VOKA/VBO zijn niet des duivels, maar als je hun agenda 1:1 uitvoert, zitten we over 5 jaar in Duitse toestanden en over 10 jaar in Amerikaanse toestanden.
De Wever/nva noemt de problemen bij naam maar heeft nooit gezegd wat jij nu zegt
DeWever/NVA heeft/hebben exact gezegd wat ik hierboven vertel.
Berbers:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2288860 +
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2280423
Mensen in armoede op café:
http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/politiek/1.2222178
etc
Als je dat niet gehoord of gelezen hebt, heb je de media niet gevolgd.
IMF/OESO
Deze regeringen gebruiken enkel die maatregelen/adviezen van IMF/OESO die hen goed uitkomen.
Over ongelijkheid heb ik deze regeringen nog niet veel horen zeggen, hoewel IMF/OESO het erover eens zijn dat meer gelijkheid goed is voor de groei.
De "TINA" stelling van deze regeringen is zowel door IMF/OESO als EU als vakbonden (maar die zijn naar het schijnt per definitie slecht) naar de prullenmand verwezen, maar toch blijven ze zich daar hardnekking/dogmatisch aan vastklampen.
Hoge loonlasten:
Het hangt er vanaf waar je naar kijkt. Kijk je naar het "botte" tarief van 33% of kijk je naar de realiteit? WG'ers hebben nu (de 33>25 maatregel is nog niet actief en wordt gespreid ingevoerd) al allerhande kortingen en subsidies ten belope van dik 10miljard. In het plan 33>25 worden die natuurlijk niet afgeschaft. Maar in de vergelijking met het buitenland moet dat wel mee in rekening genomen worden.
Loonlastenverlaging is goed voor de werknemers
Dat valt nog maar te bezien. De werkgevers stonden op de eerste rij om dit GIGA cadeau in ontvangst te nemen, maar er iets tegenover stellen? Ho maar.
De hoge loonkosten kost jobs (dixit WG), maar als de loonkost verlaagd wordt, levert dat geen jobs op. WG-logica

.
Dus hoeveel WN'ers er extra aan de slag geraken door deze loonlastenverlaging? Ik heb geen weet van cijfermateriaal.
Als er al meer WN'ers aan de slag zijn, is het altijd gelinkt aan economische indicatoren.
Ik weet wel dat deze cadeau door ons, maatschappij, gefinancierd wordt. Ik weet dus ook dat we meteen zoveel miljard inkomsten per jaar kwijt zijn, waar niets tastbaars tegenover staat. Winnen? Dat valt te bezien.
Loonlastenverlaging is goed voor de staatskas
Zelfde verhaal als hierboven. De kost (verlaging) is er meteen, de opbrengst is er misschien. Ooit. Wie weet.
Men verschuift de belasting naar gedrag dat wel degelijk ontmoedigd moet worden omdat het schadelijk is voor milieu of gezondheid. Daarom houden de hogere belastingen op elektriciteit, diesel, alcohol, tabak en ongezonde voeding wel degelijk steek.
Ja, want 1eurocent op een blikje cola, daar gaan we minder cola van drinken.
Het zijn gewoon verhogingen, zoals alle voorgaande regeringen ook verhogingen hebben ingevoerd. Niets meer, niets minder.
De kracht van exact hetzelfde doen als de vorige regeringen.
(kaaimantax, verhoging van de roerende voorheffing, speculatietax.)
Allemaal ingevoerd door vorige regeringen, deze regering verzwakt de maatregelen (bv speculatietax).
@Gray
Als je hiervoor gestemd hebt: prima voor mij.
Gelukkig leven we in België en kan ik zonder angst of schroom zeggen dat ik hier (gelukkig) niet voor gestemd heb.
Noch jij, noch ik voelen daarbij de noodzaak de kop van de andere in te slaan. Dat is ook al iets.
In Rusland stonden ze hier al aan mijn bureau

.
Maar opnieuw: als je ziet hoeveel mensen er op achteruit gaan, vind ik het echt opmerkelijk dat de NVA zo goed scoort in de meest recente peiling.
Het is "maar" een peiling, maar zelfs als je met grote foutenmarges rekening houdt, verandert het politieke landschap niet echt sinds de verkiezingen.
Je bent dus duidelijk niet alleen met uw tevredenheid over dit beleid.
Ik denk en hoop dat er nog heel wat mensen gaan schrikken in de komende jaren.
Om het verhaal af te maken: al die maatregelen treffen de zwaksten in de maatschappij (chronisch zieken, werklozen, vluchtelingen, ...), maar ik hoor gelukkig niet tot die groep. Een braaf, blank gezinnetje met 2verdieners. Maar ik gruwel van de sociale schade die we volop aan het aanrichten zijn.
Vandaag winnen we er €20 mee, om morgen de schade voor €100 te herstellen.
Deze week nog maar eens het snoeimes in basisonderwijs. Gaan we zo het gat toerijden?