Labiele PC onder GSM mast

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee?
Dan moet je hier zijn.
Gesloten
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Een klant heeft zijn muziekserver laten ombouwen bij ons, waar wij het volgende hebben gedaan:

- moederbord is gevoed door een externe lineaire 12 Volt voeding, en op de ATX zit een nano DC-DC convertert van streacom
- high-end USB 3 PCI-E kaart die verbonden is met zijn PS Audio DAC van 5k is gevoed voor 2e externe lineaire 12V voeding
- enterprise helium 6 TB hdd is gevoed door een 3e lineaire 12V voeding (een trends levert maar 3.3 amp, niet genoeg voor de inrush current van moederbord + HDD, dus extra voeding).

Tussen zijn machine lopen dus drie shielded DC kabels naar de drie losse voedingen.
Dit speelt fantastisch bij de klant (tov zijn origineel toestel gebouwd door een concurrent), maar de oplossing is niet stabiel.
aaz-back.png
(middenste kabel is ondertussen shielded kabel)

Wij hebben de oplossing in onze zaak een week laten spelen, met tegelijkertijd stresstest programma's (dus het stress commando loopt, en we proberen de disk het lever zuur te maken door een rsync crc check in repeat te laten draaien tussen twee machines) .... maar de oplossing crashed niet en is super stabiel. Na meer dan een week stressen met een loadavg van 15 speelde de machine nog steeds perfect.

Dus klant neemt zijn oplossing mee naar huis, en er beginnen random zaken te crashen: samba crashed, dlna crashed, mpd crashed, .... allemaal random en niet vlot dupliceerbaar. Of hij geraakt niet meer op de machine. Omdat we niet vinden wat het verschil is tussen zijn setup en onze setup, zegt mijn vriendin: misschien is daar straling.

En ja, zijn appartement zit onder een GSM mast, dus ik vermoed dat we op de DC kabels ferriet kernen gaan mogen plaatsen om de RF interferentie buiten te houden. Deze klant heeft een klein fortuin aan hifi staan, maar uiteraard willen we dit graag ook opgelost zien.
Laatst gewijzigd door ubremoved_2964 02 dec 2014, 12:57, in totaal 1 gewijzigd.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Zucht... de zoveelste manier om weer een stralingstopic te beginnen :roll:
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Neen r2504 ... een topic om mijn klant zijn probleem op te lossen.
Zoek hier nu al weken op, ben ten einde raad.

En ja 4G interferentie op AV apparatuur is wel degelijk een feit.
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 599 keer
Bedankt: 532 keer

ub4b schreef:Een klant heeft zijn muziekserver laten ombouwen bij ons
ub4b schreef:dus ik vermoed dat we op de DC kabels ferriet kernen gaan mogen plaatsen om de RF interferentie buiten te houden.
Feitelijk zeg je hiermee dat je een prutser bent.
Je maakt iets.
Verkoopt het.
En dan blijkt het niet te werken bij de klant omdat je "wat vergeten bent".

Benevens het feit dat je hier op Userbase de hele tijd loopt reclame te maken voor uw muziekservers, kan ik enkel vaststellen dat je niet echt veel kaas gegeten hebt om iets deftig te bouwen...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Dit is eigenlijk een ombouw van een machine, en deze is niet gestandaardiseerd. Dit is niet onze muziekserver.
En mij een prutser noemen gaat wel een beetje ver, persoonlijke aanval ....

Zelfs merken als Panasonic leveren bij hun toestellen shielded cables, waarbij er in de doos losse ferrietkernen zitten die je optioneel kan klemmen op je kabel in case of .... dus mij een prutser noemen, sorry maar dat gaat te ver. Ja het 2011 Panasonic plasma topmodel. Zijn panasonic dan ook prutsers volgens jouw definitie?

Graag on topic en geen ad hominem attack
Doktor Avalanche
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 122 keer
Bedankt: 70 keer
Contacteer:
Provider

Goh, als het interferentie is (dubbel shielden + Ferriet kern), maar kans lijkt mij klein dat het daar aan ligt.
Langs de andere kant hebben wij ooit zo 7 jaar naar iets gezocht... Op onze machine kregen we af en toe een warning : 'lost sync'. (met atoomklok)
Totdat er een slimme zei, het heeft gisteren geonweerd en gisteren was er weer een warning. Dan bij KMI alle blikseminslagen van de laatste 7 jaar van die locatie opgevraagd en voila, als het binnen de +/- 1 km gebliksemd had zagen we in de log geschiedenis een warning staan... Ge moet er maar opkomen...
De kabel die Ericsson toen geplaatst heeft, daar kon je een half jaar van naar Las Vegas met een paar man..., maar nadien was het opgelost.
"The Internet is allergic to truth, reason and humour."
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Iemand die claimed "high-end" apparatuur aan te bieden, weet dat bijvoorbeeld Panasonic standaard wél ferrietkernen meegeeft bij zijn producten, en dan hier op Userbase forum achter een oplossing moet gaan komen zoeken....
Neen, dat is voor mij absoluut geen professional!!
Hoop en al een amateur.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster

Graag on topic blijven ipv persoonlijk aanval.

Die ferrietkernen zitten niet bij de kabels die bij de lineaire voeding komen (elke PW10 komt met drie DC kabels), en die voedingen zijn CE gekeurd.
CE impliceert ook EM compatibiliteit
ubremoved_15739
Elite Poster
Elite Poster

Ook via PB ontvangen.
ub4b schreef:ik zou u willen vragen te stoppen met uw ad hominem aanval jegens mijn persoon
Feit blijft dat jij apparatuur aflevert die niet deugdelijk blijkt te zijn.
Helaas staat er geen "merk" op uw apparatuur waardoor ik enkel op deze manier naar uw apparatuur kan verwijzen.
exop
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 27 keer

Ik word ziek van die stralingstopics ...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Recent bedankt: 2 keer
Te Koop forum

Excuses voor de topicstarter, maar hier komt niks goeds meer van vrees ik. Om je origineel probleem op te lossen zou ik de mening van andere professionals eens vragen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gesloten

Terug naar “Hardware”