Ik zit al een tijdje allerlei 13" ultrabooks te vergelijken. Ik zat al een hele tijd naar de MacBook Pro 13" te kijken (die ondertussen enkele weken een update gekregen heeft). Onlangs kwam ik via via op de XPS 13 van Dell. Het lijkt mij 1 van de weinige echte tegenhangers qua bouw aan de MacBook Pro.
Ik wil graag een laptop die echt lang mee gaat en betrouwbaar is (dus SSD lijkt mij dan wel een must, ik kijk naar de 512GB modellen). Vandaar dat ik wel een meerprijs over heb, ook al doe ik niet gigantisch zware zaken op de pc (dus niets grafisch of games).
Ik dacht hier op het forum al gelezen te hebben dat mensen hier zo'n XPS 13 hebben. Wat is jullie review/gebruikerservaring met deze laptop? Gaat die batterij echt zo lang mee zoals vermeld staat op de dell website (15u)?
Vermits ik die thuis ook als desktop wil gebruiken (via HDMI aansluiten op scherm) zal ik er wel een extern dockingstation moeten bijkopen, iemand daar al ervaring mee? Lijkt mij wel handig zodat ik thuis heel snel en gemakkelijk mijn andere externe schijf en andere accessoires aangesloten kan houden.
Het voordeel van de MacBook Pro is dat die HDMI er al ingebouwd zit (kan ook nadeel zijn omdat je die telkens moet inpluggen, net zoals bv een externe dvd brander). Ook de ondersteuning van Apple zit natuurlijk al in die prijs ivm Mac OS. Met die Dell: wat brengt Windows 10? Als dat een jaarlijks abonnement wordt zoals hier en daar beschreven is, wat betaal je dan op langere termijn aan dat OS?? Dat blijft een vraagteken...
EDIT: W10 wordt niet een jaarlijks abo