Ik lees toch eerder dat je best geen greens gebruikt. Zelf heb ik reds.Dafke schreef:Heb ik voor Synology nu speciale hardeschijven nodig zoals WD Red? Of is Green ook prima?
Met je data neem je toch best zo weinig mogelijk risico.
Ik lees toch eerder dat je best geen greens gebruikt. Zelf heb ik reds.Dafke schreef:Heb ik voor Synology nu speciale hardeschijven nodig zoals WD Red? Of is Green ook prima?
Ik heb 3 Red's en 1 green draaien, maar heb geen problemen met de head parking, HDD sleep mode staat wel uit bij mij.Dafke schreef:Ja en dit lees ik dan weer op tweakers.. Geraakt er maar aan uit op het laatste![]()
Je kunt dus prima WD Green gebruiken ipv WD Red. Weet wel dat de Greens een agressieve instelling hebben voor headparking. Dus voordat je je Greens 24/7 laat draaien, is het sterk aanbevolen om de headparking timer op 300 seconden in te stellen. Dan heb je wel de voordelen van headparking, namelijk minder gevoeligheid voor schokken en lager energieverbruik, maar niet de nadelen van overmatige slijtage door het continu parkeren van de lees/schijf-kop.
Code: Selecteer alles
Disk 1:
Disk Reconnection Count 0
Bad Sector Count 0
Disk Re-identification Count 0
Disk 2:
Bad Sector Count 0
Disk 3:
Bad Sector Count 0
Disk 4:
Disk Reconnection Count 129
Bad Sector Count 0
@Selder : Jij als mac fan, hoe doe je dat dan met het transcoden van Mkv naar mpeg4 formaat voor je iphone en ipad met je "+" model ? Ik had namelijk de DS415play speciaal hiervoor uitgekozen en het werk voor mij relatief goed. Kan het "+" model dan toch zo veel meer ? Over een jaar als er weer wat nieuwe modellen uit zijn misschien overwegen om te upgradenselder schreef:Ik raad de mensen altijd aan om niet naar de "normale" of naar de "transcode" modellen van Synology te kijken, en énkel de modellen met een "+" in de naam te kopen.
Via PLEX of via DS Video of zelfs via DS File ... zonder problemen kan ik daar al m'n gedownloadde MKVs bekijken. Geen hapering, geen buffering, geen niks.solid-killer schreef:@Selder : Jij als mac fan, hoe doe je dat dan met het transcoden van Mkv naar mpeg4 formaat voor je iphone en ipad met je "+" model ? Ik had namelijk de DS415play speciaal hiervoor uitgekozen en het werk voor mij relatief goed. Kan het "+" model dan toch zo veel meer ? Over een jaar als er weer wat nieuwe modellen uit zijn misschien overwegen om te upgraden
Het gemarkeerde deel moet "play" zijn, neem ik aan? Lijkt me anders nogal contradictorisch.selder schreef:De "+" modellen hebben een "goede" CPU, die dan de transcoding doet. De "plus" modellen hebben een "slappere" CPU, maar dan wel een dedicated chip voor transcoden, maar die werkt dan alleen in de Synology apps, en bijvoorbeeld niet in PLEX.
Deze ochtend heb ik een folder op mijn NAS via WebDAV gelinkt aan mijn StackIP storage.darkzero schreef:Maar Stack is alleen beschikbaar in Nederland?
CongratzDafke schreef:Bij deze: de DS415+ en WD Red's zijn besteld..
Morgen in huis normaal!![]()
Sonarr is ook leuk om te ontdekkensolid-killer schreef:Ik ben nu net de wondere wereld van Couchpotato en Sickrage aan het ontdekken, als ik het werkend krijg tenminste
Daar ben ik wel nieuwsgierig naar...Dafke schreef:Nu maar eens bezig houden met Plex!
En bij de actiescene ergens op 70% van de film begon hij wel te haperen.Dafke schreef:En net MI Rogue Nation eens getest, MKV 1080p, net geen 4GB.
De eerste 15 seconden heeft hij 1x gehaperd, erna vlekkeloos zitten spelen tot 55min, dus is veronderstel dat de rest ook wel vloeiend zal blijven