Kan dit zomaar van Proximus

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 7 keer

Proximus heeft momenteel een aanbieding waarbij je voor een gunstige prijs een smartphone kan kopen samen met een Smart20+ abonnement (welliswaar gedurende 2 jaar).
Ik heb een poging ondernomen voor deze aanbieding doch blijkbaar is dit voor bestaande klanten enkel mogelijk nadat je hiervoor een aanvraag doet en uiteraard nadat deze aanvraag goedgekeurd is.
Als proximus klant vind ik dit niet kunnen. Als mijn aanvraag niet goedgekeurd wordt, dan weet ik het wel en ga verhuizen naar de concurrentie...gewoon uit principe.

Alleszins, kan men zomaar discrimineren?

Mvg,
Herman
mipa
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 9 keer

Ik voel mij helemaal niet gediscrimineerd:

‘Bijna gratis’ smartphone bij gsm-abonnement komt zelden voordelig uit'

http://www.standaard.be/cnt/dmf20140410_01062498
LaserJet
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 28 keer

Bij de concurrentie krijg je de S4 mini aan 99 ipv de 5 aan 49 ;-)

Bij mij werd die aanvraag netjes goedgekeurd, en krijg ik deze week de S5 mini normaal.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Catchthemoment schreef:Proximus heeft momenteel een aanbieding waarbij je voor een gunstige prijs een smartphone kan kopen samen met een Smart20+ abonnement (welliswaar gedurende 2 jaar).
Ik heb een poging ondernomen voor deze aanbieding doch blijkbaar is dit voor bestaande klanten enkel mogelijk nadat je hiervoor een aanvraag doet en uiteraard nadat deze aanvraag goedgekeurd is.
Als proximus klant vind ik dit niet kunnen. Als mijn aanvraag niet goedgekeurd wordt, dan weet ik het wel en ga verhuizen naar de concurrentie...gewoon uit principe.

Mvg,
Herman
Het is precies alsof men een lening aanvraagt bij een bank. :twisted:
proximusboyke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 389 keer

Dat is om nieuwe klanten te lokken.
Laat ons zeggen 95% van de nieuwe klanten hebben afgelopen 5 jaar een promo gehad bij aangaan contract.
gratis aansluitin, 6 maand aan 50% enz
klanten die nu die gsm hebben gekregen gaan binnen 2 jaar ook niet moeten vragen om detzelfde cadeautje als nieuwe klanten.
je kan naar mobistar gaan voor 1 dag en terugkeren, dan ben je nieuwe klant en kan je er ook van genieten.
iphone 13 promax : 512gb orange oml + Extra surf
mercedes e220 OML
AirCard 810S : free mobile + fiber in saint cyprien
CAT Q10 5G Extra surf oml
imac : giga fiber
ipad pro 12,9 : 256gb Extra surf oml
AndRo555
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 298 keer
Bedankt: 273 keer

apestaart schreef:
Catchthemoment schreef:Proximus heeft momenteel een aanbieding waarbij je voor een gunstige prijs een smartphone kan kopen samen met een Smart20+ abonnement (welliswaar gedurende 2 jaar).

Mvg,
Herman
Het is precies alsof men een lening aanvraagt bij een bank. :twisted:
Eigenlijk komt het daar dus echt wel op neer. Die telefoon wordt sowieso toch betaalt, ofwel in zijn geheel op voorhand ofwel over de loopt van twee jaren is delen die bij je abonnement verscholen zitten. Daar kan het in sommige (maar meestal niet) gevallen voordelig zijn doordat de provider met die subsidie een deel in zijn marges snijdt. Om klanten te trekken. Dan kan het nog interessant zijn als je dat model gsm icm met dat abonnement sowieso ging nemen.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Catchthemoment schreef:Als proximus klant vind ik dit niet kunnen. ...
Mijn broertje heeft een groter stuk speelgoed gekregen dan ikke snik snik :cry: :cry:
Kan Sinterklaas zomaar discrimineren? Ik ben al langer klant van de Sint dan mijn broertje :-( ...

