Babyfoon met camera over IP

Onderwerpen die nergens anders thuis horen en toch eerder technisch van aard zijn? Post ze hier!
Plaats reactie
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Iemand ervaringen met babyfoons met camera die op afstand bekijkbaar zijn op tablet / smartphone?

Ik ben me bewust van het feit dat deze niet als gewone babyfoon gebruikt kan worden (smartphone anders constant op laten staan) maar zou het graag als toevoeging hebben op de bestaande DECT babyfoon.

Gewone IP cams zijn niet zo 'cool' voor op een kinderslaapkamer, daarom eigenlijks specifiek op zoek naar een baby-modelletje ;)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Stop je IP-cam in een pluche beer en hij is meteen cool ook al zie ik er de toegevoegde waarde niet van in 8)

Kon trouwens niet meteen iets cools vinden... maar moet wel bestaan denk ik.
axs
Moderator
Moderator

Bwah 'cool' is misschien niet het juiste woord .... babykamer vriendelijk ;)
FunkStar
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 95 keer

Ik heb mij direct geabonneerd op dit topic aangezien wij +- rond 29/04 ons eerste kindje verwachten.
Nu had ik al enkele ideeën maar is het allemaal héél veel werk, en er komt al zoveel bij te kijken...
Dus zou ik gerust enkele euro's meer willen betalen voor het complete pakket.
Afbeelding
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

rpr
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 15 keer

Withings SMART BABY MONITOR
Kan je zelf nog geluidjes afspelen om het kind te kalmeren.
axs
Moderator
Moderator

die alecto had ik reeds bekeken maar krijgt geen goede reviews :(

[Afbeelding Post made via mobile device ]
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ik heb zo'n http://www.dlink.com/be/nl/home-solutio ... y-monitors thuis en ik moet zeggen: op zich wel tevreden van. Geeft redelijk helder beeld.

Enkele puntjes:
- heeft voor HD beelden redelijk wat bandbreedte nodig en de ingebouwde wifi, ik weet het zo niet... (er zat bij ons 1 verdiep tussen en soms toch schokkende beelden)
- de bijgeleverde (Android) software is redelijk bagger :( je hebt ook nog de web-interface (die wel verborgen is), maar bon...

Ben trouwens aan het denken om hem te verkopen (dochter is ondertussen 8 ). ;)
ooh. shiny.
axs
Moderator
Moderator

Maar kwaliteit is dus wel in orde?
Wifi is geen issue, werk bekabeld.

cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 117 keer
Bedankt: 152 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Ja, beeld is zeer bruikbaar. :) Als je wil post ik wel eens footage (maar dan mogelijks zonder dochter, privacy enz. ;) )? Ik hou nl. alles bij op m'n NAS...
ooh. shiny.
axs
Moderator
Moderator

graag! mag gerust via pb

Argon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 56 keer
Provider

Ik heb gewoon een simpele Foscam IP camera aan het bed vastgemaakt met behulp van zo'n Gorillapod. Wifi antenne er af gehaald, wifi gedisabled en verbonden met ethernet. Werkt perfect (zowel intern als extern). Ik maak gebruik van de applicatie IP Cam Remote.
axs
Moderator
Moderator

Heb je er een fotootje van ... want vrees dat ik dat zo niet verkocht krijg aan de vrouw des huizes ;)
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Het kan mooier en eleganter, maar het doet perfect zijn werk :-):

Afbeelding
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: KrSi78
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

Heel herkenbaar: de combi van een el-cheapo IP-camera'tje met PowerLANs om toch maar niet draadloos te moeten werken.
Ik heb hier thuis ook zo'n opstelling. Op de smartphone TinyCam Free geïnstalleerd en dat ding doet perfect wat het moet doen. Het is soms wat zoeken welk type camera je moet instellen, maar eens gevonden PoC en uitgebreider dan de web-interface die met het ding meekomt.
Computer(k)nul
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Bij een bevriend koppel en bij de nicht van mijn vriendin hangt er telkens ook een Foscam (http://www.ipcameracenter.be/product/31 ... rt-v2.html). Via de app op hun GSM en tablet kunnen ze de kleine altijd volgen (microfoontje ingebouwd, evenals luidspreker).

