trage WIFI Scarlet Fritzbox 7390

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
weenie
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer

Hi,

Onlangs een nieuwe router met modem gekocht Fritz!Box 7390.
LAN werkt goed.
Helaas is WIFI zeer traag tot onbestaande.
Als ik via WIFI op internet wil, staat er 300 Mbits/s doch ik kan (bijna) geen enkele webpagina openen.
Waar kan hier de oorzaak liggen?
Als ik moet downgraden van 06.20 naar 06.06,hoe doe je dat?

Met dank bij voorbaat

P.S. Via een onbeveiligd netwerk van iemand uit de buurt,kan ik wel makkelijk op internet.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Probeer eens de 06.20-29491 BETA Firmware: ftp://service.avm.de/Beta/FRITZ!Box_7390/english/
Hier zijn een aantal WiFi issues (o.a. met Apple toestellen) opgelost, die in de release versie van 06.20 zaten

Indien dit niet werkt, kan je een downgrade naar 06.06 verwegen: ftp://service.avm.de/Downgrade/FRITZ!Box_7390/english/
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
honda4life
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 213 keer
Bedankt: 391 keer
Provider

Zelfde voorgehad, het antwoord staat hierboven dus niet twijfelen dit te doen (beta installeren).
Als je wil, bezorg ik je de aangepaste beta zodat je m'n scriptje van de tijdsafhankelijke dailing rules kan draaien (enkel gesprekken tijdens piekuren > alternatieve provider)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
weenie
Starter
Starter

philippe_d schreef:Probeer eens de 06.20-29491 BETA Firmware: ftp://service.avm.de/Beta/FRITZ!Box_7390/english/
Hier zijn een aantal WiFi issues (o.a. met Apple toestellen) opgelost, die in de release versie van 06.20 zaten

Indien dit niet werkt, kan je een downgrade naar 06.06 verwegen: ftp://service.avm.de/Downgrade/FRITZ!Box_7390/english/
Helaas werken geen van beiden.
Eerste blijkt niet te werken.
Tweede geeft me enkel een "image"?
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

Eerste link werkt, je moet het bestand wel nog uitpakken hé, zodat je ook de image hebt.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
weenie
Starter
Starter

honda4life schreef:Eerste link werkt, je moet het bestand wel nog uitpakken hé, zodat je ook de image hebt.
Heb het bestand uitgepakt en de image is zichtbaar. Maar wat moet ik met die image doen?
Ik krijg steeds als resultaat : "Recovery was unsuccessful. Could not locate the FRITZ!Box Fon WLAN 7390. Exit."
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Heb je de instructies in de recovery tool gevolgd? Computer rechtstreeks met LAN1 op de FritzBox verbinden, Fritz!Box uitschakelen, tool starten en weer inschakelen bij het begin van de recovery.
weenie
Starter
Starter

Petervanakelyen schreef:Heb je de instructies in de recovery tool gevolgd? Computer rechtstreeks met LAN1 op de FritzBox verbinden, Fritz!Box uitschakelen, tool starten en weer inschakelen bij het begin van de recovery.
Nu werkte het wel. Heb wel nu de LAN kabel eerst verwijderd en terug verbonden en de FritzBox uitgezet voordat ik de tool geopend heb.
Alles succesvol verlopen maar kan met de beta versie nog steeds niet op internet via wifi.
Morgen probeer ik eens de downgrade.
honda4life
Moderator
Moderator
Provider

De beta zou dit toch moeten verhelpen.
In feite is de beta niet veel meer dan de wifi fix.
weenie
Starter
Starter

honda4life schreef:De beta zou dit toch moeten verhelpen.
In feite is de beta niet veel meer dan de wifi fix.
Kan er nog iets anders de WIFI verbinding hinderen?
weenie
Starter
Starter

honda4life schreef:Eerste link werkt, je moet het bestand wel nog uitpakken hé, zodat je ook de image hebt.
Met welk programma moet ik de image openen?
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3754 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Petervanakelyen schreef:Heb je de instructies in de recovery tool gevolgd? Computer rechtstreeks met LAN1 op de FritzBox verbinden, Fritz!Box uitschakelen, tool starten en weer inschakelen bij het begin van de recovery.
Waarom zou hij een recovery moeten doen? Ik heb hem 2 links gestuurd: In beide gevallen moet hij zijn Firmware updaten met het *.image bestand
weenie schreef:Met welk programma moet ik de image openen?
Met geen enkel programma.
Een image file is een Firmware die je moet uploaden naar de FritzBox
Je moet gewoon in de FritzBox menu gaan naar System > Update > Fritz!OS file en hier de image file aanklikken die je wil gebruiken
weenie schreef:Alles succesvol verlopen maar kan met de beta versie nog steeds niet op internet via wifi.
Je hebt de BETA niet gebruikt.
Wat je (waarschijnlijk) gedaan hebt is de Recovery, waarmee je de bestaande Firmware (06.20) terug ingeladen hebt.
Vanzelfsprekend geeft dit geen verandering :cry: .
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Mijn fout, blijkbaar bevat fritzbox-beta-7390-29491.zip zowel Fritz!OS 6.20 (zonder wifi patch) als Fritz!OS 6.20-BETA (met wifi patch). Recovery leek mij een goed idee omdat je op die manier geen oude settings meeneemt.
weenie
Starter
Starter

Petervanakelyen schreef:
weenie schreef:Met welk programma moet ik de image openen?
Met geen enkel programma.
Een image file is een Firmware die je moet uploaden naar de FritzBox
Je moet gewoon in de FritzBox menu gaan naar System > Update > Fritz!OS file en hier de image file aanklikken die je wil gebruiken
In bijlage printscreen van mijn FritzBox > System > Update > Fritz!OS.
Ik kan hier geen image uploaden.
Bijlagen
FritzBox 7390_Update_Forum_2015_07.jpg
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer
Provider

rechts onderaan in de webinterface op View: standard klikken. Dan switcht ie naar "advanced" view en krijg je een extra tabblad voor manuele update.
weenie
Starter
Starter

serialchiller schreef:rechts onderaan in de webinterface op View: standard klikken. Dan switcht ie naar "advanced" view en krijg je een extra tabblad voor manuele update.
Bedankt.
WIFI werkt vlug en vlot nu.
:-D
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”