AndRo555 schreef:In Leuven staat een enkele 2600MHz, of dat enkel tests is en/of ook echt gebruik weet ik echter niet.
Super! Bedankt.
Dat het echt een geweldig verschil in snelheid zou geven, verwacht ik niet, hoor, ik was vooral benieuwd of het daadwerkelijk gebruikt wordt.
De combo 2600 + 800 is inderdaad sterk, maar ik heb nu zelf ervaren hoe het is, na een weekje Parijs.
Ikzelf heb liever volle signaalsterkte 800 dan 2 bolletjes 2600. Of mijn foto nu 2 seconden sneller op Instagram staat, … met wat je op je telefoon zelf is het verschil tussen 20 of 100 Mbps toch niet zó heel merkbaar?
Ik werk wel vaak via de 4G-verbinding van m'n telefoon op de computer, dat is weer iets anders.
Mijn batterij was wel heel snel leeg.
In Leuven hebben ze bijvoorbeeld veel band 3, in plaats van iets minder band 7. De capaciteit is dan hoogst waarschijnlijk zelf hoger, en je hebt perfect bereik.
Met band 3 kan je dan ook nog steeds een relatief groot gebied dekken buiten, terwijl je echt maar een specifiek gebied kan dekken met band 7. Voor binnen is uiteraard geen van beide geschikt.
Met T-Mobile NL schakelt je telefoon perfect over naar de volgende antenne met band 3, op de ring rond Parijs had je 3G, en soms zelf enkel GPRS. Zelden 4G, dus
Maar in ieder geval superhard bedankt voor de hulp!