Natuurlijk kunnen ze dat. Zolang ze het contract uitvoeren zoals afgesproken, kan je hen toch niets verwijten?
En promoties voor nieuwe klanten, zijn in principe voor nieuwe klanten, toch?
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
LaserJet
Premium Member
Premium Member

Het verschil is wel dat deze promotie niet alleen voor nieuwe klanten is, aangezien ook oude klanten er van kunnen profiteren :wink:

Ze hebben (lijkt me) dan ook geen reden om die aanvraag te weigeren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ze hebben (lijkt me) dan ook geen reden om die aanvraag te weigeren.
Toch wel. Als je een wanbetaler bent, zullen ze je geen smartphone geven met abonnement. Ben je er één geweest, of betaal je je facturen regelmatig te laat en ben je al afgesloten geweest, dan gaan ze je kredietwaardigheid controleren.
Is dat niet normaal? Een buuraan wie je iets leent en hij geeft het je niet terug, die ga je toch ook geen dingen aan blijven uitlenen?
Dit is zo ook vermeld in de AV:
1.3. Redenen van weigering
Proximus mag weigeren de aanvraag tot intekening in te willigen of toegang weigeren tot buitenlandse netwerken of bepaalde bijkomende diensten en opties zoals oproepdoorschakeling, en dat om een van de volgende redenen:
- de Klant weigert zich te onderwerpen aan de voorwaarden vermeld in artikel 1.2 van deze algemene voorwaarden;
- de Klant is zijn verplichtingen krachtens een ander contract met Proximus niet nagekomen;
- bij bewezen fraude of ernstige twijfel over de solvabiliteit van de Klant;
- de Klant geeft een valse of verkeerde identiteit op;
- de persoon die de aanvraag doet, weigert het voorschot te betalen of het bewijs te leveren van het bestaan van een hem door Proximus gevraagde onvoorwaardelijke bankgarantie op eerste verzoek.
Deze reply is in het algemeen en bedoel ik niet specifiek op de TS.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Blijkbaar is het dus voor nieuwe en goede bestaande klanten, het lijkt me logisch dat ze dat nakijken.
Nu ja, bij Telenet is het als bestaande klant nooit mogelijk om als bestaande klant van een actie te genieten.
Bij Proximus heb ik nu ook als bestaande klant 6 maanden gratis Netflix gehad.

Toevallig heb ik vandaag reclame van Telenet gehad. Een Ipad Mini 2 voor 1 euro + 9 euro / maand gedurende 2 jaar. Uit nieuwsgierigheid even bij Tweakers gekeken: de nieuwprijs is 236 euro, dat is dus welgeteld een korting van 20 euro. En daarenboven ben je dan ook 2 jaar Whoppa-klant aan 76 euro/maand.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member

Goed dat ik mijn uiteindelijke aanvraag niet gedaan heb want bij nader inzien (ben eens gaan kijken naar de gsm's) vind ik de gsm's maar niks.
Desalniettemin vind ik toch maar een rare zet van Proximus.
Ze gaan hierbij nieuwe klanten aantrekken maar tegelijkertijd gaan ze misschien ook bestaande misnoegde klanten wegjagen.

...en inderdaad...een smartphone gaan ze zomaar niet cado doen. Uiteindelijk zal je hem wel betalen.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
Bedankt: 766 keer
Recent bedankt: 5 keer

Ik snap dat "uiteindelijk ga je hem toch betalen" niet helemaal. Het idee van koppelverkoop is toch dat je voor het geheel minder betaalt dan voor de onderdelen apart? En toch slagen ze erin de aangeboden koppels duurder te maken dan de onderdelen, vooral omdat je vaak in een abbonement wordt geduwd dat te duur is voor je werkelijk verbruik.

LaserJet
Premium Member
Premium Member

49€ voor een smartphone die elders 369€ kost lijkt me niet slecht

20€ per maand voor dat abonnement is misschien wel net iets te veel inderdaad, maar voor bestaande klanten die nu toch al €20 betalen, en niet snel zullen veranderen, is €49 een mooie prijs

Catchthemoment
Plus Member
Plus Member

Ik blijf er bij...ik vind het maar een rare politiek van Proximus om vaste klanten te weigeren terwijl dat juist de mensen zijn die al geld in het laatje gebracht hebben.
Alleszins, uit principe zal ik (samen met de familie) weggaan bij Proximus. Ze verdienen het niet, zo simpel is dat.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Frustratie omwille van een of andere actie is niet echt een goede reden om van provider te veranderen.
Maar als je denkt dat jij je kan verbeteren, dan moet je weggaan ...
Tot weerziens :-)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Edward Valckx
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 108 keer

