Heel content van tot de laatste maanden
Hardwarematig (op zicht) zie ik er niets mis aan , ook goed uitgeblazen bijna jaarlijks . re-install lijkt enkel de zorgen te verergeren . oude geheugen er eens terug ingeplaatst geeft geen verbetering/verslechtering
Dus , vroeg of laat dringt vervanging op
Nu heb ik van de partner ook een Dell E7240 ter beschikking (firmaultrabook met niet nader te vernoemen extra beveiligingen softwarematig voor de job) , leuk ding , helft zo zwaar en kwa "mindere" specs op papier veeel sneller dan huidige .Maar mis er iets aan in mijn gebruik (surfen , wat java gaming , x264 720 en 1080p) filmkes , ni echt gaming buiten etwat platformgames) , kan het ni goed verwoorden
Minima leg ik alvast op SSD en een pak geheugen (want daar zit ik nu limiet aan) , non plastic met voorkeur voor meer 13-15" met hoge resolutie , eventueel touchscreen . HDD ni nodig , kom nu met 128 Gb SSD redelijk toe . Ik zou opteren voor een 6 cel batterij met zware graka mits ik nu toch al ondervind dat de graka soms zwaar moet draaien om genoeg te koelen
Kom nu al paar keer (tones/coolblue) uit op de MSI GS70-72 en Asus N551JX-CN098H
Iemand enige opmerkingen of andere voorstellen ? pricing indien gerechtvaardigd geen probleem , as low as possible liefst uiteraard

En eventueel tip over waar en wanneer eventueel te kopen (ik denk aan net gemiste 21 % BTW Mediamarkt , tones laptopdagen , zomersolden ???)