Apple Special Event 9/4

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Die van 17000$, daar wil ik nog wel een oogje voor toeknijpen en het inderdaad toeschrijven aan de rijke hipsters, de zgn. bragging rights.

Maar waar ik mijn hoofd niet rond krijg is dat een versie met plastic bandje 599$ moet kosten ("mannelijk" model) en identiek hetzelfde ding met een wat modieuzere metalen band plots de kaap van de 1000$ overschrijdt?! Wat? En ik die dacht dat de gebruikelijke 100$ voor een kleine geheugenupgrade bij een iPhone al belacheijk was... :eek:

Los daarvan, denk ik dat Apple echt gaat floppen met hun Watch. Dat ding ziet er toch écht niet uit hé zeg... Wel onder de indruk van de nieuwe Macbook, die zou ik zelfs wel eens willen test-driven!
Laatst gewijzigd door cloink 10 maa 2015, 13:43, in totaal 1 gewijzigd.
ooh. shiny.
Stroper
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 175 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Er is een verschil in gebruikte materialen(Aluminium->Staal->Goud).
Net zoals er een verschil is in materialen tussen een Skoda,Seat, VW, Audi(Stof,nepleer,echt leer).
Maar daarbinnen zijn dat toch quasi dezelfde auto's
zie http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Vo ... _platforms
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Hm, je hebt gelijk, post aangepast... Het verschil is "slechts" 500$ voor het bandje... :?
ooh. shiny.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 371 keer
Bedankt: 121 keer
Te Koop forum

Wat is er dan zo speciaal aan die nieuwe Macbook ? Volgens mij eerste met USB3.1 type C connetor, maar voor de rest vergelijkbaar met de nieuwe ultrabooks.
Lenovo Yoga 3 Pro of de Dell XPS 13 2015 editie.
Telenet All-Internet (Gigabit optie)
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Intel NUC 13 Extreme i7 13700K
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Die je opsomt zijn volgens mij nog allemaal een beetje dikker/zwaarder? Al is alles relatief natuurlijk. :-)

PS: ik zou persoonlijk nooit zo veel geld geven aan zo'n "netbook" achtig ding, maar vind het dus wel erg knap.
ooh. shiny.
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

hehe, net een filmpje van MKBHD gezien waar er iemand op het scherm van de nieuwe Macbook aan het duwen was.

Geen touchscreen dus!
Afbeelding
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

10k of 17k $ voor een horloge? Ja so what? Jaloerse reacties weeral..

Artikel: http://www.hln.be/hln/nl/31622/Apple-Ke ... enkt.dhtml

Er zijn genoeg klanten voor. Denk je echt dat alles wat die kunnen betalen dat ook waard is? Waarom moeten Louboutins zoveel kosten terwijl ze naar het schijnt een hel zijn om op te lopen?
Als er kopers voor zijn is het toch goed? Niemand verplicht jou om dat te kopen? Ook niet de versie van 350$? Mij zegt het bitter weinig, maar er zijn er genoeg die er wel nut van inzien en het kunnen betalen en andere die het niet kunnen betalen maar wel willen hebben.
Maar dat is de maatschappij vandaag: iedereen wil alles hebben, ondanks hun financiële middelen. Als ze het dan moeilijk kunnen betalen, wordt er maar geklaagd waarom het zo duur is.
Te duur zal blijken als de cijfers tegenvallen. Dan hebben de klagers gelijk. Tot nu toe hebben ze ongelijk over het hele "Apple" verhaal.
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Op Tweakers iemand die zijn macboek heeft omgeruil voor een Dell XPS.
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

cloink schreef:Die je opsomt zijn volgens mij nog allemaal een beetje dikker/zwaarder? Al is alles relatief natuurlijk. :-)

PS: ik zou persoonlijk nooit zo veel geld geven aan zo'n "netbook" achtig ding, maar vind het dus wel erg knap.
Als je lichtste wilt, moet je de Lenovo LaVie Z HZ550 nemen, die is 790gram.
http://news.lenovo.com/images/20034/Len ... 0FINAL.pdf

Heb toch weer zoiets van omdat het Apple is is het weer beter en spectaculairder dan als een ander merk met iets vergelijkbaar zou komen. Vooral de Apple watch dan. Niet beter dan al die andere Adroid wearbles. Maar het is wat een gek ervoor wil betalen als er Apple op staat.
No offence, het blijft mooie techniek.

