Proximus heeft momenteel een aanbieding waarbij je voor een gunstige prijs een smartphone kan kopen samen met een Smart20+ abonnement (welliswaar gedurende 2 jaar).
Ik heb een poging ondernomen voor deze aanbieding doch blijkbaar is dit voor bestaande klanten enkel mogelijk nadat je hiervoor een aanvraag doet en uiteraard nadat deze aanvraag goedgekeurd is.
Als proximus klant vind ik dit niet kunnen. Als mijn aanvraag niet goedgekeurd wordt, dan weet ik het wel en ga verhuizen naar de concurrentie...gewoon uit principe.
Alleszins, kan men zomaar discrimineren?
Mvg,
Herman
Kan dit zomaar van Proximus
-
- Plus Member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Bij de concurrentie krijg je de S4 mini aan 99 ipv de 5 aan 49 
Bij mij werd die aanvraag netjes goedgekeurd, en krijg ik deze week de S5 mini normaal.
[
Post made via mobile device ]

Bij mij werd die aanvraag netjes goedgekeurd, en krijg ik deze week de S5 mini normaal.
[

-
- Elite Poster
- Berichten: 1347
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
- Locatie: Oostende
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 66 keer
Het is precies alsof men een lening aanvraagt bij een bank.Catchthemoment schreef:Proximus heeft momenteel een aanbieding waarbij je voor een gunstige prijs een smartphone kan kopen samen met een Smart20+ abonnement (welliswaar gedurende 2 jaar).
Ik heb een poging ondernomen voor deze aanbieding doch blijkbaar is dit voor bestaande klanten enkel mogelijk nadat je hiervoor een aanvraag doet en uiteraard nadat deze aanvraag goedgekeurd is.
Als proximus klant vind ik dit niet kunnen. Als mijn aanvraag niet goedgekeurd wordt, dan weet ik het wel en ga verhuizen naar de concurrentie...gewoon uit principe.
Alleszins, kan men zomaar discrimineren?
Mvg,
Herman

- proximusboyke
- Elite Poster
- Berichten: 7444
- Lid geworden op: 05 feb 2010, 20:17
- Locatie: kuurne
- Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
- Bedankt: 389 keer
Dat is om nieuwe klanten te lokken.
Laat ons zeggen 95% van de nieuwe klanten hebben afgelopen 5 jaar een promo gehad bij aangaan contract.
gratis aansluitin, 6 maand aan 50% enz
klanten die nu die gsm hebben gekregen gaan binnen 2 jaar ook niet moeten vragen om detzelfde cadeautje als nieuwe klanten.
je kan naar mobistar gaan voor 1 dag en terugkeren, dan ben je nieuwe klant en kan je er ook van genieten.
Laat ons zeggen 95% van de nieuwe klanten hebben afgelopen 5 jaar een promo gehad bij aangaan contract.
gratis aansluitin, 6 maand aan 50% enz
klanten die nu die gsm hebben gekregen gaan binnen 2 jaar ook niet moeten vragen om detzelfde cadeautje als nieuwe klanten.
je kan naar mobistar gaan voor 1 dag en terugkeren, dan ben je nieuwe klant en kan je er ook van genieten.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
-
- Elite Poster
- Berichten: 3036
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 12:48
- Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
- Bedankt: 273 keer
Eigenlijk komt het daar dus echt wel op neer. Die telefoon wordt sowieso toch betaalt, ofwel in zijn geheel op voorhand ofwel over de loopt van twee jaren is delen die bij je abonnement verscholen zitten. Daar kan het in sommige (maar meestal niet) gevallen voordelig zijn doordat de provider met die subsidie een deel in zijn marges snijdt. Om klanten te trekken. Dan kan het nog interessant zijn als je dat model gsm icm met dat abonnement sowieso ging nemen.apestaart schreef:Het is precies alsof men een lening aanvraagt bij een bank.Catchthemoment schreef:Proximus heeft momenteel een aanbieding waarbij je voor een gunstige prijs een smartphone kan kopen samen met een Smart20+ abonnement (welliswaar gedurende 2 jaar).
Ik heb een poging ondernomen voor deze aanbieding doch blijkbaar is dit voor bestaande klanten enkel mogelijk nadat je hiervoor een aanvraag doet en uiteraard nadat deze aanvraag goedgekeurd is.
Als proximus klant vind ik dit niet kunnen. Als mijn aanvraag niet goedgekeurd wordt, dan weet ik het wel en ga verhuizen naar de concurrentie...gewoon uit principe.
Alleszins, kan men zomaar discrimineren?
Mvg,
Herman
-
- Moderator
- Berichten: 18461
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Mijn broertje heeft een groter stuk speelgoed gekregen dan ikke snik snikCatchthemoment schreef:Als proximus klant vind ik dit niet kunnen. ...
Alleszins, kan men zomaar discrimineren?


