Iemand een idee hoeveel publieke adressen je tegenwoordig nog krijgt op de diverse producten (met modem only natuurlijk) ?
Ik blijk er momenteel nog slechts twee te krijgen op een Whoppa ? (onlangs lag dit zeker nog hoger)
Publieke IP-adressen
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
-
- userbase crew
- Uitgedeelde bedankjes: 243 keer
- Bedankt: 766 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Dat staat iirc al lang niet meer vermeld op het abbonement en de voorwaarden. Consumenten abbos zijn in theorie zelfs met een hgw, dus slechts 1. Al de rest is extra en mooi meegenomen. Whoppa's voorgangers kregen er dacht ik 4.
Als dat van die 2 waar is heb ik problemen. Ik gebruik er nl 4 als alles aanstaat. 1 voor mijn netwerk, 1 voor guest netwerk, 1 voor test netwerk, en 1 voor vpn site to site met het werk, afhankelijk van de job.
[
Post made via mobile device ]
Als dat van die 2 waar is heb ik problemen. Ik gebruik er nl 4 als alles aanstaat. 1 voor mijn netwerk, 1 voor guest netwerk, 1 voor test netwerk, en 1 voor vpn site to site met het werk, afhankelijk van de job.
[

-
- Deel van't meubilair
Kan je dat controleren... ?ITnetadmin schreef:Als dat van die 2 waar is heb ik problemen. Ik gebruik er nl 4 als alles aanstaat.
-
- userbase crew
Ik zal wat routertjes die hier liggen ns aansluiten zie, geef me effe tijd...
EDIT: uiteraard loopt niks zoals verwacht. De laptop hier wil geen dhcp aanvaarden van de routertjes, hij zet onmiddellijk een autoconfig 169.254 ip adres, nog geen seconde nadat ik hem op dhcp instel. Een ipconfig renew blijft eindeloos hangen. Aanpassen van het ip adres geeft me "this pc needs to restart to accept this change" onzin; nog nooit meegemaakt. I hate computers
EDIT2: ik zweer: tis zo dat al mijn planningen opt werk ook de mist ingaan. Zucht...
[
EDIT: uiteraard loopt niks zoals verwacht. De laptop hier wil geen dhcp aanvaarden van de routertjes, hij zet onmiddellijk een autoconfig 169.254 ip adres, nog geen seconde nadat ik hem op dhcp instel. Een ipconfig renew blijft eindeloos hangen. Aanpassen van het ip adres geeft me "this pc needs to restart to accept this change" onzin; nog nooit meegemaakt. I hate computers

EDIT2: ik zweer: tis zo dat al mijn planningen opt werk ook de mist ingaan. Zucht...
[

-
- userbase crew
Test gelukt.
Momenteel 5 aparte externe ip adressen tegelijk lopen; mijne router + 4 test units, allen parallel, allen met externe ping.
Ik kan nog verder gaan als je wil.
EDIT: pc effe extern aangesloten: 6 and counting
7 krijg ik niet mer verbonden. Geen idee of dat aan de limiet ligt, of aan de AP die vaak moeilijk doet. Verder kan ik niet gaan zonder de grote middelen te moeten uitbreken (grote switchen en kabels om zowel lans als wans te connecteren, etc)
Ik kan je wel meegeven dat de AP in kwestie wel werkt als je hem op de lan aansluit, maar geen connectie/ip geeft op de wan. Hoewel een kameraad van mij nooit op die ap kan verbinden, en de resultaten dus een kleine foutenmarge kunnen hebben, lijkt het me dat de limiet (bij mij althans) op 6 ligt.
2 als limiet lijkt me dus wel foutief, of toch niet overal.
[
Momenteel 5 aparte externe ip adressen tegelijk lopen; mijne router + 4 test units, allen parallel, allen met externe ping.
Ik kan nog verder gaan als je wil.
EDIT: pc effe extern aangesloten: 6 and counting
7 krijg ik niet mer verbonden. Geen idee of dat aan de limiet ligt, of aan de AP die vaak moeilijk doet. Verder kan ik niet gaan zonder de grote middelen te moeten uitbreken (grote switchen en kabels om zowel lans als wans te connecteren, etc)
Ik kan je wel meegeven dat de AP in kwestie wel werkt als je hem op de lan aansluit, maar geen connectie/ip geeft op de wan. Hoewel een kameraad van mij nooit op die ap kan verbinden, en de resultaten dus een kleine foutenmarge kunnen hebben, lijkt het me dat de limiet (bij mij althans) op 6 ligt.
2 als limiet lijkt me dus wel foutief, of toch niet overal.
[

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
- Bedankt: 103 keer
ik heb er nu 6 lopen, vroeger had ik er meer dan 10 probleem is dat ze het gelimiteerd hebben maar volgens mij kan je er nog steeds 10-15 hebben..
Enige wat je moet doen is al uw toestellen die een extern ip nodig hebben aanzetten en de stekker van je modem only uittrekken 10 sec wachten en de stekker er weer in, en voila overal een extern ip.....
Alleen bij spanningsuitval wanneer alles op hetzelfde mooment terug opstart kan het wel eens problemen veroorzaken dat bepaalde toestellen geen ip meer krijgen, dan gewoon uw modem only op deze manier resetten....
Wanneer je een router afkoppeld en hem binnen een bepaalde periode(enkele uren) terug aankoppeld heeft de modem only blijkbaar het mac adres nog onthouden en krijgt hij direct terug (mmestal hetzelfde) externe ip adres..
Enige wat je moet doen is al uw toestellen die een extern ip nodig hebben aanzetten en de stekker van je modem only uittrekken 10 sec wachten en de stekker er weer in, en voila overal een extern ip.....
Alleen bij spanningsuitval wanneer alles op hetzelfde mooment terug opstart kan het wel eens problemen veroorzaken dat bepaalde toestellen geen ip meer krijgen, dan gewoon uw modem only op deze manier resetten....
Wanneer je een router afkoppeld en hem binnen een bepaalde periode(enkele uren) terug aankoppeld heeft de modem only blijkbaar het mac adres nog onthouden en krijgt hij direct terug (mmestal hetzelfde) externe ip adres..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
-
- Deel van't meubilair
Da's voldoende... ik ga straks m'n modem eens resetten (of anders eens naar TN bellen dan moet ik niet in de kastlaroyj schreef:ik heb er nu 6 lopen

