- Wanneer zeg je best op? cfr http://www.test-aankoop.be/telefonie/be ... 314071.htm -> oud artikel uit 2004:
Wat zijn jullie ervaringen in deze?Wilt u uw Belgacom-abonnement opzeggen om naar een andere operator over te stappen, dan moet u op de volgende punten letten. Belgacom factureert de abonnementsbijdrage om de twee maanden (in theorie kunt u een maandelijkse facturatie vragen, maar dat is veeleer uitzonderlijk). U moet die bijdrage op voorhand betalen. Artikel 49, lid 2 van de algemene voorwaarden van Belgacom bepaalt dat bij de opzegging van de overeenkomst, de betaalde of gefactureerde bijdragen onherroepelijk verschuldigd zijn. Een voorbeeld: u zegt uw overeenkomst op in een aangetekend schrijven op 04/10, mits een opzegtermijn van ten minste 4 dagen (conform de algemene voorwaarden). Belgacom sluit de overeenkomst af op 14/10. Maar op 14/10 factureert Belgacom de aangebroken tweemaandelijkse periode (van 1/10 tot 30/11). De klant moet dat abonnement betalen, ook al worden er in ruil geen diensten meer gepresteerd.
Wat kunt u doen?
Besluit: wilt u uw abonnement opzeggen, dan doet u dat vóór er een nieuwe tweemaandelijkse periode is aangebroken.
Ik dacht altijd trouwens dat BGC de periode tussen de afsluitdatum en nog openstaande abonnement pro rate crediteerde?





Post made via mobile device ]