ongewenste oproepen van geheim nummer

Heb je vragen of opmerkingen over deze provider via de kabel? Post dan je vragen hier.
Plaats reactie
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
Bedankt: 22 keer

Ik krijg sedert +-2maanden oproepen van een geheim nummer zonder dat er gesproken wordt aan de andere kant van de lijn. De oproepen zijn soms meerdere malen per dag. :?

Zaterdag heb ik de lijn 18 minuten opengehouden. Vandaag heb ik nogmaals de lijn 30 minuten opengehouden (daarna maar gewoon opgelegd want het schiet niet op uiteindelijk).

Gevraagd aan Base of ze :
1) mij de identiteitsgevens bezorgen van deze firma/persoon dewelke mij probeert te bereiken?
of
2) deze oproeper inlichten over het probleem en vragen dit op te lossen ?

Voor zover ik weet heb ik geen stalk(st)er :angel: Dus mijn vermoeden gaat eerder uit naar een misgeconfigureerde datalijn. Zou dat kunnen?

Iemand toevallig al eens meegemaakt? Ik ben benieuwd naar het resultaat!
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider
Te Koop forum

Klacht indienen bij provider, ik heb het eens gehad bij Proximus. Die onderzoeken het dan maar zullen je geen identiteit vrijgeven.
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Goztow schreef:Klacht indienen bij provider, ik heb het eens gehad bij Proximus. Die onderzoeken het dan maar zullen je geen identiteit vrijgeven.
En hoe is dat bij u afgelopen?
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1683 keer
Bedankt: 1476 keer
Provider
Te Koop forum

Noppes eigenlijk, maar bij mij waren het rare telefoontjes. Bleek later dat iemand voor te pesten van die coca-cola "amusante" berichtjes naar mij stuurde. Dan achteraf via via zelf nog te weten gekomen wie het gedaan had...
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Of klacht neerleggen bij politie, die doen ook het nodige...

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer

krisken schreef:Of klacht neerleggen bij politie, die doen ook het nodige...
Indien het binnen een wettelijk kader valt natuurlijk. Anders zal de onderzoeksrechter geen onderzoek laten uitvoeren.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Of klacht neerleggen bij politie, die doen ook het nodige...
Ik was gisteren naar de politie gestapt (op aanraden van een helpdesker van BASE). Bij de politie vonden ze het blijkbaar niet de moeite om mijn klacht te registreren. "Er wordt toch niets mee gedaan door de onderzoekrechter, klachtenformulier bij BASE invullen". Ik begrijp dat dit voor hun een futiliteit is. Voel me echter toch ongeholpen, nu dat ik "het gerechtelijk apparaat" eens nodig heb. Nu dus mail naar BASE gestuurd met BIPT in cc.
krisken
userbase crew
userbase crew
Twitter: kriskenbe
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Probeer eens via police on web of ombudsdienst voor telecommunicatie?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

krisken schreef:Probeer eens via police on web of ombudsdienst voor telecommunicatie?
Ja, nu zaterdag nog eens oproep opgehouden. Na 2h50 minuten (!!) heb ik opgelegd. Toch maar doorgestuurd naar ombudsmannl-apenstaart-ombudsmantelecom.be
suiker
Plus Member
Plus Member

Dfrog schreef:Ik krijg sedert +-2maanden oproepen van een geheim nummer zonder dat er gesproken wordt aan de andere kant van de lijn. De oproepen zijn soms meerdere malen per dag. :?

Zaterdag heb ik de lijn 18 minuten opengehouden. Vandaag heb ik nogmaals de lijn 30 minuten opengehouden (daarna maar gewoon opgelegd want het schiet niet op uiteindelijk).

Gevraagd aan Base of ze :
1) mij de identiteitsgevens bezorgen van deze firma/persoon dewelke mij probeert te bereiken?
of
2) deze oproeper inlichten over het probleem en vragen dit op te lossen ?

Voor zover ik weet heb ik geen stalk(st)er :angel: Dus mijn vermoeden gaat eerder uit naar een misgeconfigureerde datalijn. Zou dat kunnen?

Iemand toevallig al eens meegemaakt? Ik ben benieuwd naar het resultaat!

