- Wanneer zeg je best op? cfr http://www.test-aankoop.be/telefonie/be ... 314071.htm -> oud artikel uit 2004:
Wat zijn jullie ervaringen in deze?Wilt u uw Belgacom-abonnement opzeggen om naar een andere operator over te stappen, dan moet u op de volgende punten letten. Belgacom factureert de abonnementsbijdrage om de twee maanden (in theorie kunt u een maandelijkse facturatie vragen, maar dat is veeleer uitzonderlijk). U moet die bijdrage op voorhand betalen. Artikel 49, lid 2 van de algemene voorwaarden van Belgacom bepaalt dat bij de opzegging van de overeenkomst, de betaalde of gefactureerde bijdragen onherroepelijk verschuldigd zijn. Een voorbeeld: u zegt uw overeenkomst op in een aangetekend schrijven op 04/10, mits een opzegtermijn van ten minste 4 dagen (conform de algemene voorwaarden). Belgacom sluit de overeenkomst af op 14/10. Maar op 14/10 factureert Belgacom de aangebroken tweemaandelijkse periode (van 1/10 tot 30/11). De klant moet dat abonnement betalen, ook al worden er in ruil geen diensten meer gepresteerd.
Wat kunt u doen?
Besluit: wilt u uw abonnement opzeggen, dan doet u dat vóór er een nieuwe tweemaandelijkse periode is aangebroken.
Ik dacht altijd trouwens dat BGC de periode tussen de afsluitdatum en nog openstaande abonnement pro rate crediteerde?