Bestaat er eigenlijk een webpagina waar storingen/onderbrekingen opgelijst worden (zodat men zeker is dat die het gevolg waren van factoren die zich buiten het privégedeelte van het netwerk afspeelden) ?
Gisterenavond hier in Gent uren zonder internet gezeten (geen dsl signaal) met een bbox die om de zoveel minuten herstart.
Storingen / werken info
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Dit stond 3 jaar geleden in de algemene voorwaarden:
Indien Belgacom de storing niet heeft gelicht vóór het einde van de werkdag volgend op die waarop ze haar werd gemeld of binnen de met de klant overeengekomen termijn, behoudens de gevallen van overmacht of die waarin de vertraging te wijten is aan de klant of aan een andere operator, heeft de klant recht op een vergoeding per kalenderdag vertraging die gelijk is aan één maand basisabonnementsgeld of, indien de klant een Belgacom-bundel heeft, aan één maand abonnementsgeld voor deze bundel, in voorkomend geval verhoogd met het bijkomende abonnementsgeld voor de Slimme Diensten.
je moet eens zien of het er nog in staat.
Ik heb toen meer dan een week zonder telefoon gezeten en Belgacom heeft mij €160 gecrediteerd
Indien Belgacom de storing niet heeft gelicht vóór het einde van de werkdag volgend op die waarop ze haar werd gemeld of binnen de met de klant overeengekomen termijn, behoudens de gevallen van overmacht of die waarin de vertraging te wijten is aan de klant of aan een andere operator, heeft de klant recht op een vergoeding per kalenderdag vertraging die gelijk is aan één maand basisabonnementsgeld of, indien de klant een Belgacom-bundel heeft, aan één maand abonnementsgeld voor deze bundel, in voorkomend geval verhoogd met het bijkomende abonnementsgeld voor de Slimme Diensten.
je moet eens zien of het er nog in staat.
Ik heb toen meer dan een week zonder telefoon gezeten en Belgacom heeft mij €160 gecrediteerd

- thomasv
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
- Bedankt: 52 keer
Bron: http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... 012_NL.pdfProximus verbindt zich er ook toe alles in het werk te stellen om
storingen te lichten vóór het einde van de werkdag die volgt op de dag
dat ze haar werden medegedeeld. Indien Proximus de storing niet heeft
gelicht vóór het einde van de werkdag volgend op die waarop ze haar
werd gemeld of binnen de met de Klant overeengekomen termijn,
behoudens de gevallen van overmacht of die waarin de vertraging te
wijten is aan de Klant of aan een andere operator, heeft de Klant recht op
een vergoeding per kalenderdag vertraging die gelijk is aan één maand
basisabonnementsgeld of, indien de Klant een abonnement met
forfaitaire vergoeding heeft, aan één maand forfaitaire vergoeding, in
voorkomend geval verhoogd met het bijkomende abonnementsgeld
voor de Slimme Diensten. Dit lid is niet van toepassing op de bundels met
rechtstreekse inkiezing die inkomend verkeer verwerken, op de
toegangen tot de telefoondienst via digitale lijnen met een debiet van 2
Mbit/s (R2) en op de ISDN-30-toegangen (PRA).
§3. Indien Proximus door een geval van overmacht
iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Die AV gelden enkel voor de telefoniedienst. Als de storing bovendien niet gemeld is, kan er ook niets ondernomen worden.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Mijn vraag ging niet over vergoedingen, voor privé gebruik vind ik dat trouwens wat overdreven.
Ik wil gewoon duidelijke info als er werken nodig waren. Zo weet je tenminste dat het probleem bv. niet ligt in je eigen appartement of het gebouw waar je woont.
Dat melden valt overigens ook niet mee: geen voip, en het gsm (ook Proximus) signaal op mijn locatie is zo gestoord of gewoon zwak (maar ik verwacht eerder gestoord) dat dat ook amper bruikbaar is.
Ik wil gewoon duidelijke info als er werken nodig waren. Zo weet je tenminste dat het probleem bv. niet ligt in je eigen appartement of het gebouw waar je woont.
Dat melden valt overigens ook niet mee: geen voip, en het gsm (ook Proximus) signaal op mijn locatie is zo gestoord of gewoon zwak (maar ik verwacht eerder gestoord) dat dat ook amper bruikbaar is.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
- heist_175
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
- Bedankt: 1199 keer
- Recent bedankt: 4 keer
Gek dat het niet geldt voor internet.
Dat lijkt me belangrijker dan telefonie, anno 2015.
Een dag zonder telefoon is niet zo erg, ik heb een GSM.
Een dag zonder internet is veel erger, want internet op GSM is maar zo-zo. Er zijn massa's toestellen die aan het internet hangen, ik ga echt mijn 4G-verbinding niet aan mijn LAN hangen, zelfs niet voor een dag
.
Dat lijkt me belangrijker dan telefonie, anno 2015.
Een dag zonder telefoon is niet zo erg, ik heb een GSM.
Een dag zonder internet is veel erger, want internet op GSM is maar zo-zo. Er zijn massa's toestellen die aan het internet hangen, ik ga echt mijn 4G-verbinding niet aan mijn LAN hangen, zelfs niet voor een dag

- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Jama bollekes, als dat allemaal zo belangrijk is .. dan neemt ge een contract met SLA hé. Pay peanuts, get monkeys.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
- sirWard
- Erelid
- Twitter: sirWard
- Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
- Bedankt: 87 keer
Ik denk dat de TS doelt op een statuspagina zoals op de website van Eandis. Daar zie je een landkaart met actuele en geplande werken, actuele en recente storingen,...
Informatie naar de klant toe en niet zozeer een binnen de x uur reparatie en/of schadevergoedingen.
Informatie naar de klant toe en niet zozeer een binnen de x uur reparatie en/of schadevergoedingen.
- malinwa001
- Pro Member
- Twitter: malinawa001
- Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
- Bedankt: 13 keer
Zet er dan ineens de geplande werken bij (oa. vectoring) dan moet ik niet wekelijks men brievenbus checken op proximus mail 

-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Voor jou specifieke lijn kan je dat checken in e-services of via de proximus app. Geeft je toch al een indicatie of er gekende problemen zijn.
Ook krijg je een melding bij een (algemeen) probleem als je de klantendienst belt, meteen na het intoetsen van je nummer.
Een gedetailleerde (algemene) status is er echter niet.
Lijkt me voor een particulier abbo toch al heel wat?
[
Post made via mobile device ]
Ook krijg je een melding bij een (algemeen) probleem als je de klantendienst belt, meteen na het intoetsen van je nummer.
Een gedetailleerde (algemene) status is er echter niet.
Lijkt me voor een particulier abbo toch al heel wat?
[

-
- Elite Poster
Inderdaad ja, zo bedoel ik het.sirWard schreef:Ik denk dat de TS doelt op een statuspagina zoals op de website van Eandis. Daar zie je een landkaart met actuele en geplande werken, actuele en recente storingen,...
Eservices, lijntesten en dergelijke heb je niet echt iets aan als je geen internettoegang meer hebt ... En als het wel terug werkt ga ik niet beginnen met een lijntest.
Die zou ik wel overwegen als ik dan merk dat op de storingspagina geen meldingen waren voor mijn regio ...
-
- Elite Poster
Ja, maar daar krijg je dan wel te lezen waar het probleem zich bevond. Bijgevolg kan je uitsluiten dat het een lokaal/prive probleem was !axs schreef:euhm... die van eandis is toch ook online??
En voor proximus kan het zelfs via de hello app op je mobile
[Post made via mobile device ]
Het gaat hem over welke info je geeft. Een lijntest doen als alles terug werkt, wat is daar de zin van als het probleem bv. was in een of andere verdeelpunt (en dus verschillende gebruikers trof en het defect dus niet te wijten was aan privebekabeling/apparatuur.
Bij Eandis ga je achteraf dit verschil kunnen maken bij BGC weet je van niets.
@app hello : ik bezit geen dataabonnement, maar mocht daar iets nuttigs op staan over algemene onderbrekingen dan zie ik niet in waarom ze die info ook niet op een webpagina kunnen zetten ?