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
brubbel
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 81 keer
Bedankt: 179 keer

Er moet wel bijgezegd worden dat het spreken via de camera op niet veel trekt. Je gaat die kleine in zijn broek laten p***** van schrik door die alien robotstem. Vooral die rode gloed van de IR leds maakt het plaatje compleet.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door brubbel 02 feb 2015, 15:09, in totaal 1 gewijzigd.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Provider

enige nadeel bij mijn foscam is dat deze geen https ondersteunt.
Als ik hier op het werk eens via mijn gsm kijk naar de camera, dan zie ik in plain tekst mijn gebruikersnaam en ww verschijnen. :-)

Wij gebruiken de luidspreker zelf niet. Zoals je zegt trekt dit op niet veel. Het gaat er voor ons vooral om dat we de kleine kunnen zien liggen.

Met die rode IR led's hebben we geen problemen. De camera hangt dan ook geen 20cm boven het gezicht he...
krisken
userbase crew
userbase crew

Luidspreker en Micro trekt op niet veel, maar kan gebruikt worden in case of...
Wat de foscam betreft die ik hier heb gepost : hang deze wel omgekeerd (dus naar beneden) zodat je alles "onder" de camera kan bekijken.
De IR's op zich geven wel licht, maar goed, er zijn zoveel ouders die "een lampje" laten branden bij de kleine dus daar zie ik ook geen probleem...

Telefonie = EDPnet + OVH
Ramaht
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 150 keer

Denk dat je vooral moet zien dat het altijd kan aanstaan, direct beschikbaar is en dat je niet nog een app of browser moet starten en nog verbinding moet maken...
Ge zou verschieten hoe rap ge boven staat als er echt iets scheelt, als je ze hoort spuwen gaat ge niet eerst nog eens met camera gaan kijken. Ik ben echt niet te vinden voor die dingen. Vind het ergens beetje geldklopperij...

Wij hebben een babyfoon van babymoov, ding staat maar op halve gevoeligheid omdatk anders mijn ene zoon hoor tuteren. Helder geluid, kunnen perfect onderscheid maken welke van de twee er aant wenen of neuten is. Past in de broekzak en heeft trilfunctie, heel handig als je familiefeestje hebt ofzo en de kindjes liggen te slapen. Batterij van ouderunit gaat meer als 12u mee, en heel de boel is handig mee te nemen.
axs
Moderator
Moderator

de reden voor aanschaf is eigenlijk baby nr2 die op komst is.
Als we de ene slapen willen gaan leggen, zouden we toch de andere id gaten willen houden.
Aangezien ik een 60% van mijn tijd in het buitenland zit voor het werk, is het vooral aan mijn vrouw om de 2 id gaten te houden en dan maakt een camera het net iets makkelijker.

Zoals je zelf al terecht aanhaalt sta je op 1 2 3 op de kamer als je onrustwekkende geluiden hoort. Daarvoor hebben we ook de gewone babyfoon en is de Camera gewoon een extra geruststelling dat de andere vredig slaapt ;)
Natuurlijk ook erg leuk voor mij als ik ih buitenland zit en toch wel eventjes wil zien hoe het gaat.

Hebben nu trouwens een Avent SDC525 die zijn werk super doet als standaard babyfoon en een 2de is besteld.
Enkel dus nog een IP babycam als extraatje!
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

Ik heb hier ook 2 Foscam camera's hangen op de 2 kinderkamers (FI8918W). Erg tevreden van. Idd geen https, maar aangezien ze enkel intern beschikbaar zijn is dat voor mij geen probleem (extern benader ik ze via VPN als't echt nodig is). Geen superkwaliteit, maar je kan zien hoe/waar de kleine ligt en of zijn/haar ogen open of dicht zijn :-)

Voor ons ook geen vervanging om "in't echt" te gaan kijken maar eerder extra controle/geruststelling. De jongste is een lichte slaper en als je zijn kamer binnengaat terwijl hij niet echt slaapt wordt hij wakker en heeft hij de komende uren geen zin om weer te gaan slapen. Dan is zo'n camera wel eens handig om te checken of zijn ogen dicht zijn vóór je de deur opendoet om zijn dekentje weer goed te gaan leggen :-) De oudste durft al eens uit haar bed komen en boven aan het traphekje te gaan zitten wachten tot er iemand boven komt. Ze doet dit zo geruisloos dat de babyfoon geen geluiden oppikt, dan is het handig om vanuit de zetel een aantal keer te checken of ze nog in bed ligt tot ze slaapt.

