Wij hebben sinds ongeveer een jaar Scarlet Trio. De ontvangst laat te wensen over. Elke avond verschillende keren 'geen signaal' op tv, haperingen op het internet via de PC (heel vervelend als dit gebeurt bij het bestellen van tickets voor bv ac/dc, rolling stones, ...

Ik zou graag alles via wifi doen. Er zitten geen al te dikke muren tussen de plaats van de modem en de 2 tv's en de pc. Vaste utp kabel is geen optie. Nu heb ik de volgende vragen:
- Kan ik de bbox2 vervangen door een Fritzbox 7490?
- Kan ik hiermee zowel wifi opzetten (voor tablet en gsm), digitale tv doorsturen en internet doorsturen naar pc?
- Wat heb ik dan aan de kant van de decoders en de pc nodig om de wifi te ontvangen (pc kan geen wifi ontvangen)?
- Wat zijn de stappen voor de instalatie (echt complete leek)?
Ik heb wel een Trio abonnement, doch heb geen vaste telefonie nodig. Dat die niet zou werken met bovenstaande opstelling is dus geen probleem.
Het zijn veel vragen, maar ik betaal al een jaar voor een ondermaats product en een slechte service. Gezien ik van Scarlet hieromtrent geen antwoorden krijg, probeer ik het eens via deze weg.