Klacht indienen bij ombudsdienst telecom (formulier invullen, tijd, datum, inhoud van de oproep, ...). Na een paar weken weet je wie gebeld heeft (in geval ernstige feiten wordt dit onmiddellijk onderzocht, bv. doodsbedreigingen, bommelding, enzovoort). Met de adresgegevens kan je dan al dan niet bij de politie klacht neerleggen en de beller vervolgen. Dat de ombudsdienst het adres niet zou geven van de kwaadwillige beller is dus larie en apekool. De adresgegevens worden altijd gegeven. In geval het gaat om bellers die wel vaker naar mensen bellen om ze in privé-leven de duvel aan te doen dan treedt het openbaar ministerie op en wordt de kwaadwillige beller sowieso vervolgd en voor de rechter gebracht. Meestal kent de rechter dan een morele schadevergoeding toe aan diegene waar naar gebeld werd en hangt er een voorwaardelijke celstraf in de lucht voor de dader. Bij zware feiten is dat een effectieve celstraf.

Moraal van het verhaal? Veel anonieme lafaards worden sneller ontmaskerd dan ze denken.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 34 keer

Er zijn natuurlijk ook 'alternatieve' manieren om de beller op andere gedachten te brengen : zo luid mogelijk op een fluitje blazen of bij de supportsclub van de lokale voetbalploeg zo'n claxon gaan lenen en die even in de buur van de hoorn activeren 8)

Disclaimer : ik ben niet verantwoordelijk voor de gevolgen :angel:
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
Bedankt: 156 keer
Provider

Als je een smartphone hebt, vind je wel een applicatie die oproepen van geheime (of onbekende) nummers meteen naar de voicemail doorsluizen.
Is ook handig in situaties, zoals op het werk, waar je alleen voor bekenden (nummers die in je telefoonboek zitten) bereikbaar wil zijn.
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Uzzi schreef:Er zijn natuurlijk ook 'alternatieve' manieren om de beller op andere gedachten te brengen : zo luid mogelijk op een fluitje blazen of bij de supportsclub van de lokale voetbalploeg zo'n claxon gaan lenen en die even in de buur van de hoorn activeren 8)
De OP vermoedt dat de oproepen komen van een misgeconfigureerde datalijn (gezien "de beller" zelfs na 1.5 uur niet ophangt). Deze truukjes zullen dus niet veel helpen ;)
Philippe.
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
marjan
Starter
Starter

ik heb sedert een paar maanden hetzelfde probleem en de laatste weken komt het bijna dagelijks voor!
hoe is het bij u afgelopen? heeft het geholpen om een klacht in te dienen bij de ombudsdienst?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Toch vermakelijke poging om OP 1,5u op een fluitje aan de hoorn te laten blazen :beerchug:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
Dfrog
Elite Poster
Elite Poster

Achteraf blijkt er een functie "nep-oproepen" op m'n gsm te bestaan. Zo kan je u zogezegd, uit een vergadering bv, laten oproepen.

Redelijk belachelijk achteraf bekeken natuurlijk. Probleem is dat deze functie niet gedesactiveerd kan worden op mijn toestel (Samsung Star)?
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
Bedankt: 208 keer

Ongeloofelijk :lol:
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

Dfrog schreef:Achteraf blijkt er een functie "nep-oproepen" op m'n gsm te bestaan. Zo kan je u zogezegd, uit een vergadering bv, laten oproepen.

Redelijk belachelijk achteraf bekeken natuurlijk. Probleem is dat deze functie niet gedesactiveerd kan worden op mijn toestel (Samsung Star)?
en wanneer gaan die nep-oproepen dan af? willekeurig? hopelijk ben je geen klacht gaan neerleggen bij de federale :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Saramost
Starter
Starter

Ik wou toch even mijn verhaal kwijt in het geval dit andere mensen zou kunnen helpen of steun bieden.
Het zal op het eerste zicht misschien lijken dat het niets met telefonie te maken heeft maar please, beare with me, en lees mn verhaal even door.

Sinds 1 maand en half heb ik een relatie met de vrouw van mijn dromen waar ik lang naar gezocht heb.
We doen momenteel alles samen en genieten van onze prille relatie.

Blijkbaar wil nu iemand uit mijn of haar kennissen kring onze jonge relatie kapot zien gaan want afgelopen woensdag kreeg mijn vriendin volgend bericht op haar voicemail van een privé nummer dat ook eerder al op haar GSM gebeld had zonder bericht na te laten.
"Annelies (fictieve naam), if you are in a relation with Tom (fictieve naam) then you should be aware that he is having an affair with another woman for more than a month."

