nu hebben ze tot nu toe gesurft met een draad rechtstreeks aan de telenet-modem. Nu hebben ze eindleijk een beetje geluk, want ik heb net een nieuwe draadloze router op de op kunnen tikken. Ik wou die router aansluiten, en alles beveiligen met WPA en MAC-adres verificatie.
wat blijkt nu na een paar uurtjes testen: die draadloze kaart ondersteunt geen WPA. WEP zal ook niet werken omdat de router en kaart een verschillende bitlengte hebben (40 tov 32 en 138 tov 140 of zoiets). Dus zit ik hier met een klein probleempje.
de kaart is een Prism 54 nitro, met de laatste drivers erop (dat zijn spijtig genoeg ook de enige drivers). Ik heb gsc al een paar keer gecontacteerd via email, maar die schijnen elke mail van mijn pertinent te negeren. Dan heb ik contact opgenomen met medion in nederland, maar ook die negeren gewoon mijn mails.
Dus nam ik contact op met intersil, dat blijkbaar de technologie doorverkocht heeft aan conexant. Maar ook die negeren mijn emails...
Dus kom ik terug op userbase

Weet er iemand hoe ik die WPA encryptie kan doen werken op die laptop. Onderaan staat dat het een MD40100 laptop is. Misschien zegt dat iets meer. De kaart wordt herkend als een prism 54 (3890) kaart, maar ik krijg geen andere informatie ivm de kaart.
iemand enig idee?
MAC-control alleen is beetje weinig, en WEP werkt niet, dus blijft er enkele nog WPA over...
tia!