upnp: HTTP: ERROR: connectivity server read timeout

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
lantaarnpaal
Starter
Starter

Hallo

Ik ben bezig met een BubbleUPnP server aan het opzetten om muziek te streamen naar mijn raspberry pi. Alles is geïnstalleerd, maar ik heb enkel nog problemen met mijn netwerk connectie.
Ik heb de nodige poorten geforward via mijntelenet:

Bij het testen van de connectie komt er een timeout exeption:

De public ip adres heb ik automatisch laten invullen en begint met 178.x.x.x. LAN IP adres komt niet overeen met het IP adres van mijn RPi maar ik denk dat dit niet nodig is?

Ik heb dit probleem gegoogled, maar ik kom geen oplossingen tegen, en ik denk dat telenet voor een deel van het probleem zorgt?

Kan er iemand mij helpen?

Bedankt

Mvg
Yarisken
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer

Waarom vraag je geen modem only aan ? Dan kan je op je eigen router deze dingen instellen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Als de port forward is ingegeven dan zit het probleem vermoedelijk niet in de router van TN (en heeft een suggestie deze meteen te laten vervangen weinig zin).

Werkt het trouwens intern op je eigen LAN ? Kan je van de RPI een adres op internet pingen (bv. www.google.com) ?
lantaarnpaal
Starter
Starter

Ik kan vanuit mijn RPi websites bezoeken.

Ik heb mijn router gereset, de poorten zijn nu wel geforward en de server is bereikbaar vanaf het internet maar ik kan nu niet meer ssh'n in mijn RPi (connection timed out). Canyouseeme.org zegt "connection refused" op poort 22.

Jij spreekt van intern werken op eigen LAN. Is het mogelijk om dit te laten werken zonder al die poorten te forwarden? Poorten zijn toch nodig voor verbindingen vanbuiten het netwerk, of heb ik dit verkeerd onthouden? Ik heb deze guide gevolgd: http://bubblesoftapps.com/bubbleupnpserver/index.html
Ik had eerst gmediarender geïnstalleerd op mijn RPi en BubbleUPnP op mijn smartphone maar de muziek speelde niet af, mijn gsm zag mijn RPi wel staan. Daarom heb ik die guide gevolgd om de server in te stellen via windows. Het lokaal LAN IP is nu ook veranderd naar 192.168.1.11 en is nu niet meer 192.168.0.107 dat ik heb laten forwarden??

Ik word er niet slimmer op :???:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lantaarnpaal schreef:Ik kan vanuit mijn RPi websites bezoeken.
Prima... dan is je routing in orde.
lantaarnpaal schreef:Ik heb mijn router gereset, de poorten zijn nu wel geforward en de server is bereikbaar vanaf het internet
Het werkt dus met andere woorden ?
lantaarnpaal schreef:maar ik kan nu niet meer ssh'n in mijn RPi (connection timed out). Canyouseeme.org zegt "connection refused" op poort 22.
En je forward staat correct en open hiervoor ?
lantaarnpaal schreef:Jij spreekt van intern werken op eigen LAN. Is het mogelijk om dit te laten werken zonder al die poorten te forwarden?
Nee, als je het wil bereiken van buitenuit zal je steeds poorten moeten forwarden. Wat ik bedoelde is dat je steeds eerst moet testen of het lokaal (met een intern IP-adres werkt). Trouwens externe verbindingen test je best van bij iemand anders... niet vanop je eigen LAN via het externe adres omdat zoiets niet altijd werkt.
lantaarnpaal schreef:Het lokaal LAN IP is nu ook veranderd naar 192.168.1.11 en is nu niet meer 192.168.0.107 dat ik heb laten forwarden??
Dan heb je in Mijn Telenet je subnet aangepast... waarom dat ?
lantaarnpaal
Starter
Starter

Bedankt voor je tijd om mij te helpen :)
Het werkt dus met andere woorden ?
Nog niet kunnen testen omdat ik nog niet heb kunnen inloggen op mijn RPi.
En je forward staat correct en open hiervoor ?
Dit heb ik nooit moeten forwarden, het werkte zonder iets in te stellen. Ik kan ook enkel IP's van 192.168.0\24 aanpassen en niet van 192.168.1\24 terwijl het ip adres van RPi 192.168.1.17 is.
Nee, als je het wil bereiken van buitenuit zal je steeds poorten moeten forwarden. Wat ik bedoelde is dat je steeds eerst moet testen of het lokaal (met een intern IP-adres werkt). Trouwens externe verbindingen test je best van bij iemand anders... niet vanop je eigen LAN via het externe adres omdat zoiets niet altijd werkt.
Ok bedankt. Maar ik zal het normaal wel altijd van binnenin bereiken.
Dan heb je in Mijn Telenet je subnet aangepast... waarom dat ?
Ik ben daar niet aangekomen.
LAN-subnet: 192.168.0.1

Sorry, mijn kennis over netwerken is niet om naar huis over te schrijven.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”