Kan Sinterklaas zomaar discrimineren? Ik ben al langer klant van de Sint dan mijn broertje

Natuurlijk kunnen ze dat. Zolang ze het contract uitvoeren zoals afgesproken, kan je hen toch niets verwijten?
En promoties voor nieuwe klanten, zijn in principe voor nieuwe klanten, toch?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
Het verschil is wel dat deze promotie niet alleen voor nieuwe klanten is, aangezien ook oude klanten er van kunnen profiteren
Ze hebben (lijkt me) dan ook geen reden om die aanvraag te weigeren.

Ze hebben (lijkt me) dan ook geen reden om die aanvraag te weigeren.
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Toch wel. Als je een wanbetaler bent, zullen ze je geen smartphone geven met abonnement. Ben je er één geweest, of betaal je je facturen regelmatig te laat en ben je al afgesloten geweest, dan gaan ze je kredietwaardigheid controleren.Ze hebben (lijkt me) dan ook geen reden om die aanvraag te weigeren.
Is dat niet normaal? Een buuraan wie je iets leent en hij geeft het je niet terug, die ga je toch ook geen dingen aan blijven uitlenen?
Dit is zo ook vermeld in de AV:
Deze reply is in het algemeen en bedoel ik niet specifiek op de TS.1.3. Redenen van weigering
Proximus mag weigeren de aanvraag tot intekening in te willigen of toegang weigeren tot buitenlandse netwerken of bepaalde bijkomende diensten en opties zoals oproepdoorschakeling, en dat om een van de volgende redenen:
- de Klant weigert zich te onderwerpen aan de voorwaarden vermeld in artikel 1.2 van deze algemene voorwaarden;
- de Klant is zijn verplichtingen krachtens een ander contract met Proximus niet nagekomen;
- bij bewezen fraude of ernstige twijfel over de solvabiliteit van de Klant;
- de Klant geeft een valse of verkeerde identiteit op;
- de persoon die de aanvraag doet, weigert het voorschot te betalen of het bewijs te leveren van het bestaan van een hem door Proximus gevraagde onvoorwaardelijke bankgarantie op eerste verzoek.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2428
- Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Blijkbaar is het dus voor nieuwe en goede bestaande klanten, het lijkt me logisch dat ze dat nakijken.
Nu ja, bij Telenet is het als bestaande klant nooit mogelijk om als bestaande klant van een actie te genieten.
Bij Proximus heb ik nu ook als bestaande klant 6 maanden gratis Netflix gehad.
Toevallig heb ik vandaag reclame van Telenet gehad. Een Ipad Mini 2 voor 1 euro + 9 euro / maand gedurende 2 jaar. Uit nieuwsgierigheid even bij Tweakers gekeken: de nieuwprijs is 236 euro, dat is dus welgeteld een korting van 20 euro. En daarenboven ben je dan ook 2 jaar Whoppa-klant aan 76 euro/maand.
Nu ja, bij Telenet is het als bestaande klant nooit mogelijk om als bestaande klant van een actie te genieten.
Bij Proximus heb ik nu ook als bestaande klant 6 maanden gratis Netflix gehad.
Toevallig heb ik vandaag reclame van Telenet gehad. Een Ipad Mini 2 voor 1 euro + 9 euro / maand gedurende 2 jaar. Uit nieuwsgierigheid even bij Tweakers gekeken: de nieuwprijs is 236 euro, dat is dus welgeteld een korting van 20 euro. En daarenboven ben je dan ook 2 jaar Whoppa-klant aan 76 euro/maand.
-
- Plus Member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
Goed dat ik mijn uiteindelijke aanvraag niet gedaan heb want bij nader inzien (ben eens gaan kijken naar de gsm's) vind ik de gsm's maar niks.
Desalniettemin vind ik toch maar een rare zet van Proximus.
Ze gaan hierbij nieuwe klanten aantrekken maar tegelijkertijd gaan ze misschien ook bestaande misnoegde klanten wegjagen.
...en inderdaad...een smartphone gaan ze zomaar niet cado doen. Uiteindelijk zal je hem wel betalen.
Desalniettemin vind ik toch maar een rare zet van Proximus.
Ze gaan hierbij nieuwe klanten aantrekken maar tegelijkertijd gaan ze misschien ook bestaande misnoegde klanten wegjagen.
...en inderdaad...een smartphone gaan ze zomaar niet cado doen. Uiteindelijk zal je hem wel betalen.
-
- userbase crew
- Berichten: 9536
- Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Ik snap dat "uiteindelijk ga je hem toch betalen" niet helemaal. Het idee van koppelverkoop is toch dat je voor het geheel minder betaalt dan voor de onderdelen apart? En toch slagen ze erin de aangeboden koppels duurder te maken dan de onderdelen, vooral omdat je vaak in een abbonement wordt geduwd dat te duur is voor je werkelijk verbruik.
[
Post made via mobile device ]
[

