Wij hebben in onze vestigingsplaatsen nog heel wat telefooncentrales staan, zoals je weet kost dit veel centen.
Nu is de logische keuze om over te schakelen naar VOIP, maar ik krijg 1000 verschillende oplossingen (cloud, lokaal, hybride, etc...)
Maar de meeste bieden eigenlijk min of meer hetzelfde aan:
Na wat onderzoek: Een Asterisk telefooncentrale met hun persoonlijke schil erover, soms met wat extra functies.
Vereisten voor bovenstaande zijn simpel: Telenet buisiness lijn, PoE switchen of VOIP phones met lichtnetadapter met een internetkabel.
Sector: Onderwijs
Nu wat zouden jullie doen, wij zijn geen call centers maar deze oplossing zou van 1 tot 5 toestellen per vestiging tot 30+ per vestiging moeten gaan.
Wat zouden wij willen:
- 1 platform waar alle vestigingen stelselmatig worden in opgenomen.
- Mogelijkheid om per vestiging een "lokale administrator" toe te voegen voor de simpele aanpassingen (beheer adresboek, namen toekennen aan toestellen, ...)
- Zekerheid in veiligheid (geen waanzinnig grote facturen wegens oproepen naar buitenland door onbekenden)
- Geen herlaadkaarten-systeem om VOIP krediet toe te voegen.
- Facturatie per vestiging
- VOIP toestel die internet kan sharen, wegens soms maar 1 internet kabel aanwezig. (Geen mogelijkheid of directe mogelijkheid voor nieuwe kabels te trekken).
Bedankt!