Duizende Proximus klanten zonder internet

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18461
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Duizende Proximus klanten in Wallonië zitten sedert zaterdag avond zonder internet en telefoon, als gevolg van sabotage activiteiten op 2 Belgacom gebouwen (regio Charleroi / Nivelles).
Proximus is al bezig met de herstellingswerken, maar de panne kan nog dagen duren.

Klanten kunnen via 0800/22800 vragen om hun vaste lijn door te schakelen naar de GSM

http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... acom.dhtml
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6988
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 685 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Je zal maar wachtdienst hebben ....

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1347
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

De reacties op dat artikel van Het Laatste Nieuws zijn zoals gewoonlijk stompzinnig en zo onnozel en stom dat het groot is, die vinden dat maar normaal dat zoiets gebeurt, sterker nog ze hebben daar blijkbaar plezier in, de meeste reacties zijn van ontevreden Belgacom/Proximus klanten die eens hun gal moeten uitspugen. :x
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5797
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
Bedankt: 472 keer
Provider

Die groep heb je altijd, ongeacht de provider :)
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

Ja krantenartikels en reacties in krantenartikels !!!
Gebruikersavatar
Petervanakelyen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1628
Lid geworden op: 30 dec 2009, 22:36
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 96 keer
Bedankt: 179 keer

Ik vraag me af wat het motief was om in te breken en kabels door te knippen?
Gebruikersavatar
on4bam
Moderator
Moderator
Berichten: 6602
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: 127.0.0.1 of elders
Uitgedeelde bedankjes: 309 keer
Bedankt: 649 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

Uitschakelen alarmsystemen? "Gewoon" vandalisme?
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Gebruikersavatar
Trojan
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3239
Lid geworden op: 13 aug 2009, 21:10
Locatie: Kontich
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 243 keer

apestaart schreef:De reacties op dat artikel van Het Laatste Nieuws zijn zoals gewoonlijk stompzinnig en zo onnozel en stom dat het groot is, die vinden dat maar normaal dat zoiets gebeurt, sterker nog ze hebben daar blijkbaar plezier in, de meeste reacties zijn van ontevreden Belgacom/Proximus klanten die eens hun gal moeten uitspugen. :x
Schadenfreude, en ja ik schep ook plezier in het lezen van dit artikel.

Elke keer ik naar hun klantendienst moet bellen en me door hun belachelijke keuzeopties moet wordtelen om bij de juiste dienst te komen krijg ik moordneigingen.

"Beste klant, wist u dat ... blablablablablablabla ..."
"druk op 1 voor ..."
"druk op 2 voor ..."
"druk op 3 voor ..."
En ondertussen ben ik al vergeten wat 1 was.
"druk op 4 voor ..."
<kies optie 2 dan maar>
"druk op 1 voor ..."
"druk op 2 voor ..."
AAAAAAAAARRRGGGGGHHHHH STERF!

En dat is dan nog als ik met de vaste lijn bel.

Toen ik destijds voor en met een pay&go belde zat ik in een vicieuze cirkel dat met welke optie ik ook koos, ik geen enkele keer een operator aan de lijn kreeg. Van pure miserie heb ik dan maar een vaste lijn genomen op het werken en ben ik via de belgacom(!) helpdesk aan de nodige informatie ben gekomen.

Ik zag toen rood van woede en mijn bloed kookte omdat hun systeem voor je een operator aan de lijn krijgt zo tijdrovend, traag en haatopwekkend is dat mijn collega naast mij moest zeggen dat ik moest kalmeren. Ik had bijna de hoorn door mijn toestel geslagen van frustratie.

Dusja, ik ben blij dat iemand belgacom een grote kloot heeft afgetrokken.
De posts van deze gebruiker weerspiegelen op geen enkel moment de mening van Belgacom NV/SA.
Muziekbos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1421
Lid geworden op: 08 dec 2008, 22:54
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 300 keer

+ 1 :beerchug:
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6048
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 377 keer
Bedankt: 347 keer

Trojan schreef:
apestaart schreef:De reacties op dat artikel van Het Laatste Nieuws zijn zoals gewoonlijk stompzinnig en zo onnozel en stom dat het groot is, die vinden dat maar normaal dat zoiets gebeurt, sterker nog ze hebben daar blijkbaar plezier in, de meeste reacties zijn van ontevreden Belgacom/Proximus klanten die eens hun gal moeten uitspugen. :x
Elke keer ik naar hun klantendienst moet bellen en me door hun belachelijke keuzeopties moet wordtelen om bij de juiste dienst te komen krijg ik moordneigingen.

"Beste klant, wist u dat ... blablablablablablabla ..."
"druk op 1 voor ..."
"druk op 2 voor ..."
"druk op 3 voor ..."
En ondertussen ben ik al vergeten wat 1 was.
"druk op 4 voor ..."
<kies optie 2 dan maar>
"druk op 1 voor ..."
"druk op 2 voor ..."
AAAAAAAAARRRGGGGGHHHHH STERF!

Dusja, ik ben blij dat iemand belgacom een grote kloot heeft afgetrokken.
Ik druk op 1 voor nederlands en tel dan gewoon op. 2, 3. Redelijk snel iemand aan de lijn en die verbinden dan wel intern door met hun dwaze menukes. Maar dat is hetzelfde bij andere operatoren (voor zover de eigen ervaring gaat). Geen reden om kabels door te knippen en mensen dagen zonder internet te zetten.
Dan rest natuurlijk nog de vraag of het wel vandalisme was, het kon ook zijn dat men het systeem plat wou om alarmen uit te schakelen.
jackho
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4331
Lid geworden op: 05 jun 2011, 21:00
Uitgedeelde bedankjes: 112 keer
Bedankt: 279 keer

volgens Proximus :
"les réparations de ce sabotage seront terminées d'ici mardi soir".
Roygenz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 839
Lid geworden op: 27 apr 2006, 16:54
Locatie: 51RUI0
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 53 keer

Hier op de tieltsesteenweg in Aalter had er gisterennamiddag ook iemand een kvd & rop omvergemaaid. Je zal idd maar wachtdienst hebben dan.. :)
- TV: Vu+ Solo2 - TV Vlaanderen + Appletv & Netflix/Disney+
- INTERNET: Proximus Internet Maxi 100/30
- ROUTER: Fritz!Box 7490 Int. version
- TEL: OVH
- MOBILE: Proximus
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”