Telenet 'Krak'

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 222 keer

Telenet denkt na om een nieuwe dienst te lanceren. Telenet Krak. Het is een dienst waarbij je voor allerhande problemen wat betreft Telenet en ook buiten Telenet terecht kan. Er staat een krak voor je klaar om bvb de problemen met je Sonos te verhelpen, of hoe je moet uploaden naar de cloud.

De krak is een andere Telenet klant die zich hier voor engageert en je kan verderhelpen via mail, chat, telefoon...

Waarom zie ik dit nu niet bepaald goedkomen? :p
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 264 keer

Nog zo'n debiele naam voor een Telenet product/service. Toont een absoluut gebrek aan respect voor intellect van hun klanten. Niet alle klanten hebben een IQ van een bloemkool he.
Nuja, ze zijn wel niet de enige: veel te veel reclames zijn op zo'n niveau: inclusief de reclamecampagnes van BIVV ed.

Vraag me wel af wat die dienst gaat kosten... Kan wel handig zijn voor sommige mensen.
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Ze vroegen mijn reactie en deze was: de oplossing van 99% van zulke problemen kan gewoon opgelost worden door google te gebruiken en zelf eens te zoeken.

Ik denk dus dat het inderdaad een dienst is geschikt voor mensen die het IQ hebben van een gemiddelde bloemkool en te lui zijn om meer te doen dan de snelste drievingerige luiaard. :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Slafes schreef:Het is een dienst waarbij je voor allerhande problemen wat betreft Telenet en ook buiten Telenet terecht kan.
Dat men al eens start met hun eigen problemen op te lossen... of moeten we dat voor hun gaan doen ?
Slafes schreef:Er staat een krak voor je klaar om bvb de problemen met je Sonos te verhelpen
Zoiets noemt Userbase :lol:
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

Telenet heeft ook zelf een community forum...

http://community.telenet.be/?category.id=TaalNL

De dienst is eerder volgens mij een rechtstreekse klant naar klant vraag. Niet zozeer een 'forum'. De info was karig, stond ook niets van uitwerking in. Ik krijg regelmatig van die vage 'Telenet denkt er aan om dit te doen' enquêtes. :)

Vaak worden die voortijdig afgevoerd, maar Yelo is er bvb wel gekomen en terugkijk tv ook.
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

Slafes schreef:Telenet denkt na om een nieuwe dienst te lanceren. Telenet Krak. Het is een dienst waarbij je voor allerhande problemen wat betreft Telenet en ook buiten Telenet terecht kan. Er staat een krak voor je klaar om bvb de problemen met je Sonos te verhelpen, of hoe je moet uploaden naar de cloud.
De krak is een andere Telenet klant die zich hier voor engageert en je kan verderhelpen via mail, chat, telefoon...
Lijkt een beetje op "Friends of P" van proximus, daar gaan ze nog een stap verder door ook aan huis te gaan.
http://friendsofp.be/nl

http://belgium-iphone.lesoir.be/2015/11 ... -gratuite/
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Telenet "Krak"; doet me eerder denken aan het breken van het materiaal dan aan ne fixer :-)

Soit, ik zie de goedkopere (lees: betaalbare) variant al van ver aankomen: Telenet "Krik" :-)
Maw: de doe-het-zelf oplossing ;-)
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 94 keer

En als t krik-krak is dan is t mondje toe

Sent from my D6000 using Tapatalk
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer
Provider

Ik weet niet of ze die mensen hiervoor gaan vergoeden, maar ik vermoed van niet.
Weer een taak die ze zelf niet moeten doen (en dus hun dure prijzen zijn nog minder gerechtvaardigd).

Telenet wil gewoon gratis de community gebruiken (misbruiken) om geld uit te sparen mijn gedacht.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Slafes schreef:Ze vroegen mijn reactie en deze was: de oplossing van 99% van zulke problemen kan gewoon opgelost worden door google te gebruiken en zelf eens te zoeken.
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Heel veel mensen hebben bv geen idee wat een IP-adres is, laat staan dat ze het verschil tussen privaat en publiek adres of een portforward kennen. Zo'n mensen mag je zo lang laten googlen als je wil, die krijgen de beelden van hun bewakingscamera nooit op hun smartphone...

Ik vraag me alleen af of ze mensen met voldoende skills gaan vinden; onlangs nog zo'n probleem moeten oplossen waarvan ik dacht: hoe is dat nu mogelijk... Een kameraad (ook ingenieur, dus géén domme kerel...) had bij een plaatselijke elektronicawinkel, geen kleintje overigens, een volledige Bose multiroom installatie gekocht. Lifestyle 525, 4 SA-4's, een Synology NAS, speakers, ... Als ik het even uittelde toch snel voor 6.000 eur aan apparatuur. Ze hebben het nooit aan de praat gekregen. Toen ik eens keek bleek dat op de Synology niet eens een share of een DLNA-server was aangemaakt... Ja, dan gaat dat niet werken he! Uurtje werk en alles speelde. Maar als zelfs een zogenaamde installateur het niet aan de praat krijgt...
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

SpecialK schreef:
Slafes schreef:Ze vroegen mijn reactie en deze was: de oplossing van 99% van zulke problemen kan gewoon opgelost worden door google te gebruiken en zelf eens te zoeken.
Daar ben ik het eigenlijk niet mee eens. Heel veel mensen hebben bv geen idee wat een IP-adres is, laat staan dat ze het verschil tussen privaat en publiek adres of een portforward kennen. Zo'n mensen mag je zo lang laten googlen als je wil, die krijgen de beelden van hun bewakingscamera nooit op hun smartphone...