De camera's zijn dus een aanvulling op onze Angelcare babyfoon, want op het geluid van de camera's kan je niet voortgaan. Daarnaast heeft de Angelcare sensoren/drukmatjes om in alarm te gaan als de ademhaling stopt ter voorkoming van wiegedood. Destijds ook gezocht naar één apparaat met alle functies maar uiteindelijk toch gekozen voor babyfoon en aparte cam.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Niet om het topic te kapen, maar je weet dat toch dat die Angelcare matjes wiegedood niet voorkomen? In het beste geval ben je er inderdaad op tijd bij als er iets mis gaat, maar dan is het misschien meer zinvol om baby (kinder) reanimatie aan te leren.

Maar soit, hier 3 kinderen (de kleinste 10 maanden), zonder camera's en zonder Angel Care ...
heist_175
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer

True. Angelcare is er enkel om ouders bang te maken.

De daling in wiegendood is volledig op naam van preventie te schrijven:
- niet roken (of andere risicovol gedrag) tijdens en na de zwangerschap - ook voor partners
- juiste slaapgewoonte (op de rug, geen dekbed, geen knuffels in de buurt, ...)

Al is er nu ook bijna systematisch een autopsie bij kindersterfte, want bepaalde gevallen van "wiegendood" blijken uiteindelijk agressie tov de baby te zijn (shaken baby of nog zotter).

Ik wil niemand zijn geloof in Angelcare (of aanverwanten) ontzeggen, maar qua veiligheid zijn er betere zaken om uw geld aan uit te geven:
- autostoel
- auto
- fietshelm
- traphekje
- ...

edit:
DeStandaard 22/12/2006
Het aantal kinderen dat nog overlijdt aan de wiegendood is laag. Het Kenniscentrum meldt 9 overlijdens per 10.000 kinderen: 0,09 procent. Kind en Gezin signaleert 26 overlijdens per jaar in Vlaanderen.
Tien jaar geleden waren er dat nog vijf keer meer: 120 per jaar. De daling kwam er niet door de slaaptest maar door goede voorlichting te geven aan de ouders: kinderen op hun rug te slapen leggen in een koele kamer, geen donsdekens gebruiken, niet roken tijdens de zwangerschap, niet roken in huis en zeker niet in kinderkamer, zorgen dat het kind niet te weinig slaap heeft, enzovoort.
Cijfers van Kind en Gezin
Bijlagen
Kind&Gezin - Cijfers wiegendood
Kind&Gezin - Cijfers wiegendood
Laatst gewijzigd door heist_175 03 feb 2015, 14:10, in totaal 1 gewijzigd.
krisken
userbase crew
userbase crew

Met fietshelm is niet echt veiliger dan zonder fietshelm. Ttz : er zijn tal van fietshelmen te koop, maar slechts zelden zijn ze voldoende van kwaliteit om de eventuele schok volledig op te vangen zonder enig verder letsel...

Telefonie = EDPnet + OVH
heist_175
Moderator
Moderator

Fietshelm: we zijn er zelf nog niet uit
Ik vind het fietshelm afschuwelijk, want het is een belemmering bij het "met de fiets rijden", denk ik.
Anderzijds lees ik van scholen die het invoeren, omdat een kind ongelukkig ten val is gekomen met permanente schedel/hersenschade tot gevolg.

