HOI
probeer nu al een dag of twee mijn nieuwe netgear r7000 router te laten spreken met telenet.
oude configuratie werkt perfect (dlink dir 635) , maar als ik de netgear aansluit krijgt deze geen ip / geen verbinding dus met internet
heb zowat alles geprobeerd en ik slaag er niet in om deze te laten werken...
wit met een telenet docsis 3 modem, zit daar het probleem?
netgear nighthawk en telenet
-
- Starter
heb ql verschillende malen een powercycle geprobeerd, ook mac spoofing van bestaande werkende router.
niets werkt tot nu toe
niets werkt tot nu toe
- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 232 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Welk type Telenet-modem heb je nu? Indien een HGW, zit je toevallig met je Nighthawk niet in hetzelfde netwerkbereik als de HGW?
Computer(k)nul
-
- Starter
ik dacht van niet .. hoe en waar kan ik dit checken ?
[
Post made via mobile device ]
[

- Sinna
- Elite Poster
- Twitter: KrSi78
- Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
- Bedankt: 232 keer
- Recent bedankt: 4 keer
- Contacteer:
Als ik het goed voorheb, dan kan je in Mijn Telenet zien welk netwerkbereik er gebruikt wordt (ik heb zelf geen HGW, maar modem-only).
Als het IP-adres van je PC in hetzelfde bereik zit (en de Nighthawk dus in hetzelfde bereik adressen uitdeelt), dan kan die geen verschil maken tussen lokaal verkeer en internetverkeer.
Als het IP-adres van je PC in hetzelfde bereik zit (en de Nighthawk dus in hetzelfde bereik adressen uitdeelt), dan kan die geen verschil maken tussen lokaal verkeer en internetverkeer.
Computer(k)nul
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 525 keer
- Bedankt: 248 keer
heb ook de r7000 en volgens mij moet je gewoon je configuratie opnieuw uitvoeren. Dan gaat het vanzelf (bij mij toch)
de koe zegt boe
-
- Starter
na veel prutsen en hardware reset van de nighthawk rn na het plaatsen van de router ip in de dmz van telenet ( geavanceerde instellingen) werkt het eindelijk
[
Post made via mobile device ]
[