Ik zou dan liever een Asus Zenbook UX305 nemen i.p.v deze Macbook. Sterker nog voor de prijs kan je 2 Asus UX305's nemen waar je 1 Macbook van hebt.
http://tweakers.net/reviews/3908/asus-z ... atsen.html

EDIT: @heist_175: waarom niet ? Ik was zelf ook aan het kijken naar een Dell XPS 13 2015, maar een Lenovo T450s lijkt mij beter als werkpaard.
http://shop.lenovo.com/be/nl/laptops/th ... ies/t450s/
Laatst gewijzigd door Abusimbal 10 maa 2015, 15:35, in totaal 2 gewijzigd.
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Te Koop forum

Kan ik wel in meegaan in bovenstaande verhaal, maar de "anti-Apple-mensen" die willen niet eens iets van Apple, allez, dat vind ik nu eens persoonlijk het summum van verspilde energie, om u daar dan druk in te maken.

En ik lees ook dingen à la "ze weten niet waar ze mee bezig zijn", "het zal wel floppen" of nog erger "ik hoop dat het zal floppen", maar de cijfers die Apple kan voorleggen spreken toch een andere taal... Hoeveel hebben er niet zitten in te hakken op de iPhone 6 en 6 plus? Zoek eens even op hoe hard dat dat kreng verkocht is? En dat is nog niet eens een half jaar op de markt...

Apple watch ... niet voor ons, zoveel is duidelijk, maar dat er een markt voor zal zijn, dat is zeker. Of nog beter gezegd, Apple zal er wel een markt voor maken.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Waar ik mij aan stoor bij premium merken is dat ze 95% van de tijd maar 1 of 2 jaar garantie geven. Noem mij ouderwets, maar ik hecht belang als ik iets degelijk en duur wil aanschaffen dat ik ook kwaliteit krijg en dat de fabrikant dat ook aantoont door meer dan wettelijk of gemiddeld waarborg te geven. Apple deed al moeilijk om 2 jaar garantie te geven. Wel als je gelijk Apple of Mercedes (The best or nothing) van de daken schreeuwt dat je de beste bent, heb dan ook "ballen" en geef meer waarborg dan andere. Bv. 3 jaar zou al een hele verbetering zijn.

Ik heb al eens getwijfeld een Macbook o.d. aan te kopen, maar zie dat als een investering van 3-5 jaar, wil dus geen 1500 - 2000 € uitgeven om na 2 jaar, als je pech hebt een dure reparatie aan mijn broek te hebben. En ja, je kan garantie (1 jaar) bijkopen, maar bij deze bedragen is dat belachelijk.

Nu over die nieuwe Macbook, fantastisch apparaat, maar heb je weer nadeel dure adapatortjes te moeten kopen voor zaken (HDMI, ethernet, ...) welke bij concurenten soms meegeleverd worden.

@selder: ligt natuurlijk ook aan hoe je graag werkt of je werksituatie is. Ik bedoel als je gelijk jij altijd mobiel werkt is het geen probleem. Bij professioneler gebruik zoals met presentatie (beamer, ...) of als desktopvervanger, dan heb je verloopkabels, adaptors en docking stations nodig.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 10 maa 2015, 15:54, in totaal 2 gewijzigd.
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Apple is er wel redelijk vroeg bij om alle kabels en aansluitingen van hun laptop weg te laten, maar je ziet toch ook wel dat we daar naartoe gaan? Ik persoonlijk kan me al niet meer herinneren wanneer ik nog iets op m'n Macbook aangesloten heb. Syncen van iTunes van de iPad en de iPhone vliegt hier door het AC netwerk...
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Niet soms, bij de zenbook zitten ze er gewoon bij.
Het is GVD moeilijk om er weer geen Apple vs. PC topic van te maken :angel:

Het ontbreken van aansluitingen snap ik perfect op een tablet, mogelijkheden genoeg om te syncen. Maar op een laptop mag toch wat meer zitten dan 1 gedeelde poort.
BT muis, BT headphones, netwerkprinter. Het maakt het prijsverschil nog maar eens groter tov...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

@iceke, dat lijkt mij inderdaad een utopie. :-D

Maar wat ik juist bedoel is dit "Tim Cook stelt revolutionaire Macbook en apple watch voor"
http://www.hbvl.be/cnt/dmf20150309_0156 ... watch-voor

Als je eerlijk bent is de pers toch weer extra euforisch omdat Apple weer iets nieuws uitbrengt, niet ?
We slaagden erin meer technologie in minder ruimte te krijgen', klonk het. De batterij van de nieuwe MacBook zou trouwens een hele dag mee moeten gaan.
Heeft Dell ook gedaan met de XPS 13 2015 13inch laptop in 11inch laptop behuizing met 12-15 uur accutijd.
En de MacBook doet dat allemaal geruisloos,
Komt door de Core M processor van Intel, niet door Apple. Er zullen nog meer Core M laptop's/tablets komen die passief zijn. (zoals de Asus Zenbook UX305)
Komt doordat de processor niet te veel warmte genereerd die afgevoerd moet worden.
Laatst gewijzigd door Abusimbal 10 maa 2015, 16:05, in totaal 1 gewijzigd.
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

Das marketing hé, daar moet je kunnen doorkijken.... voor mij staat dat los van een goed of slecht product.

