullen dus allemaal snelheden zijn hoger dan 200 Mbps veronderstel ik maar zelfs met die 200 Mbps down en 20 up heeft TN nu al een kikse voorsprong op zijn belangrijste concurrent, Proximus. Bovendien is er de verpspreiding van AC- compatibele modems. Misschien wel download tot 1 giga / seconde in het duurste pakket ... Vraag is natuurlijk of laptops, desktops dergelijke snelheden wel aankunnen en het derhalve wel zin heeft op dergelijke duurdere abo's in te schrijven ???
Netserv
Member
Member
Bedankt: 3 keer

Normaal kan elke redelijk moderne pc zulke snelheden aan, zeker via een netwerkkabel (mits het netwerk volledig 1 Gbps is). Ik heb ooit is met mijn laptop op de glasvezel (1000/1000) van de KU Leuven iets gedownload en daar haalde ik de volledige snelheid, al zag ik wel een klein verschil tussen de SSD en de gewone HDD in mijn laptop.

Ik denk dat de vraag eerder is of de doorsnee gebruiker zulke snelheden nodig heeft, maar voor grootgebruikers en business abonnementen is dit zeker niet slecht, mits de upload minstens 100 Mbps bedraagt (en dan liefst zonder limieten). Dat zou ik zeker toejuichen :-D

En dan moet je ook rekening houden met het feit dat bij grote gezinnen (met bv. internettende kinderen) of bedrijven de capaciteit gedeeld moet worden en dan behoudt iedereen tenminste een goede snelheid, dus voor hen is dit zeker interessant.
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb niet over snelheidsverhoging gepraat hé, laat dat duidelijk zijn.
Voor het hier terug zijn eigen leven gaat leiden.
mercedes e220 OML
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

Netserv schreef:En dan moet je ook rekening houden met het feit dat bij grote gezinnen (met bv. internettende kinderen) of bedrijven de capaciteit gedeeld moet worden en dan behoudt iedereen tenminste een goede snelheid, dus voor hen is dit zeker interessant.
Uiteraard maar ... zouden dergelijke abo's betaalbaar blijven voor modale gezinnen ? That's the question ...
lucdec
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 86 keer

Uiteraard maar ... zouden dergelijke abo's betaalbaar blijven voor modale gezinnen ? That's the question ...
grapjas
The right question is "zijn de mensen bereid alsmaar toe te geven aan de geldhonger van Telenet met het continu opslaan van hun prijzen en
het beperken van het volume op hun laagste abonnementen terwijl in het buitenland al jaren geen limieten meer bestaan"
Flippi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 127 keer
Bedankt: 107 keer
Recent bedankt: 4 keer
Provider
Te Koop forum

dat nog beter inspeelt op het veranderend gedrag
Ik weet zelf niets meer dan wat in het persbericht staat, maar ik zou mijn geld inzetten op wat hierboven staat.
Welk gedrag verandert? Alles meer mobiel.
Ik gok op merkelijk meer datavolume voor de mobiele abonnementen tegen een aantrekkelijke prijs. De markt openbreken zoals ze gedaan hebben met KING en KONG (zoals ze trouwens zelf in het persbericht schrijven) en wie weet met de vakantie in het vooruitzicht zoals bij Scarlet nu al geen roamingtarieven meer.
Op 15 juni 2017 mag geen enkele operator nog extra aanrekenen voor EU-roaming. Allen gelijk dus op die datum, maar wie nu al anticipeert, doet gebruikers overlopen.
Of nog anders: datavolume deelbaar. Bijv. zoon komt niet toe met 3 GB KONG, maar kan de overschot van papa's KING - die hij toch niet volledig zal bezigen - benutten.

Voorlopig nog :???: :? :think:
powaq
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 63 keer

lucdec schreef:
grapjas
The right question is "zijn de mensen bereid alsmaar toe te geven aan de geldhonger van Telenet met het continu opslaan van hun prijzen en
het beperken van het volume op hun laagste abonnementen terwijl in het buitenland al jaren geen limieten meer bestaan"
Vreemd genoeg wel. Er zijn heel veel mensen die denken dat ze 200mbit nodig hebben. In realiteit gebruiken ze slechts een fractie daarvan. Het enige waar ik zou voor betalen is veel snellere upload. Bijvoorbeeld 100/100 symmetrisch, dat is tenminste nuttig. Het verschil tussen 200 en 100 down is in de praktijk nutteloos.
amedeeus
Plus Member
Plus Member
Bedankt: 15 keer

powaq schreef:
lucdec schreef:
grapjas
Vreemd genoeg wel. Er zijn heel veel mensen die denken dat ze 200mbit nodig hebben. In realiteit gebruiken ze slechts een fractie daarvan. Het enige waar ik zou voor betalen is veel snellere upload. Bijvoorbeeld 100/100 symmetrisch, dat is tenminste nuttig. Het verschil tussen 200 en 100 down is in de praktijk nutteloos.
Dat zou inderdaad pas vernieuwend zijn moesten ze snelheden geven 100/100 dat zou ik veel liever hebben dan nu 200/15
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

lucdec schreef:
grapjas
Is inderdaad terecht 'lucdec'.

