Hallo Allemaal
ik heb een bbox3 router staan en een pfsense xen vm.
ik heb in de bbox3 mijn pppoe gegevens aangepast zodat hij niet meer kan inloggen en in pfsense pppoe met de juiste gegevens aangevuld.
het schijnt te werken , maar hij krijgt geen juist ip ( range 172. ipv 10. ).
iemand ervaring ?
bbox3 pppoe passthrough
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Je zou een publiek IP-adres moeten krijgen via PPPoE, geen 172.16.* of 10.* (dat zijn private IP-ranges).
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
dacht ik al
heb nochtans bij pfsense - wan - pppoe volgende aangegeven.
login : user@SCARLET (user : mijn gebruikersnaam )
password : *****
mis ik iets ?
heb nochtans bij pfsense - wan - pppoe volgende aangegeven.
login : user@SCARLET (user : mijn gebruikersnaam )
password : *****
mis ik iets ?
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
heb beide geprobeerd ( uit en aan ).
dit is nochtans vroeger wel al gelukt op een ander adres , maar met een b-box2
dit is nochtans vroeger wel al gelukt op een ander adres , maar met een b-box2
- Petervanakelyen
- Elite Poster
- Berichten: 1628
- Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
- Bedankt: 179 keer
Sinds kort gebruikt Scarlet een andere gebruikersnaam voor Mijn Scarlet dan voor PPPoE toegang, mogelijks ligt dat aan de oorzaak van het probleem. Lees dit topic eens door: https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=48&t=44440
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
raar, want toen ik gisteren de b-box3 resette en opnieuw mijn gegevens ingaf , maakte hij gewoon verbinding.
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
in het topic word vermeld van 2 logins en dit klopt inderdaad.
maar heb beide geprobeerd in pFsense ... altijd ip 172.
maar heb beide geprobeerd in pFsense ... altijd ip 172.
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
zou het misschien kunnen omdat de pfsense een ander mac adres heeft ?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1548
- Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
- Locatie: Heist-op-den-Berg
- Uitgedeelde bedankjes: 482 keer
- Bedankt: 114 keer
Ik heb dat inderdaad ook ergens gelezen. Gewoon een nieuw wachtwoord instellen voor je PPPoE login en het zou moeten lukken.
-
- Starter Plus
- Berichten: 27
- Lid geworden op: 30 okt 2013, 13:01
is dit gewoon via mijn.scarlet.be dat je je wachtwoord moet wijzigen ?
-
- Premium Member
- Berichten: 570
- Lid geworden op: 18 apr 2009, 02:27
- Uitgedeelde bedankjes: 158 keer
- Bedankt: 78 keer
Nee, je kan het PPPOE-wachtwoord van je verbinding niet zelf aanpassen. Op mijn.scarlet.be kan je alleen het wachtwoord voor mijn.scarlet.be, e-mail en webruimte wijzigen.
Je kan wel aan Scarlet vragen om je wachtwoord op te sturen per post maar hou er rekening mee dat het even kan duren voor je iemand treft bij de helpdesk die voldoende klantvriendelijk is om je te helpen hiermee.
Je kan wel aan Scarlet vragen om je wachtwoord op te sturen per post maar hou er rekening mee dat het even kan duren voor je iemand treft bij de helpdesk die voldoende klantvriendelijk is om je te helpen hiermee.
EDPnet FIBER XL (500/100)
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP
NL Ziet / VTM Go+ / GoPlay
Digi Mobile
OVH VOIP + EDPnet VOIP