Dit was natuurlijk een grote schok in de eerste plaats voor mijn vriendin die dit bericht moest horen maar tevens voor mij vermits het een complete leugen is.
Ik heb geprobeerd aangifte te doen bij de politie maar daar kunnen ze helemaal niets doen. Je moet een nummer in handen hebben, een dader moet gekend zijn en het moet bijna harde stalking zijn vooraleer de politie stappen onderneemt.
Bij Base zelf kunnen ze niets doen, enkel indien we in het buitenland op de eerste oproep hadden opgenomen wordt dit blijkbaar op de factuur vermeld. Ik vond persoonlijk nogal raar maar dit werd mij door de Base medewerker meegegeven.

Ik probeer nu via het formulier van de ombudsdienst voor telecom het nummer te achterhalen en wens dit ook te gebruiken als bewijs van het ondernemen van actie indien dit verder zou escaleren en ik toch zou moeten gaan aankloppen bij de politite.

Ik vind het hallucinant dat mensen zo laag zakken en dergelijk verdrag vertonen maar blijkbaar is dit in onze huidige maatschappij toegelaten en is hun negatieve privé sfeer belangrijker dan mijn goede relatie met mn vriendin.

Ik bouw, na deze hindernis, in alle geval verder aan een geweldige relatie met een geweldige vrouw :-D
Wie weet heeft deze post zn nut en kan het iemand helpen...
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
Bedankt: 772 keer
Te Koop forum

Oh, maar daar ben ik al lang van overtuigd dat de politie niets doet in zo'n gevallen. De politie doet alleen maar wat als het héél duidelijke "misdrijven" of "overtredingen" zijn, maar dan nog liefst tegen de gewone werkende mens...

Zo is m'n iPhone van 900€ gestoken en kunnen ze me niet verder helpen. Ze willen zelfs geen contact opnemen met 2de hands en later de provider - hou u vast - omdat het misdrijf niet zwaar genoeg doorweegt.

Ondertussen wel van de gerechtsdeurwaarder een brief gekregen dat ik me mag gaan verantwoorden in de politierechtbank omdat ik om 04h 's nachts 71 reed waar je 50 mocht.

Echt wraakroepend is dat allemaal.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
philippe_d
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Saramost schreef: Blijkbaar wil nu iemand uit mijn of haar kennissen kring onze jonge relatie kapot zien gaan want afgelopen woensdag kreeg mijn vriendin volgend bericht op haar voicemail van een privé nummer dat ook eerder al op haar GSM gebeld had zonder bericht na te laten.
Dit was natuurlijk een grote schok in de eerste plaats voor mijn vriendin die dit bericht moest horen maar tevens voor mij vermits het een complete leugen is.
Ik begrijp dat dit niet aangenaam is, maar 2 telefoontjes, waarvan één gemiste oproep en één voice mail met een leugentje, kan je onmogelijk "stalking" noemen, maar gewoon een beetje ongepast.
Saramost schreef: Ik heb geprobeerd aangifte te doen bij de politie maar daar kunnen ze helemaal niets doen. Je moet een nummer in handen hebben, een dader moet gekend zijn en het moet bijna harde stalking zijn vooraleer de politie stappen onderneemt.
Je moet niet "proberen" aangifte te doen, maar je moet gewoon aangifte doen (als je dat wil).
Dat je hiervoor een nummer moet hebben is flauwekul. Er bestaat zoiets als "klacht tegen onbekenden", toch?
Dat de politie hier (met reden) geen stappen zal ondernemen, is toch geen reden om géén aangifte te doen?
Saramost schreef: Bij Base zelf kunnen ze niets doen, enkel indien we in het buitenland op de eerste oproep hadden opgenomen wordt dit blijkbaar op de factuur vermeld. Ik vond persoonlijk nogal raar maar dit werd mij door de Base medewerker meegegeven
Daar begrijp ik niets van, wat heeft dit met de factuur te maken?
  • a) zelfs indien je (in het buitenland ???) had opgenomen, zal nooit het nummer van een anonieme oproep op de factuur komen (daarvoor is het toch een anonieme oproep) ???
    b) je voicemail heeft toch de 2de oproep aangenomen? Staat die dan niet vermeld in de call list?
Ik zou dit hele voorval gewoon vergeten. Tenzij die persoon jullie hardnekkig blijft lastigvallen
  • * dan kan je klacht indienen wegens stalking
    * dan kan Mobistar (via de ombudsdienst) verzocht worden op het nummer te monitoren (voor het "vangen van kwaadwillige oproepen").
Geniet gewoon van jullie prille liefde ... :-)
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Plaats reactie

Terug naar “Telenet (Chello, UPC)”