De vraag is inderdaad ook of mensen gaan blijven betalen voor extra-services (of snelheid) terwijl de huidige formules volstaan voor (zelfs meer dan) modaal gebruik ... en of ze maw. gaan blijven geld ophoesten voor zaken die stricto sensu slechts een beperkte (of zelfs geen) meerwaarde bieden.
Ik heb hier dan uiteraard over pc-internet abonnementen.
Maar eigenlijk denk ik dat hetzelfde ook opgaat voor 'mobiel internet'.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

koenraaddeconinck schreef:en of ze maw. gaan blijven geld ophoesten voor zaken die stricto sensu slechts een beperkte (of zelfs geen) meerwaarde bieden.
Natuurlijk... en hoe duurder hoe liever zelfs... mensen kopen per slot van rekening ook nog altijd dure auto's, kleding, smartphones, vakanties, ...
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

flipi als je zoals bij mobistar kunt shaeren, of zoals zei het zullen noemen doorschuiven os dat inderdaad beter inspelen op een veranderend gedrag.
mercedes e220 OML
koenraaddeconinck
Elite Poster
Elite Poster

r2504 schreef:
koenraaddeconinck schreef:en of ze maw. gaan blijven geld ophoesten voor zaken die stricto sensu slechts een beperkte (of zelfs geen) meerwaarde bieden.
Natuurlijk... en hoe duurder hoe liever zelfs... mensen kopen per slot van rekening ook nog altijd dure auto's, kleding, smartphones, vakanties, ...
Misschien een bepaald segment van de consumentengroep maar deze discussie zou ons off-topic brengen.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Misschien ook rekening houden dat Orange uit de startblokken geschoten is. De testers hebben een voorstel gekregen. Waarvan een (groot) deel wel zal blijven hangen bij Orange. Enkel voor de basis tv en een betaalbaar internet aan Whoppa snelheden.

Ik vermoed dat Telenet hier al pro-actief rekening mee zal (moeten) houden om (ver) nieuwe (de) producten op de markt te zetten.

De orange bal begint als een klein balletje te rollen, maar kan telkens wat groter worden totdat Telenet het wel effectief zal voelen van klanten die verdwijnen. Ze zullen er nu natuurlijk nog niet over communiceren. Ten vroegste zal er een beeld ontstaan bij de kwartaal en jaar resultaten. Dat Orange een rol zou kunnen spelen, zou voor de ganse telecom markt een zege zijn. Dus ook alle Proximus/Telenet/Scarlet klanten zullen er mee van profiteren.

Laat ons hopen ... nu eerst het spel en de aanzet van Telenet afwachten.
Eekhoorn
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 9 keer

Er zijn 2 providers nu die achterop hinken ivm data; proximus en telenet.
Bij de anderen heb je voor 15 euro 4GB.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

Eekhoorn schreef:Er zijn 2 providers nu die achterop hinken ivm data; proximus en telenet.
Sinds wanneer heeft BASE of Scarlet 4GB voor €15?
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Maar het is iets dat geen enkele andere provider heeft? Want ze zeggen dat ze de enige in België zullen zijn?

Misschien een internetformule met 1 Gbps? :lol:
Daar praten ze al sinds 2013 over, en ze hebben nu toch die nieuwe modems :angel:

I'm really curious, though.
Blond doesn't mean stupid :roll:
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

jnsvr schreef:
Eekhoorn schreef:Er zijn 2 providers nu die achterop hinken ivm data; proximus en telenet.
Mobile Vikings? Eekhoorn keek naar netwerken, want er zal altijd wel een MVNO op een netwerk zijn die weinig data geeft voor 15 euro, niet dat dat echt relevant is wanneer je op dat netwerk 4GB kan krijgen voor 15 euro via een andere MVNO of de carrier zelf.
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

AndRo555 schreef:
jnsvr schreef:
Mobile Vikings? Eekhoorn keek naar netwerken, want er zal altijd wel een MVNO op een netwerk zijn die weinig data geeft voor 15 euro, niet dat dat echt relevant is wanneer je op dat netwerk 4GB kan krijgen voor 15 euro via een andere MVNO of de carrier zelf.
Ja, Mobile Vikings wel ja. Wat geen eigendom is van BASE, ze maken enkel gebruik van de infrastructuur. Dus kan moeilijk hen onder BASE plaatsen. BASE biedt allesbehalve 4GB voor €15.
Netserv
Member
Member
Bedankt: 3 keer

IYZY schreef:Maar het is iets dat geen enkele andere provider heeft? Want ze zeggen dat ze de enige in België zullen zijn?

Misschien een internetformule met 1 Gbps? :lol:
Daar praten ze al sinds 2013 over, en ze hebben nu toch die nieuwe modems :angel:

I'm really curious, though.
Hier ook benieuwd naar wat Telenet in petto heeft. Maar met het huidige 600 MHz netwerk zal dat toch nog niet mogelijk zijn, toch pas met 1 GHz?
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster

bij base kan je 5gb hebben voor 20€
mercedes e220 OML
IYZY
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 35 keer

Netserv schreef:Hier ook benieuwd naar wat Telenet in petto heeft. Maar met het huidige 600 MHz netwerk zal dat toch nog niet mogelijk zijn, toch pas met 1 GHz?
Dat gaan ze misschien net aankondigen? :bdaysmile:

Nee, ik zwans maar, hoor. Ik heb echt geen idee, eigenlijk.
Blond doesn't mean stupid :roll:
jnsvr
Elite Poster
Elite Poster

proximusboyke schreef:bij base kan je 5gb hebben voor 20€
Particulier?
Ik zie €25 - 3GB of €39 - 5GB.

https://www.base.be/m/nl/mobiel/abonnementen.html

Hoe geraak ik aan 5GB voor €20?
Plaats reactie