Ik hoor net aan de telefoon (3stars helpdesk - Lieve) dat sommige mensen niet kunnen bellen naar verkorte nummers en dus ook geen nooddiensten kunnen bereiken! Ze zouden hier al een tijdje aan aan het werken zijn, maar wanneer er een oplossing komt is nog maar de vraag. Testen kan via 117, hiermee krijg je een automatisch antwoord dat de provincie waarin je adres geregistreerd staat opzegt.
Ook hun helpdesk slaagt er maar niet in om vragen omtrent noodnummers te beantwoorden ..wat een amateurisme, het gaat hier over mensenlevens..
- Juni 2015: registratie nieuw geografisch nummer
- 26 aug 2015: Ticket geopend:
Ik heb reeds 2 maanden een geografisch nummer bij jullie (03*******), maar ik zie mijn gegevens niet op wittegids.be of of 1207.be verschijnen. Gebeurt dit niet meer automatisch? De database van 1207 schijnt dezelfde te zijn als die waar de hulpdiensten beroep op doen, dus vraag ik mij ook af of mijn adresgegevens bij de hulpdiensten al bekend zijn.
- 2 of 3 keer gebeld na geen reactie te krijgen. Telkens wordt er veel beloofd. Ik word door Lieve uiteindelijk gevraagd om een nieuw ticket te openen, dat doe ik dan maar:
- 23 sept 2015: nieuw ticket geopend, na eea zelf uitgezocht te hebben: Als ik bel naar de nooddienstservice 117, dan merk ik dat bij verandering van adresgegevens via portal.3starsnet.com dit onmiddellijk doorgespeeld wordt aan de database van de hulpdiensten (althans wat betreft de provincie). Kunt u dit bevestigen? Jullie FAQ zegt enkel dat verandering van adresgegevens "moet doorgegeven worden".
- Opnieuw geen antwoord na weken wachten. Aan de telefoon wordt telkens beloofd dat ze er mee bezig zijn en dat ze mij dezelfde dag nog gaan terugbellen met een antwoord. Vandaag 7 December 2015, voor de 5e of 6e keer gebeld en gezegd dat ik op die manier geen klant blijf. Enkele uren later een mail van Lieve waar ik in CC sta, gericht aan haar collega's: "klant kan geen verkorte nummers bellen. bvb 1700 kan dit dringend nagezien worden ?" Totaal dus mijn vraag niet, en nog zorgwekkender dan voorheen.