Snelheid ADSL GO-tje

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Zit hier met een raar probleemke. Eerst efkens mijn snelheden melden :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Thu Jun 24 2004 om 20:15:11 UTC+0200)

Download : 224.4 KByte/sec
Upload : 12.4 KByte/sec
Connection : 432.0 Conn/min
Ping test Nederland : 19.0 ms

Dus nog altijd een upload van 128 Kb/s (het mailke voor de 50 % verhoging heb ik vandaag zien passeren, maar t'is maar voor over een maandje...).

Wat ik vreemd vind is dus die 224.4 KB/s. Terwijl ik ook merk dat bij downloaden mijn upload veel te hoog ligt (vlotjes 8 kB/s bij een download aan die 220 dus). Conclusie d'een dezen heeft last van redelijk wat pakketloss, alleen krijg ik het niet opgelost...
Spelen met Dr TCP (en die MTU op 1492 kegelen bv. doet er niets aan). Trouwens, zonder die MTU in te vullen haalde ik vroeger altijd ongeveer 350 kB/s.

Ik zit hier achter een routerke met 2 PC'kes aangesloten. Maar ook zonder router blijft de snelheid hetzelfde. En ja, de synch-snelheden zijn nog altijd die obligate 3360/128 kb/s (dat Nubz-toolke doet nog altijd zijn ding hé :wink: ).

Om het nog beter te maken : vorige week mijn nieuw PC'ke geïnstalleerd. Toen ik mijn windows image (Ghost) terug had gezet, werkte mijn internet, langs de router vlotjes aan die 350. Een weekje later (en uiteraard een hele serie software-install later) werken zowel mijn oud en niew PC'ke aan die tragere snelheid. Aan skynet ligt het denk ik niet (ben zeker dat als ik 1 van de 2 formateer, die bijgewerkte ene terug aan 350 werkt). Adaware en Spybot heb ik ook al aan bod laten komen... So.

Voor het ogenblik zie ik het niet meer : Iemand voorstellen ?
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Polleke
Pro Member
Pro Member

Toch nog maar eens een poging, misschien dat er zich toch nog ergens ene een lumineus gedacht heeft...

Heb vandaag eens terug Windows 2003 server (enterprise) op mijn oud Delleke gesmeten. Heb mijn DNS-server (en dus active directory) nog niet aan de praat gekregen, maar dat zijn zorgen voor later...
Waarom iemand trouwens de moeite doet om een domein te installeren op een netwerk met 2 PC's is me trouwens ook een raadsel, doch dit terzijde ;).

Nu, om de snelheid van mijn internet-verbinding te testen maar eens van de Belnet ftp een file-ke gedownload vanaf dat serverke, en op die server lukt dat dus aan een 365 kB/s (als ik DU-meter mag geloven tenminste). (t'was een fileke van 650 MB (fedora core 2), dus dat zal wel groot genoeg zijn).

Het moet dus weldegelijk liggen aan de een of andere instelling van mijn Windows XP, alleen heb ik ze nog niet gevonden...
Iemand al een idee ???

Polleke
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

bwa kan ook gewoon aan je cpu load liggen die te hoog is, al kan ik me dat niet zo voorstellen bij een nieuwe pc.
Polleke
Pro Member
Pro Member

Hmm, denk het niet :
wat zou de hoogste CPU-load hebben ? een PIII van 933 Mhz onder W2003, of een PIV van 3 Ghz met XP ???
Trouwens, je kan zonder problemen de volle snelheid halen met een gewoon pentiumke, als je tenminste een ethernet-modem gebruikt, en je mag eens raden...

Allé, ben toch al content dat er toch iemand een poging doet ;)...

Polleke
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

mja ik bedoel zo. als je bv gelijk sommige win xp installen op een 350 60 ram zo dan ligt je cpu load veel te hoog en kan downloaden trager gaan. maar dat is dus hier niet het geval. in iedergeval sotfware matig probleem dan. En je snelheid in intern netwerk hoe zit het daar mee ? ik bedoel als je van ene naar de andere pc tegen 8MB kunt verzenden zal een 350kb ook wel lukken aangezien ethernet connectie. nog nooit echt voorgehad zoiets. ben dan ook geen windows gebruiker.
Polleke
Pro Member
Pro Member

Met intern netwerk geen probleem. Ik gebruik een USR routerke met 4 ethernetpoorten, waarmee ik vlotjes 9 MB/s haal, dus geen probleem.

Nu, dat download probleem heeft Skynet nu gedeeltelijk opgelost : mijn upload is namelijk vandaag juist verhoogd :

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sat Jul 10 2004 om 11:37:34 UTC+0200)

Download : 311.4 KByte/sec
Upload : 18.8 KByte/sec
Connection : 602.0 Conn/min
Ping test Nederland : 16.0 ms

Het probleem is niet dat ik niet weet wat de oorzaak is. Ik heb gewoon teveel packetloss waardoor mijn upload te hoog wordt tijdens het downloaden. Op de server heb ik een upload van +/- 6.5 kB/s bij een download aan die 365 kB/s, op mijn XP-erke heb ik voor een download aan die iets meer dan 300 kB/s meer dan 12 kB/s nodig, wat ik voor de aanpassing van Skynet dus niet kon halen, en dus was mijn download een heel stuk trager.

Alleen blijft de vraag, welke instelling staat bij mijn XP verkeerd waardoor ik zo'n upload nodig heb ??? Normaal zou dat die MTU moeten zijn, maar dat doet helaas niets. Trouwens mijn server werkt met de standaard instellingen, en doet het dus een pak sneller, met veel minder upload (minder dan de helft dus).

Polleke
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Het is een verre gok : http://www.talkbroadband.com/tweaks/rcvwindow.php

Maar je weet nooit.

Cheers
Afbeelding
Polleke
Pro Member
Pro Member

Helaas, het zou te gemakkelijk geweest zijn...

Polleke
Dev511
Starter
Starter

Mijn upload speed is al sinds Juni veranderd :-D en het leuke is dat ik ook wel effectief 24 kb upload heb constant dus HA :roll:
ket

ISP Monitor Speedtest (14/01/2005 18:58) / Provider: Skynet Belgium

Downstream: 2991 Kbps (373,92 KB/s)

Upstream: 160 Kbps (20 KB/s)

Ping: 54 ms (0% Packet Loss)
Sub Zero
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Effe ook een speedtest vanop een telenetje om te bewijzen dat de speedtest van ISP-mon niet zo betrouwbaar is

ISP Monitor Speedtest (15/01/2005 10:01) / Provider: Telenet Belgium
Downstream: 5723 Kbps (715,35 KB/s)
Upstream: 15360 Kbps (1920 KB/s)
Ping: 51 ms (0% Packet Loss)

Screenshot : http://users.pandora.be/sub.zero/ispmon-speedtest.jpg
Afbeelding
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Nice upload Sub Zer0 :P
Ares: (CPU) AMD Ryzen 1800x (RAM) 16GB DDR4 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 970 EVO 250 GB (VGA) NVidia GeForce 1050 Ti 4GB (OS) Windows 10 Pro
Apollo: (CPU) AMD FX 8300 (RAM) 8GB DDR3 (HDD) Samsung Spinpoint F1 1TB (SSD) Samsung 850 EVO 256GB (VGA) AMD Radeon HD 5850 (OS) Windows 10 Pro
Sparky
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer
Bedankt: 26 keer
Provider

Idd Nice upload :p :eek:
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”