Ondertussen via dit forum contact gehad met een technieker (waarvoor mijn dank!)
Dit zijn zijn bevindingen:
Zie enkel een sync verlies op 1 en 10 oktober in de historiek. Kwa kabelfouten buiten zie ik niets. De isolatiewaarden naar andere paren of de grond toe zijn nog steeds boven de 10Mohm.
Wel zie ik een groot verschil in FECC (corrected errors). Die zijn vanaf week 36 (Vanaf 1 september) de hoogte ingegaan. Vroeger had je er bijna geen, nu toch een paar duizenden op een dag. Normaal mag dit wel geen invloed hebben of blokjes in je beeld, maar als er genoeg zijn kan dat wel gebeuren. Sinds 15 september zie ik nog een hogere toename van die corrected errors.
Dus sinds dan is het wel mogelijk dat je blokjes in je beeld krijgt.
Is er iets veranderd op die bepaalde data in je set up? Bijvoorbeeld het plaatsen van de bbox 3?
Indien zo heb je dan het kabeltje tussen de splitter en modem vervangen?
Als ik wat dichter zou wonen had ik je even een nieuwe ntp en splitter gegeven voor de zekerheid en nieuwe poorten in de ROP¨gevraagd. (Niet dat het een zekerheid is dat het hiermee opgelost zou zijn)
Ik heb nu een monitoring gezet op je lijn voor 15 dagen om het wat verder op te volgen.
Gisterenavond rond 22u15 en 23u weer duidelijke blokjesvorming in beeld - PC's stonden toen af.
Rond 19u heb ik op aanraden van de helpdesk nog een full reset van de bbox3 gedaan (reset knop achteraan op de bbox3 30sec inhouden)
Bekabeling hier in huis is < 5jaar (wat ook niet meteen wat wil zeggen, maar heb reeds andere netwerkaansluitingen geprobeerd. Tester geeft ook aan dat bekabeling fysiek OK is)
Stroomvoorziening lijkt me ook in orde. Juist nog de spanning nagemeten op de adapter van de BBOX3 (12.2Vdc)
Laptop en PC zijn bekabeld verbonden, reeds andere fysieke netwerkaansluiting geprobeerd in huis. Gisterenavond bij de blokjesvorming stonden beiden af.
Juist via Eva contact opgenomen om te zien wat ze verder voor me kunnen betekenen.
Vind het enkel beetje vreemd dat men meteen spreekt van een betalende interventie omdat men niets ziet op de lijnmeting (helpdesk).
Vrees echter (but never say never) dat het niet aan de installatie binnen ligt. Er is namelijk niks structureels aangepast buiten de vervanging door BBOX3.