Storingen / werken info

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1978
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Bestaat er eigenlijk een webpagina waar storingen/onderbrekingen opgelijst worden (zodat men zeker is dat die het gevolg waren van factoren die zich buiten het privégedeelte van het netwerk afspeelden) ?
Gisterenavond hier in Gent uren zonder internet gezeten (geen dsl signaal) met een bbox die om de zoveel minuten herstart.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16426
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Dit stond 3 jaar geleden in de algemene voorwaarden:

Indien Belgacom de storing niet heeft gelicht vóór het einde van de werkdag volgend op die waarop ze haar werd gemeld of binnen de met de klant overeengekomen termijn, behoudens de gevallen van overmacht of die waarin de vertraging te wijten is aan de klant of aan een andere operator, heeft de klant recht op een vergoeding per kalenderdag vertraging die gelijk is aan één maand basisabonnementsgeld of, indien de klant een Belgacom-bundel heeft, aan één maand abonnementsgeld voor deze bundel, in voorkomend geval verhoogd met het bijkomende abonnementsgeld voor de Slimme Diensten.

je moet eens zien of het er nog in staat.
Ik heb toen meer dan een week zonder telefoon gezeten en Belgacom heeft mij €160 gecrediteerd :)
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 567
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 52 keer
Te Koop forum

Proximus verbindt zich er ook toe alles in het werk te stellen om
storingen te lichten vóór het einde van de werkdag die volgt op de dag
dat ze haar werden medegedeeld. Indien Proximus de storing niet heeft
gelicht vóór het einde van de werkdag volgend op die waarop ze haar
werd gemeld of binnen de met de Klant overeengekomen termijn,
behoudens de gevallen van overmacht of die waarin de vertraging te
wijten is aan de Klant of aan een andere operator, heeft de Klant recht op
een vergoeding per kalenderdag vertraging die gelijk is aan één maand
basisabonnementsgeld of, indien de Klant een abonnement met
forfaitaire vergoeding heeft, aan één maand forfaitaire vergoeding, in
voorkomend geval verhoogd met het bijkomende abonnementsgeld
voor de Slimme Diensten. Dit lid is niet van toepassing op de bundels met
rechtstreekse inkiezing die inkomend verkeer verwerken, op de
toegangen tot de telefoondienst via digitale lijnen met een debiet van 2
Mbit/s (R2) en op de ISDN-30-toegangen (PRA).
§3. Indien Proximus door een geval van overmacht
Bron: http://www.proximus.be/dam/cdn/sites/ip ... 012_NL.pdf
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Die AV gelden enkel voor de telefoniedienst. Als de storing bovendien niet gemeld is, kan er ook niets ondernomen worden.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1978
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

Mijn vraag ging niet over vergoedingen, voor privé gebruik vind ik dat trouwens wat overdreven.
Ik wil gewoon duidelijke info als er werken nodig waren. Zo weet je tenminste dat het probleem bv. niet ligt in je eigen appartement of het gebouw waar je woont.

Dat melden valt overigens ook niet mee: geen voip, en het gsm (ook Proximus) signaal op mijn locatie is zo gestoord of gewoon zwak (maar ik verwacht eerder gestoord) dat dat ook amper bruikbaar is.
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 16426
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 519 keer
Bedankt: 1199 keer
Recent bedankt: 4 keer

Gek dat het niet geldt voor internet.
Dat lijkt me belangrijker dan telefonie, anno 2015.
Een dag zonder telefoon is niet zo erg, ik heb een GSM.
Een dag zonder internet is veel erger, want internet op GSM is maar zo-zo. Er zijn massa's toestellen die aan het internet hangen, ik ga echt mijn 4G-verbinding niet aan mijn LAN hangen, zelfs niet voor een dag :).
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6620
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 1 keer
Te Koop forum

Jama bollekes, als dat allemaal zo belangrijk is .. dan neemt ge een contract met SLA hé. Pay peanuts, get monkeys.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
sirWard
Erelid
Erelid
Berichten: 928
Lid geworden op: 05 jan 2009, 20:15
Twitter: sirWard
Locatie: Sint-Amandsberg - 91OOS0
Uitgedeelde bedankjes: 75 keer
Bedankt: 87 keer

Ik denk dat de TS doelt op een statuspagina zoals op de website van Eandis. Daar zie je een landkaart met actuele en geplande werken, actuele en recente storingen,...

Informatie naar de klant toe en niet zozeer een binnen de x uur reparatie en/of schadevergoedingen.
Gebruikersavatar
malinwa001
Pro Member
Pro Member
Berichten: 441
Lid geworden op: 03 feb 2007, 09:28
Twitter: malinawa001
Uitgedeelde bedankjes: 78 keer
Bedankt: 13 keer

Zet er dan ineens de geplande werken bij (oa. vectoring) dan moet ik niet wekelijks men brievenbus checken op proximus mail :)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Voor jou specifieke lijn kan je dat checken in e-services of via de proximus app. Geeft je toch al een indicatie of er gekende problemen zijn.
Ook krijg je een melding bij een (algemeen) probleem als je de klantendienst belt, meteen na het intoetsen van je nummer.

Een gedetailleerde (algemene) status is er echter niet.

Lijkt me voor een particulier abbo toch al heel wat?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1978
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

sirWard schreef:Ik denk dat de TS doelt op een statuspagina zoals op de website van Eandis. Daar zie je een landkaart met actuele en geplande werken, actuele en recente storingen,...

Informatie naar de klant toe en niet zozeer een binnen de x uur reparatie en/of schadevergoedingen.
Inderdaad ja, zo bedoel ik het.
Eservices, lijntesten en dergelijke heb je niet echt iets aan als je geen internettoegang meer hebt ... En als het wel terug werkt ga ik niet beginnen met een lijntest.
Die zou ik wel overwegen als ik dan merk dat op de storingspagina geen meldingen waren voor mijn regio ...
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2643
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

euhm... die van eandis is toch ook online??
En voor proximus kan het zelfs via de hello app op je mobile

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3258
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 342 keer
Bedankt: 232 keer
Recent bedankt: 4 keer
Contacteer:
Provider
Te Koop forum

jackho schreef:My Self Repair
Staat dat standaard geactiveerd? Ik heb dit moeten aanvragen...
Computer(k)nul
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1978
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

axs schreef:euhm... die van eandis is toch ook online??
En voor proximus kan het zelfs via de hello app op je mobile

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Ja, maar daar krijg je dan wel te lezen waar het probleem zich bevond. Bijgevolg kan je uitsluiten dat het een lokaal/prive probleem was !
Het gaat hem over welke info je geeft. Een lijntest doen als alles terug werkt, wat is daar de zin van als het probleem bv. was in een of andere verdeelpunt (en dus verschillende gebruikers trof en het defect dus niet te wijten was aan privebekabeling/apparatuur.
Bij Eandis ga je achteraf dit verschil kunnen maken bij BGC weet je van niets.

@app hello : ik bezit geen dataabonnement, maar mocht daar iets nuttigs op staan over algemene onderbrekingen dan zie ik niet in waarom ze die info ook niet op een webpagina kunnen zetten ?
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”