Mijn dochter is nu ruim 2 jaar, dus binnenkort hangen we eraan.
Tegen dan ga ik eens zoeken of er wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is.
krisken
userbase crew
userbase crew

Een goede helm heeft absoluut zijn voordelen, maar het is een beetje als met bromfietshelmen hé : je hebt er ook van diverse soorten en prijzen. Onnodig te zeggen dat een helm van 10 euro waarschijnlijk minder goed zal werken als een helm van 100 euro...

Kijk naar de schoolgaande jeugd met brommers : die helm valt wel eens, of ze gooien hem ergens waarbij hij hard de grond raakt... Gevolg : intern is die helm om zeep (structuur) en zal ze geen enkele veiligheid bieden bij een eventuele val. Beetje een vals gevoel van veiligheid dus...

Wat mij vooral stoort aan helmen (bij fietshelmen is dit minder het geval) in het algemeen is dat men het zicht aan de zijkant serieus beperkt, en dat het dus eigenlijk gevaarlijker is...

Telefonie = EDPnet + OVH
liber!
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: nathan_gs
Uitgedeelde bedankjes: 283 keer
Bedankt: 98 keer
Te Koop forum

Moest je toch een Angelcare willen kopen, vergelijk zeker de prijzen tussen Amazon.fr en de rest. Op Amazon.fr had je voor €60 al een model met matje. Voor die prijs heb ik er dan toch maar één gekocht, baat het niet dan schaad het niet.

Wat is jullie mening over van die speciale matrassen?
heist_175
Moderator
Moderator

Die hebben we wel (Aerosleep matras - €160)
Eerst voor onze dochter, op advies van mijn zus. Haar zoon sliep slecht en onrustig en zweette heel erg. Ze had dan de Aerosleep gekocht en hij zweette niet meer en sliep veel beter. Dus onze dochter slaapt van in het begin op zo'n matras.
Ik kon dus niet vergelijken, tot we ergens bleven slapen. 's Nachts 2 keer wakker gemaakt door onze dochter en 's morgens was ze ook "nat" van het zweet.
Leve de Aerosleep.
Ondertussen ligt ze in een groot bed, en ook daar: leve de Aerosleep.
Sterker nog: we hebben voor onszelf ook zoiets gekocht. Veel luchtiger slapen in de zomer.
Het wordt verkocht als "tegen wiegendood", maar het is eigenlijk gewoon beter verluchting.

Bijkomend voordeel: Aerosleep is een Belgisch bedrijf uit Erembodegem
AEROSLEEP NV: WATERKERINGSTRAAT 21 - 9320 EREMBODEGEM - BELGIUM
T. +32(0)54 31 94 94 | F. +32(0)54 31 94 80 | [email protected]
We hebben ook een Aerosleep gekocht voor in de autostoel.
Als ze in slaap viel kwam ze soms verkreukt en klammig uit de auto. Sinds kort niet meer met die autostoel-inleghoes.

Kortom: tevreden :)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

+1 voor Aerosleep, wij hebben niet de matras gekocht maar zo een aerosleep matrasbeschermer (raatstructuur), om dezelfde reden als hierboven. Die 3 mannen van ons zweten allemaal redelijk :-).

Ik wist zelfs niet dat dat bestond voor de autostoel, ga ik zeker ook eens bekijken :-)
heist_175
Moderator
Moderator

Hoes voor autostoel (wij hebben die AeroMoov)
Matrasbeschermer voor grote bedden (alles vanaf 80x200 tot en met 200x220)
axs
Moderator
Moderator

Hier ook aerosleep! Super om diverse redenen (ventilatie, zweten en zelfs bij teruggeven blijft het uiteindelijk toch relatief 'droog'

Angelcare: ook geen fan... vals gevoel van veiligheid, overpriced... en hoorde al van diverse ouders dat als dat ding vals alarm geeft je leven even stilstaat!
heist_175
Moderator
Moderator

Voor de duidelijkheid: de matras is een gewone matras, het is de matrasbeschermer waar het om gaat.
Structuur van de matrasbeschermer:
Afbeelding Afbeelding
High res
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

