De rechtse haaien willen iets overnemen uit het armoedige Duitse model, maar slaan de bal (ook juridisch) compleet mis.
De Raad van State heeft flinke kritiek op de plannen van de federale regering om flexi-jobs in te voeren in de horeca- sector. Die flexi-jobs stroken niet met het gelijkheids- beginsel, zegt de Raad.
stelt de afdeling Wetgeving van de Raad grote vragen bij de schending van het grondwettelijk gelijkheidsbeginsel door de invoering van de flexi-jobs.
‘Het is niet duidelijk waarom de ontworpen regeling alleen van toepassing is op de horecasector, en binnen die sector alleen op de werknemers en werkgevers die ressorteren onder het paritair comité voor het hotelbedrijf. Dus: andere sectoren – en binnen de horecasector ook de werknemers en werkgevers die onder een ander paritair comité vallen – komen niet in aanmerking voor de regeling.’
Kortom: afvoeren die handel.‘kan de verantwoording voor deze maatregel niet evenzeer betrokken worden op andere economische sectoren en andere werkgevers? De weergegeven motieven gelden niet specifiek voor de horecasector.’
Iedereen gelijk voor de wet. Als uw business maar kan overleven omdat je foefelt, dan zal je een andere business moeten zoeken.
Anderzijds vind ik mijn nettoloon ook wat te laag.
Ik kan dat wel oplossen door minder belastingen te betalen.
Deal?