Alvast zeer netjes van Apple om die USB 3.1 Type C connector te gebruiken. Aangezien de andere fabrikanten graag van hun afkijken gaat dit dus voor een boost zorgen in de uitrol hiervan.
Idealistisch gezien is het zeker wel mooi de dingen zo minimalistisch mogelijk te maken; ik hoop alleen dat veel laptopmakers dit nu niet blindelings gaan toepassen op _AL_ hun modellen, zoals de trend om zo min mogelijk poorten te voorzien op laptops. Als sytem engineer zou ik namelijk niets kunnen aanvangen met zo'n MB, want 3 USB-poorten en Gigabit Ethernet zijn echt het minimum. Ik ben nu al niet te spreken over de ThinkPad van het werk die maar 2 USB-poorten heeft.
Enfin, het doet mij denken aan een filmpje ten tijde van de launch van de MacBook Air 7 jaar terug. Vandaag nog steeds relevant dus voor heel wat mensen:
[youtube]_hnOCUkbix0[/youtube]
Gelukkig genoeg zijn optical media ondertussen dood en externe harde schijven (die met platters dus) zijn ook hun lofzang aan het zingen. Dus ooit komen we er wel, maar ik heb die poorten nog voor andere zaken nodig.
Jack Daniels schreef:Ik wacht al jaaaaaaaren op een nieuwe (desktop) Mac.
Wat heb je dan nu juist? Ze bieden toch nog steeds desktops aan die op tijd hun refresh krijgen?