Er is ook een matras blijkbaar:

http://www.aerosleep.com/nl-be/products ... -safe-pack

Maar wij hebben dus ook die matras "beschermers".
heist_175
Moderator
Moderator

Toevallig vroeg recent iemand om informatie over wiegendood en vooral de parameters die het risico verhogen
DeStandaard 19/03/2012
'Maar koop niet die speciale matrasjes die zogezegd preventief werken tegen wiegendood. Ze geven een alarm af als de baby stopt met bewegen. Zo zijn er ook clips die je op de luier moet vastmaken. Dat is allemaal gebaseerd op het idee dat wiegendood het gevolg is van slaapapneu, of een tijdlang niet ademen. Maar dat klopt niet. Omdat er nu bijna altijd een autopsie wordt uitgevoerd, behalve als de ouders verzet aantekenen, weten we dat apneu er niet veel mee te maken heeft. Verspil er dus je geld niet aan. Hou de baby liever dicht bij je.'
DeStandaard 04/02/2015
Maar het cadeau had in het verleden ook sensibiliserende functies. Vroeger namen kersverse ouders hun baby mee in hun eigen bed, de doos is er gekomen om duidelijk te maken dat baby’s beter apart slapen. Sinds 2006 maken papflessen geen deel meer uit van het pakket om borstvoeding te promoten, wat ook is gelukt.
axs
Moderator
Moderator

Ondertussen de dlink EyeOn baby camera aangeschaft (dcs-825L).
Wel verschoten van de enorme prijsverschillen tussen de verschillende winkels.

Schitterend beeld, enkel de app (iPhone) werkt bij momenten verschrikkelijk traag.
xayana
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 77 keer

Heist_175... In het ene artikel staat:
DeStandaard 19/03/2012
...Hou de baby liever dicht bij je...
en in het andere:
DeStandaard 04/02/2015
...dat baby’s beter apart slapen...
Wat is het nu eigenlijk??? ;)
Onze 3 kinderen hebben nooit op hun rug willen slapen. Zonder matrasjes, zonder speciale kussens, zonder van de hightech stuff...
Die propaganda van K&G (dat baby's NOOIT op hun buik mogen slapen) maakt ouders dus ook alleen maar bang.
heist_175
Moderator
Moderator

Ik kan dicht bij u staan, zonder dat ik tegen u sta, nee?
Dus: hou u baby dicht bij u -> eerste 6m - 1j leg je de baby in een bedje in de ouderlijke slaapkamer
wat meteen ook "apart slapen" is

Wij hebben een babybed ontdaan van 1 zijkant en dat bed tegen het onze geschoven. Op die manier krijg je het "co-sleeper" concept.
Baby slaapt apart, maar als baby eten wil moest mijn vrouw niet uit bed stappen, maar kon de baby gewoon van de Aerosleepmatras tot op onze matras trekken.
Als baby gedaan had met drinken (borstvoeding), werd de baby teruggeschoven op haar eigen matras.
Dichtbij: ja. Bij ons in bed: nee.

Dat het voor uw kinderen goed werkte, gaat niemand tegenspreken.
Over de risicofactoren van wiegendood zijn er voldoende studies.
Het heeft dan ook niets met "bang maken" te maken, maar met afweging van risicofactoren.
Maak je ouders bang door te zeggen dat roken tijdens de zwangerschap niet goed is?
Maak je ouders bang door te zeggen dat een baby beter niet in het ouderlijke bed ligt, maar in een apart bed?
Volgens mij niet. Je informeert hen over risicofactoren.
Maak je ouders bang door ze Angelcare alarmsystemen te verkopen. Ik denk het wel. Je moet als ouder dan constant alert zijn voor "Het Alarm". Nee dank u.

Er zijn veel mensen die strontzat met hun auto rijden en toch geen ongeval veroorzaken.
Maar de risico's van dronken rijden zijn afdoende bewezen.

Ieder doet met zijn kinderen wat hij/zij denkt dat best is hé. Ik zal zeker geen steen werpen als je uw baby toch bij u in bed laat slapen :).
Maar het kan geen kwaad om de wetenschappelijk onderbouwde aanbevelingen wat in de gaten te houden.
Plaats reactie

Terug naar “Allerlei”