Het is anders al sinds het begin van de eerste toestellen met Touch-ID geweten dat de sensor gelinkt is aan het moederbord (werd zelf vermeld als veiligheidsfeature tijdens de keynote), en bij vervanging van het scherm de sensor moet hergebruikt worden om een bricked toestel te vermijden.
P.
iPhone 6 SpaceGrey 16GB
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 481 keer
- Bedankt: 114 keer
Das wel heel snel. Als je hem bij een AASP binnenbrengt moet hij ook naar AppleCare, waardoor je dus ook nog met transport etc zit. Meestal wordt er een maximum van 10 werkdagen opgegeven, in de praktijk is dit dan 3-5 werkdagen. Velen knappen hierop af aangezien ze hun scherm ergens binnen een uur kunnen laten vervangen. Met alle gevolgen vandien dan.selder schreef:Ik mocht de maansikkel iPhone6 al na een uurtje terug oppikken in de Apple Store ... wel op voorhand via de app een afspraak gemaakt en het probleem goed beschreven...
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Inderdaad, ik heb al bij een paar 5S'en en een 6 een nieuw scherm geïnstalleerd, maar wel altijd héél voorzichtig de originele sensor overgebouwd. Nog geen enkel probleem mee gehad. Wel iemand die een zwarte iPhone naar een witte wou veranderen moeten uitleggen dat dit perfect mogelijk was, maar dat de knop wel zwart zal blijven. Dus nu heeft ze een unieke telefooniamborg schreef:en bij vervanging van het scherm de sensor moet hergebruikt worden om een bricked toestel te vermijden.

Overigens zijn de bij zgn "niet originele" schermen de LCD's (en de digitizers?) wel origineel, het zijn refurbished schermen waarbij enkel het glas wordt vervangen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 146 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Ben je daar heel zeker van? Werkte de touchID nog na de herstelling? Of heb je die gewoon nooit geprobeerd?Sasuke schreef:Just for info ... mijn knop of sensor is niet vervangen .. dus ik heb nog steeds de originele touchID ... maar desondanks ...
- Sasuke
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 250 keer
- Bedankt: 550 keer
- Recent bedankt: 2 keer
Heeft nog eventjes gewerkt na de herstelling. En nu ik erbij stilsta ... Upgrade naar 9.1 was ook nog gelukt ...
Zal binnenkort eens langs Switch gaan om te laten nakijken, als de sensor nog ok is kan ik misschien alsnog een out of warranty repair krijgen.
Zal binnenkort eens langs Switch gaan om te laten nakijken, als de sensor nog ok is kan ik misschien alsnog een out of warranty repair krijgen.