-
- Premium Member
- Berichten: 552
- Lid geworden op: 01 dec 2008, 18:52
- Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
- Bedankt: 28 keer
49€ voor een smartphone die elders 369€ kost lijkt me niet slecht
20€ per maand voor dat abonnement is misschien wel net iets te veel inderdaad, maar voor bestaande klanten die nu toch al €20 betalen, en niet snel zullen veranderen, is €49 een mooie prijs
[
Post made via mobile device ]
20€ per maand voor dat abonnement is misschien wel net iets te veel inderdaad, maar voor bestaande klanten die nu toch al €20 betalen, en niet snel zullen veranderen, is €49 een mooie prijs
[

-
- Plus Member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
Ik blijf er bij...ik vind het maar een rare politiek van Proximus om vaste klanten te weigeren terwijl dat juist de mensen zijn die al geld in het laatje gebracht hebben.
Alleszins, uit principe zal ik (samen met de familie) weggaan bij Proximus. Ze verdienen het niet, zo simpel is dat.
Alleszins, uit principe zal ik (samen met de familie) weggaan bij Proximus. Ze verdienen het niet, zo simpel is dat.
-
- Moderator
- Berichten: 18461
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Frustratie omwille van een of andere actie is niet echt een goede reden om van provider te veranderen.
Maar als je denkt dat jij je kan verbeteren, dan moet je weggaan ...
Tot weerziens
Maar als je denkt dat jij je kan verbeteren, dan moet je weggaan ...
Tot weerziens

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1137
- Lid geworden op: 23 nov 2005, 17:11
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 108 keer
Dat is toch overal het geval. Aan de klanten die een firma heeft, verdienen ze al geld. Aan niet-klanten uiteraard nog niet. Daarom focussen ze natuurlijk op nieuwe klanten.Catchthemoment schreef:Ik blijf er bij...ik vind het maar een rare politiek van Proximus om vaste klanten te weigeren terwijl dat juist de mensen zijn die al geld in het laatje gebracht hebben.
- iceke
- Elite Poster
- Berichten: 6889
- Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
- Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
- Bedankt: 624 keer
Ik betaal trouwens 10€ voor die smart20LaserJet schreef: 20€ per maand voor dat abonnement is misschien wel net iets te veel inderdaad, maar voor bestaande klanten die nu toch al €20 betalen, en niet snel zullen veranderen, is €49 een mooie prijs

