Ik kan dicht bij u staan, zonder dat ik tegen u sta, nee?
Dus: hou u baby dicht bij u -> eerste 6m - 1j leg je de baby in een bedje in de ouderlijke slaapkamer
wat meteen ook "apart slapen" is
Wij hebben een babybed ontdaan van 1 zijkant en dat bed tegen het onze geschoven. Op die manier krijg je het "co-sleeper" concept.
Baby slaapt apart, maar als baby eten wil moest mijn vrouw niet uit bed stappen, maar kon de baby gewoon van de Aerosleepmatras tot op onze matras trekken.
Als baby gedaan had met drinken (borstvoeding), werd de baby teruggeschoven op haar eigen matras.
Dichtbij: ja. Bij ons in bed: nee.
Dat het voor uw kinderen goed werkte, gaat niemand tegenspreken.
Over de risicofactoren van wiegendood zijn er voldoende studies.
Het heeft dan ook niets met "bang maken" te maken, maar met afweging van risicofactoren.
Maak je ouders bang door te zeggen dat roken tijdens de zwangerschap niet goed is?
Maak je ouders bang door te zeggen dat een baby beter niet in het ouderlijke bed ligt, maar in een apart bed?
Volgens mij niet. Je informeert hen over risicofactoren.
Maak je ouders bang door ze Angelcare alarmsystemen te verkopen. Ik denk het wel. Je moet als ouder dan constant alert zijn voor "Het Alarm". Nee dank u.
Er zijn veel mensen die strontzat met hun auto rijden en toch geen ongeval veroorzaken.
Maar de risico's van dronken rijden zijn afdoende bewezen.
Ieder doet met zijn kinderen wat hij/zij denkt dat best is hé. Ik zal zeker geen steen werpen als je uw baby toch bij u in bed laat slapen

.
Maar het kan geen kwaad om de wetenschappelijk onderbouwde aanbevelingen wat in de gaten te houden.