Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 24 2004 om 20:15:11 UTC+0200)
Download : 224.4 KByte/sec
Upload : 12.4 KByte/sec
Connection : 432.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms
Dus nog altijd een upload van 128 Kb/s (het mailke voor de 50 % verhoging heb ik vandaag zien passeren, maar t'is maar voor over een maandje...).
Wat ik vreemd vind is dus die 224.4 KB/s. Terwijl ik ook merk dat bij downloaden mijn upload veel te hoog ligt (vlotjes 8 kB/s bij een download aan die 220 dus). Conclusie d'een dezen heeft last van redelijk wat pakketloss, alleen krijg ik het niet opgelost...
Spelen met Dr TCP (en die MTU op 1492 kegelen bv. doet er niets aan). Trouwens, zonder die MTU in te vullen haalde ik vroeger altijd ongeveer 350 kB/s.
Ik zit hier achter een routerke met 2 PC'kes aangesloten. Maar ook zonder router blijft de snelheid hetzelfde. En ja, de synch-snelheden zijn nog altijd die obligate 3360/128 kb/s (dat Nubz-toolke doet nog altijd zijn ding hé

Om het nog beter te maken : vorige week mijn nieuw PC'ke geïnstalleerd. Toen ik mijn windows image (Ghost) terug had gezet, werkte mijn internet, langs de router vlotjes aan die 350. Een weekje later (en uiteraard een hele serie software-install later) werken zowel mijn oud en niew PC'ke aan die tragere snelheid. Aan skynet ligt het denk ik niet (ben zeker dat als ik 1 van de 2 formateer, die bijgewerkte ene terug aan 350 werkt). Adaware en Spybot heb ik ook al aan bod laten komen... So.
Voor het ogenblik zie ik het niet meer : Iemand voorstellen ?