Ik vraag me alleen af of ze mensen met voldoende skills gaan vinden; onlangs nog zo'n probleem moeten oplossen waarvan ik dacht: hoe is dat nu mogelijk... Een kameraad (ook ingenieur, dus géén domme kerel...) had bij een plaatselijke elektronicawinkel, geen kleintje overigens, een volledige Bose multiroom installatie gekocht. Lifestyle 525, 4 SA-4's, een Synology NAS, speakers, ... Als ik het even uittelde toch snel voor 6.000 eur aan apparatuur. Ze hebben het nooit aan de praat gekregen. Toen ik eens keek bleek dat op de Synology niet eens een share of een DLNA-server was aangemaakt... Ja, dan gaat dat niet werken he! Uurtje werk en alles speelde. Maar als zelfs een zogenaamde installateur het niet aan de praat krijgt...
Idd, al heel regelmatig techniekers voor printers / aansluitingen internet / HVAC installaties / etc.. die echt niks kennen van tcp/ip maar dit wel dagelijks nodig hebben.
Flup
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 59 keer
Provider

Zoals voor alles hebben ze weer een idiote naam gevonden ;)
Goh weer een van hun vele vormen van community management en hierdoor kunnen ze zelfs potentieel besparen op support.
VoIP: OVH , Scarlet(amper gebruikt), betamaxklonen
Provider: Scarlet trio (50/4 mbps down/up ,cap). Synch 100/10
Modem/Router: Fritz!Box 7360 int, (full vectoring support)
TV:Living HTPC (xbmc,bhaalu) en decoder V3b, Slaapkamer decoder V4 + Pi2
Mobiel: MV
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

Flup schreef: Goh weer een van hun vele vormen van community management en hierdoor kunnen ze zelfs potentieel besparen op support.
(off topic)
Volgend jaar gebruiken ze dit als excuus om een nieuwe prijsverhoging door de strot van de klanten te duwen. :bang:
(on topic)
ubremoved_22196
Elite Poster
Elite Poster

SpecialK schreef:[
Dat is dan die ene procent waarvoor het wel nuttig kan zijn. Maar eerlijk, in uw Bose voorbeeld moet de Bose installateur/winkelier dat in orde krijgen, niet de "krak" of klant he... Weet je niet hoe iets werkt, dan vraag je professionele hulp van de fabrikant in eerste instantie.

Je kan toch moeilijk aan een Telenet Krak gaan vragen hoe je moet tegelen he... Of hoe je je vaatwasser moet herstellen. :)

Ja, ik ken ook mensen die hun pc niet durven loskoppelen omdat ze nadien niet weten waar welk kabeltje moet gestoken worden. Die bellen dan wel rechtstreeks naar mij maar zie je een krak dat ook al oplossen via telefoon of chat? Ik betwijfel dat zulke mensen de site vinden om de Krak een vraag te stellen. Ik gok trouwens dat de dienst waar mensen ter plaatse komen niet op vrijwillige basis is maar tegen betaling. Ergens tussen de 75 euro voor een Telenet technieker en een Krak.

Al eens gekeken wat voor vragen er op de community pagina van Telenet staat? Dat zijn zeer veel algemene vragen die vaak kunnen opgelost worden door je wat in te lezen op Google of gewoon Telenet te bellen. De mensen van de community antwoorden immers zelf vaak dat ze eerst het forum even moeten doorzoeken.

http://community.telenet.be/?category.id=TaalNL
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Cool, ik ga die krak eens vragen om mijn Mikrotik omgeving na te gaan, inclusief de Proximus uplink en de BGP sessie met WirelessBelgië met tal van vlans etc. Ik denk dat als die krak vertrekt het eerder "krak kapot" zal zijn :)

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Da wil ik meemaken :-)

Offtopic: gij gaat toch echt ns nen opendeur moeten houden van uw netwerk ;-)
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 146 keer
Provider

Slafes schreef: Dat is dan die ene procent waarvoor het wel nuttig kan zijn. Maar eerlijk, in uw Bose voorbeeld moet de Bose installateur/winkelier dat in orde krijgen, niet de "krak" of klant he... Weet je niet hoe iets werkt, dan vraag je professionele hulp van de fabrikant in eerste instantie.
Absoluut, de verkoper zou een oplossing moeten bieden. Maar dat is niet gebeurd. Al wat ik kan zeggen is dat die mensen voor 6000 eur apparatuur gekocht hadden en het niet werkte, en blijkbaar hadden ze na x aantal pogingen niet meer de moed om opnieuw te gaan reclameren en wéér een halve dag een technieker met weinig relevante kennis over de vloer te krijgen. Ze waren alleszins dolgelukkig dat ik het op een uurtje aan de praat had.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”