Wanneer ik de notebook voeding aansluit bibbert het touchpad van mijn notebook, verder werkt alles perfect.
Voor de grap eens een paar (5) andere notebooks aangesloten -> zelfde probleem.
Kan iemand me dat eens uitleggen

Uh, ik heb nog nooit een laptopvoeding zonder aarding in huis gehad.Tomby schreef:De meeste laptopvoedingen zijn m.i. ongeaard.petzl schreef:het nadeel van een huis met een slechte aarding ....
De meeste zijn echter wel ongeaard. Alle macbooks, veel ultrabooks en netbooks. Alleen de zware gaminglaptops die zware voedingen hebben zijn geaard.Kenw00t schreef:Uh, ik heb nog nooit een laptopvoeding zonder aarding in huis gehad.Tomby schreef:De meeste laptopvoedingen zijn m.i. ongeaard.petzl schreef:het nadeel van een huis met een slechte aarding ....
Op het moment dat je naar goed ontworpen voedingen gaat, zijn die normaal geaard, tenzij er een specifieke reden is waarom je een circuit wilt met een zwevende massa. Laat ik je trouwens direct vertellen dat er ook macbook voedingen zijn die geaard zijn, en dat apple hun los verkochte 10w opladers ten tijde van de ipad 2 ook geaard waren...AndRo555 schreef: De meeste zijn echter wel ongeaard. Alle macbooks, veel ultrabooks en netbooks. Alleen de zware gaminglaptops die zware voedingen hebben zijn geaard.
Meestal is de behuizing (metaal) op een bepaald niveau tov de grond door capaciteiten in de voeding, dat voel je dus door de kleine stroom die er loopt. Schadelijk is het niet want echt veel stroom krijg je toch niet door een cap.