Catchthemoment schreef:Ik blijf er bij...ik vind het maar een rare politiek van Proximus om vaste klanten te weigeren terwijl dat juist de mensen zijn die al geld in het laatje gebracht hebben.
Dat is toch overal het geval. Aan de klanten die een firma heeft, verdienen ze al geld. Aan niet-klanten uiteraard nog niet. Daarom focussen ze natuurlijk op nieuwe klanten.
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 230 keer
Bedankt: 624 keer

LaserJet schreef: 20€ per maand voor dat abonnement is misschien wel net iets te veel inderdaad, maar voor bestaande klanten die nu toch al €20 betalen, en niet snel zullen veranderen, is €49 een mooie prijs
Ik betaal trouwens 10€ voor die smart20 :-)
kwestie van een goeie promo af te wachten zeker ? na 2 jaar gaat dat abbo buiten en zien we wel wat er dan interessant is.
Catchthemoment
Plus Member
Plus Member

@philippe: natuurlijk is dat een goede reden...zo ga je gewoonweg niet om met klanten.
Persoonlijk ken ik iemand die net hetzelfde heeft gedaan bij BASE...en daar heeft men het toch opgelost.
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Catchthemoment schreef:Ik blijf er bij...ik vind het maar een rare politiek van Proximus om vaste klanten te weigeren terwijl dat juist de mensen zijn die al geld in het laatje gebracht hebben.
Alleszins, uit principe zal ik (samen met de familie) weggaan bij Proximus. Ze verdienen het niet, zo simpel is dat.
Ze weigeren dat niet, bestaande klanten kunnen er wel op ingaan. Men controlleert gewoon (en dat is logisch) of je ook een betrouwbare klant bent die zijn betalingen altijd stipt op tijd doet. Dit deden ze in het verleden ook al overigens, mijn ouders hebben reeds 2 maal een gsm bij hun abonnement "gekregen" bij overstap naar een ander. Dit als bestaande klant, deden ze nooit moeilijk over. Als je een vaste klant bent heb je dus niks te vrezen van die aanvraag.
axs
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 223 keer

Catchthemoment schreef:Goed dat ik mijn uiteindelijke aanvraag niet gedaan heb want bij nader inzien (ben eens gaan kijken naar de gsm's) vind ik de gsm's maar niks.
Desalniettemin vind ik toch maar een rare zet van Proximus.
Ze gaan hierbij nieuwe klanten aantrekken maar tegelijkertijd gaan ze misschien ook bestaande misnoegde klanten wegjagen.

...en inderdaad...een smartphone gaan ze zomaar niet cado doen. Uiteindelijk zal je hem wel betalen.
Wat is nu eigenlijk uw probleem? Je hebt zelfs geen aanvraag gedaan en je weet dus niet eens of je al dan niet in aanmerking kwam?
Toch logisch dat men klanten natrekt?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 157 keer

ITnetadmin schreef:Ik snap dat "uiteindelijk ga je hem toch betalen" niet helemaal. Het idee van koppelverkoop is toch dat je voor het geheel minder betaalt dan voor de onderdelen apart? En toch slagen ze erin de aangeboden koppels duurder te maken dan de onderdelen, vooral omdat je vaak in een abbonement wordt geduwd dat te duur is voor je werkelijk verbruik.

Dat je voor het geheel minder zou betalen dan beide apart dat zijn uiteraard marketingpraatjes. Dat is echt NIET de doelstelling van koppelverkoop. ...

Het doel van koppelverkoop is een klant te lokken voor produkt B (abonnementenformules) door het bijna "gratis" weggeven van een bling-bling smartphone. Omdat de klant dikwijls verblind is door de bling bling schat hij de kosten van het abonnement te laag en de waarde van de smartphone te hoog in en denkt dus een goede zaak te doen. En trekt dan de conclusie dat koppelverkoop een gunstige zaak is ... :-)

Ooit was deze formule verboden (wat ik alvast beter vond). Mensen moeten jammer genoeg soms tegen zichzelf beschermd worden, zeker als het gaat om langdurige en permanente uitgaven die ze misschien niet echt nodig hebben. Koppelverkoop is dan ook vaak de kiem voor latere betwistingen, wanbetalingen en onoverzienbare klachtenprocedures.

Je kan het uiteraard ook zien als een vorm van werkverschaffing: veel incassobureau's, advocaten, ombudsdiensten etc. zouden veel minder werk hebben bij het terug wegvallen van de koppelverkoop :-)
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”