Ik zou zo graag hebben dat ik dit vervelend probleem kan oplossen, de CC is een schitterend apparaatje maar ik heb er een haat - liefde relatie mee door die connectie problematiek

Neen denk ik:Argon schreef:wild guess: WIFI zit op een niet ondersteund WIFI kanaal voor CC?
Net geleverd.
AndroidWorldWel zijn er wat problemen met het voor de eerste keer laten werken van de adapter als je helemaal geen WiFi netwerk hebt, maar daarvoor kun je deze pagina van Google raadplegen.
I believe the problem is that the newer Chromecast does not have support for Ethernet out of the box. You have to first connect it to a WiFi network and allow it to update itself. Then it will work with Ethernet.
AndrdoidPlanetSommige gebruikers ondervinden echter wat problemen wanneer zij voor het eerst verbinding proberen te maken met de ethernet-adapter. Op deze pagina van het Google-forum wordt uitgelegd wat je dan kunt doen.
Q: how can i set up the device initially w/only ethernet ?
A: sorry, but the initial set up still requires WiFi. once you've gotten past that though, the ethernet should work fine.
Ethernet dongle waarschijnlijk ?heist_175 schreef:Uiteindelijk aan de praat gekregen
Chromecast verbonden met een onbeveiligd draadloos netwerk én mijn pc automatisch een DHCP laten toekennen.
Dan downloadde de Chromecast een update, en wilde het de wifi-dongle wél aanvaarden.
Nu werkt het perfect.