Ik heb sinds kort een probleem met mijn lijn.
Vorig jaar werd ik klant bij Belgacom met een comfort pack TV + internet, toen haalde ik een snelheid van 30/4. DLM heeft mijn snelheid nooit hoger gezet, nochtans zit ik redelijk dicht bij de rop (200m ofzo). Sinds april werd vectoring geactiveerd, en ik haalde zoals verwacht een snelheid van 64/4.
Nu haal ik sinds een week 30mbps. Het is net alsof er een cap op mijn snelheid werd gezet, want als Proximus TV aan staat dan daalt de internetsnelheid niet.
Ik kan nergens info weervinden dat Proximus opnieuw caps zou toepassen, dus ik denk dat er eerder een technisch probleem moet zijn met mijn lijn.
Volgens MyProximus zijn er geen problemen met mijn lijn. Ik heb al naar 0800 22424 gebeld, maar de automatische lijntest lijkt helemaal niets te doen. De modem herstart niet, terwijl dit wel zou moeten?
Ik moet wel zeggen dat de lijn die hier toekomt er nogal belabberd uitziet (afschilferende isolatie). Ik heb een Technicolor bbox3, dus ik kan helaas de lijnwaarden niet uitlezen. Ik heb hier wel nog een bbox2 liggen van vroeger van mijn ouders.
Heeft iemand dit ook al meegemaakt met een vectoring-lijn, of weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van dit probleem?
Voor ik naar de helpdesk bel zou ik me zo goed mogelijk willen informeren, kwestie van niet afgewimpeld te worden

Alvast bedankt voor de hulp!