Hallo,
Sinds kort lijkt het alsof ik steeds zeer korte disconnects heb op m'n Whoppa internet verbinding.
Ik merk dit doordat bv. Facetime regelmatig moet opnieuw verbinden of dat de connectie van m'n slingbox (zowel op LAN als via externe verbinding naar de slingbox) wegvalt waardoor ik steeds moet opnieuw connecteren.
Weet er iemand hoe ik dit kan testen voor een langere periode (bv. een tiental minuten) ?
Is daar een tooltje voor of zo ?
Alvast bedankt.
Jollito
Telenet verbinding testen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Met je LAN heeft Telenet niets te zien... tenzij er een probleem zou zijn met de interne switch van de HGW.jollito schreef:zowel op LAN
Spreek je hier trouwens over wired of wireless verbindingen ?
Je kan altijd "ping -n 100 www.telenet.be" doen... zo doe je 100 pings of doe er 1000 of 5000.
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 39 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik heb het alleen gemerkt bij videostreaming. Facetime is via de iPad wireless, de Slingbox is via kabel geconnecteerd.
Heb die ping gedaan, af en toe een "request time out for imcp_seq".
Heb die ping gedaan, af en toe een "request time out for imcp_seq".
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 13 keer
ping -t belnet.be blijft eindeloos pingen...r2504 schreef:Met je LAN heeft Telenet niets te zien... tenzij er een probleem zou zijn met de interne switch van de HGW.jollito schreef:zowel op LAN
Spreek je hier trouwens over wired of wireless verbindingen ?
Je kan altijd "ping -n 100 http://www.telenet.be" doen... zo doe je 100 pings of doe er 1000 of 5000.
-
- Deel van't meubilair
Probleem is dat uiteindelijk je mislukte pings van het scherm afrollen... je moet dan al constant kijken. Je kan het altijd stoppen met CTRL-Break en dan zie je alsnog een overzicht... maar op zich zegt het niets als je bv. 10 failures hebt op duizenden pings, een ping zegt namelijk niet alles (die discussie hebben we hier in het verleden al gehad).680x0 schreef:ping -t belnet.be blijft eindeloos pingen...
Ik heb in het verleden ooit eens een ping geschreven die louter de mislukte pings op het scherm zet met een timestamp erbij.
-
- Deel van't meubilair
Met periodisch kom je er ook niet... toch niet als het sporadisch een seconde een probleem geeft.
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
- Bedankt: 13 keer
ping -t belnet.be > e:\log.txt kan ookr2504 schreef:Probleem is dat uiteindelijk je mislukte pings van het scherm afrollen... je moet dan al constant kijken. Je kan het altijd stoppen met CTRL-Break en dan zie je alsnog een overzicht... maar op zich zegt het niets als je bv. 10 failures hebt op duizenden pings, een ping zegt namelijk niet alles (die discussie hebben we hier in het verleden al gehad).680x0 schreef:ping -t belnet.be blijft eindeloos pingen...
Ik heb in het verleden ooit eens een ping geschreven die louter de mislukte pings op het scherm zet met een timestamp erbij.