Het is makkelijker schrijven voor een journalist als je het met de paplepel door uw strot geduwd krijgt ipv een artikel de moeten schrijven over een tech sheet.
+ 9/10 werken ze op een Mac (niks op tegen, ik snap best dat als je maar iets of wat met de grafische sector te maken hebt, je op een Mac werkt(ook al is dat ondertussen achterhaald, maar soit))
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Abusimbal schreef:
En de MacBook doet dat allemaal geruisloos,
Komt door de Core M processor van Intel, niet door Apple. Er zullen nog meer Core M laptop's/tablets komen die passief zijn.
Da's ook niet de verdienste van Ferrari dat die van 0 tot 100kmph optrekken op een paar seconden. Da's een verdienste van de bezine die je erin kapt!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

heist_175 schreef:Op Tweakers iemand die zijn macboek heeft omgeruil voor een Dell XPS.
Laat de champagnekurken knallen. We hebben er één gevonden (die zijn Mac omruilt voor een Windows PC).
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Nee, dat is fysica. Laag gewicht, veel PK en dan zorgen dat je genoeg tractie hebt om die PK's op de grond te zetten.
In jou logica is Tesla dan beter met zijn Model S P85D van 691pk. Door electromotor voor en achter is die ideaal (ook door snellere reacitevermogen van electromotor) om snel van 0-100 km/u op te trekken.

Nu over die Core M, die is speciaal door Intel ontwikkeld om passief te gebruiken. 4.5Watt. Het zou een verdienste van Apple zijn om een CPU met hoger TDP passief te koelen in mijn ogen. Of indien Apple de koeling zo heeft uitgevoerd zodat de Core M zo lang mogelijk op een hoge frequentie kan blijven. Zoals ze met de CPU van de iPhone 6 hebben gedaan, die kan ook veel langer op zijn top frequentie blijven dan de concurenten.
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Alvast zeer netjes van Apple om die USB 3.1 Type C connector te gebruiken. Aangezien de andere fabrikanten graag van hun afkijken gaat dit dus voor een boost zorgen in de uitrol hiervan.

Idealistisch gezien is het zeker wel mooi de dingen zo minimalistisch mogelijk te maken; ik hoop alleen dat veel laptopmakers dit nu niet blindelings gaan toepassen op _AL_ hun modellen, zoals de trend om zo min mogelijk poorten te voorzien op laptops. Als sytem engineer zou ik namelijk niets kunnen aanvangen met zo'n MB, want 3 USB-poorten en Gigabit Ethernet zijn echt het minimum. Ik ben nu al niet te spreken over de ThinkPad van het werk die maar 2 USB-poorten heeft.

Enfin, het doet mij denken aan een filmpje ten tijde van de launch van de MacBook Air 7 jaar terug. Vandaag nog steeds relevant dus voor heel wat mensen:
[youtube]_hnOCUkbix0[/youtube]
Gelukkig genoeg zijn optical media ondertussen dood en externe harde schijven (die met platters dus) zijn ook hun lofzang aan het zingen. Dus ooit komen we er wel, maar ik heb die poorten nog voor andere zaken nodig.
Jack Daniels schreef:Ik wacht al jaaaaaaaren op een nieuwe (desktop) Mac.
Wat heb je dan nu juist? Ze bieden toch nog steeds desktops aan die op tijd hun refresh krijgen?
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 6 keer

Wat die USB connector betreft.
In de Tweakers pricewatch staan nog toestellen met USB3.1 en ik heb sinds enige tijd mijn USB2 kabels vervangen door een omkeerbaar exemplaar.

Marketing moet je Apple niet leren, maar de vernieuwingen zoals iPod, iPhone en iPad, zijn we al een tijdje niet meer tegengekomen.
Smartwatch, te bekijken tegen dat het echt gereleased is en in vergelijkingen met Pebble en MotoG etc...
Abusimbal
Elite Poster
Elite Poster
Te Koop forum

Er is USB3.1 die heeft 2 type connectors, de bekende en de type C zoals op de nieuwe Macbook, die is een stuk kleiner.
Ik had USB3.1 met type-C connector veracht op de nieuwe Samsung Galaxy S6, maar helaas. Hopelijk komen de andere snel met 3.1.
Samsung Galaxy S25 Ultra
Ubiquiti UDM Pro
Synology DS1821+
Nvidia Shield TV console
Microsoft Surface Pro 8
Garmin Venu3
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
Bedankt: 740 keer

