gezien je nog gewoon adsl hebt, kan je vrij eenvoudig alles installeren (maakt niet uit of het nu goed of fout is voor adsl)
- oude speedtouch afkoppelen en naar de proximus winkel gaan, daar kan je die dan normaal gewoon omwisselen voor een bbox3 (laat je in de tussentijd natuurlijk geen ander abbo aansmeren)
- nieuwe bbox3 uitpakken en aansluiten op dezelfde manier als je speedtouch aangesloten was
- achter en onder op de bbox3 staat de naam van het wifi netwerk + de code => die gebruiken om met de smartphone en laptop verbinding te maken
nadeel: op adsl is er geen "ztc", dus je moet wél nog de gegevens hebben van je verbinding. gezien je een speedtouch hebt, vermoed ik dat ook die gegevens nog nooit zijn aangepast.
ergens heb je dus nog een papier van skynet waar je gebruikersnaam en paswoord opstaan voor de internetverbinding, als ik me niet vergis zijn deze voor de oude verbindingen dezelfde als die van je mailbox.
na het aansluiten van de modem en die gegevens gevonden te hebben, browser openen en surfen naar
http://192.168.1.1
daar moet je dan een paswoord ingeven, staat ook weer op de modem zelf (achter & onder)
klik op "network connectivity" - scroll naar beneden "internet" en druk daar op het vinkje (of iets gelijks, afhankelijk van de versie van firmware)
en daar geef je dan username en password in, vervolgens zorgen dat "ppp enable" op enable staat en ok/save klikken.
et voila, je hebt terug internet