Beste
ik heb een probleem met het port forwarden van onze nieuwe router, de bbox3. Met de bbox2 waren er nochtans geen moeilijkheden
Graag zou ik de poort "25565" openzetten. Aangezien mijn (zowel externe als interne) IP steeds verandert moet ik altijd mijn interne IP checken, en dan de poort 25565 openzetten
voor die specifieke interne poort. (in dit geval dus: 192.168.1.22, zie bijlage)
Het probleem is dat, desondanks de routerinstellingen wel de schijn geven dat mijn poort 'open' is (want bij de 'Status' staat er: OK) het in feite helemaal niet zo is,
zoals de websites canyouseeme of ismyportopen aangeven.
Ik heb dit al jaren met de bbox2 gedaan, en hou er rekening mee dat deze bbox3 nog geen maand oud is, dus ik had gehoopt op een ander antwoord dan 'haal gewoon een nieuwe'.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Router gereset (stroom uit, en ook een reset met het rode knopje)
- Andere willekeurige poort geprobeerd open te doen, bvb. 25566, lukt ook niet.
- Canyouseeme als ismyportopen.com geven mij steeds een negatief resultaat. Port is not open.
- De protocol TCP naar UDP en TCP-UDP gewijzigd, maakt geen verschil.
Voor je me doorverwijst naar een andere forumpost op deze site, ik heb deze 2 al doorlopen:
- http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=43796
Antwoord hier: "wacht gewoon een paar dagen"
- http://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=42441
Gaat over het verbinden van de PI, misschien hetzelfde probleem maar mijn technische kennis is niet helemaal dat.
Alvast bedankt aan iedereen die wil helpen, het zou zeer vriendelijk zijn.
Met vriendelijke groeten,
HouHetSimpel
Port Forwarding met BBOX3
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 maa 2015, 17:54
-
- Starter
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 maa 2015, 17:54
Beste Daddy007,
Heb je ondertussen nog iets gevonden?
Ik heb de hulpdienst gebeld met het antwoord dat 'de poort 25565 niet door ons(Belgacom) gesloten is'
maar dat lost mijn probleem verre van op.
Heb je ondertussen nog iets gevonden?
Ik heb de hulpdienst gebeld met het antwoord dat 'de poort 25565 niet door ons(Belgacom) gesloten is'
maar dat lost mijn probleem verre van op.
-
- Plus Member
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 08 maa 2015, 16:40
- Locatie: Zellik
- Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
- Bedankt: 16 keer
Beste HouHetSimpel,
Ik heb de PPPoE verbinding via mijn eigen router werkend gekregen.
De truc was mijn paswoord te resetten via de eservice.
Daarna de poorten geforward op de router en nu werkt alles
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=44285
Ik heb de PPPoE verbinding via mijn eigen router werkend gekregen.
De truc was mijn paswoord te resetten via de eservice.
Daarna de poorten geforward op de router en nu werkt alles
https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=44285
- jphermans
- Elite Poster
- Berichten: 928
- Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
- Locatie: Aalst
- Uitgedeelde bedankjes: 142 keer
- Bedankt: 109 keer
Hetzelfde voor mij zoals bij Daddy007. Gewoon paswoord resetten en poorten die je wilt staan open.
Sent from my device using Tapatalk
Sent from my device using Tapatalk
Internet via Mobile Vikings
-
- Starter
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 13 jun 2015, 06:26
Hallo,
Ik heb gisteren op de eservice gezocht naar het reseten van het paswoord maar heb dit niet kunnen vinden.
Het zou fijn zijn al jullie mij kunnen zeggen waar ergens ik dit kan vinden.
Alvast bedankt
-MinecrafterNick
Ik heb gisteren op de eservice gezocht naar het reseten van het paswoord maar heb dit niet kunnen vinden.
Het zou fijn zijn al jullie mij kunnen zeggen waar ergens ik dit kan vinden.
Alvast bedankt
-MinecrafterNick