kwestie van een goeie promo af te wachten zeker ? na 2 jaar gaat dat abbo buiten en zien we wel wat er dan interessant is.
-
- Plus Member
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 22 jan 2012, 20:18
- Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
- Bedankt: 7 keer
@philippe: natuurlijk is dat een goede reden...zo ga je gewoonweg niet om met klanten.
Persoonlijk ken ik iemand die net hetzelfde heeft gedaan bij BASE...en daar heeft men het toch opgelost.
Persoonlijk ken ik iemand die net hetzelfde heeft gedaan bij BASE...en daar heeft men het toch opgelost.
- MClaeys
- Elite Poster
- Berichten: 6048
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
- Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
- Bedankt: 347 keer
Ze weigeren dat niet, bestaande klanten kunnen er wel op ingaan. Men controlleert gewoon (en dat is logisch) of je ook een betrouwbare klant bent die zijn betalingen altijd stipt op tijd doet. Dit deden ze in het verleden ook al overigens, mijn ouders hebben reeds 2 maal een gsm bij hun abonnement "gekregen" bij overstap naar een ander. Dit als bestaande klant, deden ze nooit moeilijk over. Als je een vaste klant bent heb je dus niks te vrezen van die aanvraag.Catchthemoment schreef:Ik blijf er bij...ik vind het maar een rare politiek van Proximus om vaste klanten te weigeren terwijl dat juist de mensen zijn die al geld in het laatje gebracht hebben.
Alleszins, uit principe zal ik (samen met de familie) weggaan bij Proximus. Ze verdienen het niet, zo simpel is dat.
-
- Moderator
- Berichten: 2643
- Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Wat is nu eigenlijk uw probleem? Je hebt zelfs geen aanvraag gedaan en je weet dus niet eens of je al dan niet in aanmerking kwam?Catchthemoment schreef:Goed dat ik mijn uiteindelijke aanvraag niet gedaan heb want bij nader inzien (ben eens gaan kijken naar de gsm's) vind ik de gsm's maar niks.
Desalniettemin vind ik toch maar een rare zet van Proximus.
Ze gaan hierbij nieuwe klanten aantrekken maar tegelijkertijd gaan ze misschien ook bestaande misnoegde klanten wegjagen.
...en inderdaad...een smartphone gaan ze zomaar niet cado doen. Uiteindelijk zal je hem wel betalen.
Toch logisch dat men klanten natrekt?
-
- Elite Poster
- Berichten: 1978
- Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
- Locatie: Gent
- Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
- Bedankt: 157 keer
Dat je voor het geheel minder zou betalen dan beide apart dat zijn uiteraard marketingpraatjes. Dat is echt NIET de doelstelling van koppelverkoop. ...ITnetadmin schreef:Ik snap dat "uiteindelijk ga je hem toch betalen" niet helemaal. Het idee van koppelverkoop is toch dat je voor het geheel minder betaalt dan voor de onderdelen apart? En toch slagen ze erin de aangeboden koppels duurder te maken dan de onderdelen, vooral omdat je vaak in een abbonement wordt geduwd dat te duur is voor je werkelijk verbruik.
[Post made via mobile device ]
Het doel van koppelverkoop is een klant te lokken voor produkt B (abonnementenformules) door het bijna "gratis" weggeven van een bling-bling smartphone. Omdat de klant dikwijls verblind is door de bling bling schat hij de kosten van het abonnement te laag en de waarde van de smartphone te hoog in en denkt dus een goede zaak te doen. En trekt dan de conclusie dat koppelverkoop een gunstige zaak is ...

Ooit was deze formule verboden (wat ik alvast beter vond). Mensen moeten jammer genoeg soms tegen zichzelf beschermd worden, zeker als het gaat om langdurige en permanente uitgaven die ze misschien niet echt nodig hebben. Koppelverkoop is dan ook vaak de kiem voor latere betwistingen, wanbetalingen en onoverzienbare klachtenprocedures.
Je kan het uiteraard ook zien als een vorm van werkverschaffing: veel incassobureau's, advocaten, ombudsdiensten etc. zouden veel minder werk hebben bij het terug wegvallen van de koppelverkoop

EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1