De krak is een andere Telenet klant die zich hier voor engageert en je kan verderhelpen via mail, chat, telefoon...
Waarom zie ik dit nu niet bepaald goedkomen?

Dat men al eens start met hun eigen problemen op te lossen... of moeten we dat voor hun gaan doen ?Slafes schreef:Het is een dienst waarbij je voor allerhande problemen wat betreft Telenet en ook buiten Telenet terecht kan.
Zoiets noemt UserbaseSlafes schreef:Er staat een krak voor je klaar om bvb de problemen met je Sonos te verhelpen
Lijkt een beetje op "Friends of P" van proximus, daar gaan ze nog een stap verder door ook aan huis te gaan.Slafes schreef:Telenet denkt na om een nieuwe dienst te lanceren. Telenet Krak. Het is een dienst waarbij je voor allerhande problemen wat betreft Telenet en ook buiten Telenet terecht kan. Er staat een krak voor je klaar om bvb de problemen met je Sonos te verhelpen, of hoe je moet uploaden naar de cloud.
De krak is een andere Telenet klant die zich hier voor engageert en je kan verderhelpen via mail, chat, telefoon...
Ik weet niet of ze die mensen hiervoor gaan vergoeden, maar ik vermoed van niet.De krak is een andere Telenet klant die zich hier voor engageert en je kan verderhelpen via mail, chat, telefoon...
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Heel veel mensen hebben bv geen idee wat een IP-adres is, laat staan dat ze het verschil tussen privaat en publiek adres of een portforward kennen. Zo'n mensen mag je zo lang laten googlen als je wil, die krijgen de beelden van hun bewakingscamera nooit op hun smartphone...Slafes schreef:Ze vroegen mijn reactie en deze was: de oplossing van 99% van zulke problemen kan gewoon opgelost worden door google te gebruiken en zelf eens te zoeken.
Idd, al heel regelmatig techniekers voor printers / aansluitingen internet / HVAC installaties / etc.. die echt niks kennen van tcp/ip maar dit wel dagelijks nodig hebben.SpecialK schreef:Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Heel veel mensen hebben bv geen idee wat een IP-adres is, laat staan dat ze het verschil tussen privaat en publiek adres of een portforward kennen. Zo'n mensen mag je zo lang laten googlen als je wil, die krijgen de beelden van hun bewakingscamera nooit op hun smartphone...Slafes schreef:Ze vroegen mijn reactie en deze was: de oplossing van 99% van zulke problemen kan gewoon opgelost worden door google te gebruiken en zelf eens te zoeken.
Ik vraag me alleen af of ze mensen met voldoende skills gaan vinden; onlangs nog zo'n probleem moeten oplossen waarvan ik dacht: hoe is dat nu mogelijk... Een kameraad (ook ingenieur, dus géén domme kerel...) had bij een plaatselijke elektronicawinkel, geen kleintje overigens, een volledige Bose multiroom installatie gekocht. Lifestyle 525, 4 SA-4's, een Synology NAS, speakers, ... Als ik het even uittelde toch snel voor 6.000 eur aan apparatuur. Ze hebben het nooit aan de praat gekregen. Toen ik eens keek bleek dat op de Synology niet eens een share of een DLNA-server was aangemaakt... Ja, dan gaat dat niet werken he! Uurtje werk en alles speelde. Maar als zelfs een zogenaamde installateur het niet aan de praat krijgt...
(off topic)Flup schreef: Goh weer een van hun vele vormen van community management en hierdoor kunnen ze zelfs potentieel besparen op support.
Dat is dan die ene procent waarvoor het wel nuttig kan zijn. Maar eerlijk, in uw Bose voorbeeld moet de Bose installateur/winkelier dat in orde krijgen, niet de "krak" of klant he... Weet je niet hoe iets werkt, dan vraag je professionele hulp van de fabrikant in eerste instantie.SpecialK schreef:[
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Heel veel mensen hebben bv geen idee wat een IP-adres is, laat staan dat ze het verschil tussen privaat en publiek adres of een portforward kennen. Zo'n mensen mag je zo lang laten googlen als je wil, die krijgen de beelden van hun bewakingscamera nooit op hun smartphone...
Absoluut, de verkoper zou een oplossing moeten bieden. Maar dat is niet gebeurd. Al wat ik kan zeggen is dat die mensen voor 6000 eur apparatuur gekocht hadden en het niet werkte, en blijkbaar hadden ze na x aantal pogingen niet meer de moed om opnieuw te gaan reclameren en wéér een halve dag een technieker met weinig relevante kennis over de vloer te krijgen. Ze waren alleszins dolgelukkig dat ik het op een uurtje aan de praat had.Slafes schreef: Dat is dan die ene procent waarvoor het wel nuttig kan zijn. Maar eerlijk, in uw Bose voorbeeld moet de Bose installateur/winkelier dat in orde krijgen, niet de "krak" of klant he... Weet je niet hoe iets werkt, dan vraag je professionele hulp van de fabrikant in eerste instantie.