Kenw00t schreef:
Jack Daniels schreef:Ik wacht al jaaaaaaaren op een nieuwe (desktop) Mac.
Wat heb je dan nu juist? Ze bieden toch nog steeds desktops aan die op tijd hun refresh krijgen?
MacMini van eind 2007 maar die doet het nog uitstekend (2 gHz klokfrequentie). Maar persoonlijk vind ik dat er tussen 2007 en 2015 niet echt significante verbeteringen zijn aangebracht aan hun desktops. Qua kloksnelheid zitten die bakjes nu op 2,6 gHz wat niet écht een grote sprong voorwaarts te noemen valt in 8 jaar tijd. Akkoord, er is er eentje op 2,8 gHz maar die kost dan ook een slordige 1000 Euro. Wat best prijzig is voor zo een bakje.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
sirWard
Erelid
Erelid
Twitter: sirWard
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik zou toch liever met een 1.4 benzinemotor van nu rijden dan een 1.4 van 10 jaar geleden ( maar helaas is dat niet zo ). Ik zou liever een SSD hebben met evenveel opslag dan een 2.5" 5400rpm harde schijf van dezelfde grootte.

-> Enkel kijken naar de max. frequentie?

Er is zoveel meer van tel (+ bijna alle CPU's halen nu toch wel minstens de kaap van 3GHz bij Apple met Turbo Boost?) in een computer... :-(
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Ik begrijp niet wat je wil zeggen, maar de gigahertz race ligt al wel een tijdje achter ons. Net zoals we met z'n allen beginnen door te krijgen dat megapixels op een digitale camera lang niet alles zeggen. Liever een hyper-recente CPU met 1,5Ghz dan eentje met 2.8Ghz van 7 jaar geleden :)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Kenw00t schreef:Als sytem engineer zou ik namelijk niets kunnen aanvangen met zo'n MB, want 3 USB-poorten en Gigabit Ethernet zijn echt het minimum. Ik ben nu al niet te spreken over de ThinkPad van het werk die maar 2 USB-poorten heeft.
dan is die nieuwe macbook niet voor jou gemaakt

ik begrijp dat gezeur vaak niet. elke keer apple een toestel voorstelt zit de halve wereld te zeuren dat ze er niets mee kunnen doen omdat xyz ontbreekt.
Dit ding is geen professioneel toestel, dit ding is om op te scheppen in de studentenbib en voor social media. Kabels hebt ge niet nodig want de mensen die dit gebruiken maken toch enkel foto's met hun iPhone (iCloud) en wisselen bestanden uit via airdrop, instagram, Facebook,...
en om te chatten, surfen, iets op boi.com bestellen, een factuur betalen,... is zelfs dit ding veel te krachtig
Kenw00t
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 347 keer
Bedankt: 249 keer

Ik zeur helemaal niet over Apple, mijn betoog is gericht naar de volledige laptopindustrie. Sommige vendors hollen maar al te graag achter Apple aan omdat ze verblind zijn door de iMargins. Dat ze hun originele doelpubliek daarmee in de kou zetten vergeten ze blijkbaar.

Anderzijds ben ik stikjaloers op die MacBooks omwille van VMware Fusion. Bij een laptop waar gewoon Windows of Linux op draait kan je dergelijke functionaliteit enkel benaderen met VMware Workstation in Unity Mode. Dus als ik Fusion wil, moet ik een compromis maken op vlak van connectiviteit? Zelfs op hun MB Pro hebben ze nooit meer dan 2 USB-poorten gestoken, tenzij je een 17 inch kocht (handig in een datacenter :roll: ).

Wie o wie kan mijn gebeden aanhoren? :-)
selder
Moderator
Moderator
Te Koop forum

Daar heb je gelijk in, Fusion rockt zo verschrikkelijk hard dat het bijna pijn doet :)
1207
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 96 keer

Kenw00t schreef:Ik zeur helemaal niet over Apple,
ik had het niet op jou persoonlijk bedoeld, eerder algemeen.

ik vind het gewoon onnozel, als je met dit toestel niet kunt werken, om welke reden ook, dan is dit toestel niet geschikt voor uw persoonlijk gebruikersprofiel.
dan moet je zoeken naar een toestel dat voor jou geschikt(er) is.
wie dit toestel koopt gebruikt het voor onderweg, wie dit koopt omdat hij mooi vindt en er daarna een berg adapters koopt is een idioot.
die had beter 1 vd andere toestellen aangeschaft

Apple heeft alles in z'n aanbod
zelfs toestellen met ingebouwde dvdspelers
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”