Ik was gisteren een nieuwe router aan het configureren en die kreeg geen adres... ook een extra RIPE probe ervoor kreeg geen adres.
-
- Deel van't meubilair
Zonet even contact opgenomen met de Telenet Helpdesk om een sluitend antwoord hierop te krijgen maar dat was eigenlijk een beetje hopeloos.ITnetadmin schreef:2 als limiet lijkt me dus wel foutief, of toch niet overal.
Volgens de vrouw (tegenwoordig hoofdzakelijk Nederlanders trouwens met een totaal gebrek aan kennis) waren echter de IPv4 adressen op en zou ik spoedig een nieuwe modem krijgen (ik heb trouwens nog maar enkele maanden de allernieuwste modem-only) die IPv6 aankon en dan waren "alle problemen opgelost" want daar zijn er oneindig veel van (haar duidelijk maken dat we de eerste 10 jaar nog IPv4 gaan gebruiken was een beetje hopeloos).
Ze wou dan een technieker sturen - waarvoor ik vriendelijk bedankt heb - en na wat aandringen en wachtmuziekjes vertelde ze dat mogelijk het modem profiel aangepast was (mmm... dan toch iemand met kennis in de kelder van TN ?) maar dat ze dit niet zeker wist en ook niet kon nakijken. Toen ik echter vermelde dat dit niet logisch leek omdat andere mensen wel meer dan 2 adressen kregen werd ze een beetje geïrriteerd.
Terug het verhaaltje van haar dat alle IPv4 adressen op waren... dus dan stelde ik voor de PC van m'n buur af te zetten zodat er terug ééntje vrij zou komen maar dat grapje begreep ze blijkbaar niet

-
- Deel van't meubilair
Blijkbaar heeft TN me getracht te contacteren op m'n vast nummer... tja, waarom staat er in Mijn Telenet een GSM nummer
In ieder geval heb ik een antwoord per mail gehad...
Een oplossing voor het niet verkrijgen van een 3e IP adres blijft echter beperkt tot trek je switch en modem eens uit

In ieder geval heb ik een antwoord per mail gehad...
... wat de echte limiet is is echter hierbij nog niet duidelijk.Telenet schreef:U zou inderdaad meer als 6 IP adressen moeten bekomen via uw Whoppa abonnement.
Een oplossing voor het niet verkrijgen van een 3e IP adres blijft echter beperkt tot trek je switch en modem eens uit

-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
- Bedankt: 387 keer
je moet duidelijk weinig kwalificaties hebben om helpdesk te mogen doenlaroyj schreef:ik heb er nu 6 lopen, vroeger had ik er meer dan 10 probleem is dat ze het gelimiteerd hebben maar volgens mij kan je er nog steeds 10-15 hebben..
-
- Deel van't meubilair
Het is niet omdat ze op zijn dat er geen beschikbaar meer zijn bij TN... anders ga ik echt m'n buur z'n PC afzettenxayana schreef:Ze heeft wel gelijk hé. De IPv4 adressen zijn op. Punt.

Ondertussen heb ik het probleem wel gevonden

Ivm. problemen met het Routerboard had ik twee poorten geïsoleerd... dus volgens de ARP tabel zat het nieuwe toestel wel in de juiste VLAN (waar Telenet opzit), maar geraakte hij dus niet aan de poort waar de modem op zat (ondanks dat die dezelfde VLAN had). Moeilijk te merken dus... zeker als je provider niet kan vertellen of men DHCP requests ziet of niet.
Nogmaals shame on me

-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 43 keer
- Bedankt: 34 keer
Nee hoor.ub4b schreef:[quote="laroyjje moet duidelijk weinig kwalificaties hebben om helpdesk te mogen doen
Maar niemand met een alternatief wil daar werken. Dat is normaal. De meeste mensen willen niet de ganse dag voor verrotte vis uitgescholden worden...
-
- Deel van't meubilair
Kan best... maar moeten we als klant daar tevreden mee zijn ?cyrano schreef:Maar niemand met een alternatief wil daar werken. Dat is normaal.
Ik ga heus niemand uitschelden... maar ik ga me ook geen leugens laten vertellen... uiteindelijk was m'n vraag ook vrij snel om met iemand doorverbonden te worden die WEL de nodige kennis had (dat zoiets dan niet eenvoudig kan zegt ook weer veel over de kwaliteit van de dienstverlening).cyrano schreef:De meeste mensen willen niet de ganse dag voor verrotte vis uitgescholden worden...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 77 keer
... Maar die mensen met kennis zitten niet de ganse dag aan de telefoon. Die lossen problemen op.
Om problemen op te lossen heb je ervaring met die problemen nodig.
Zet iemand supertechnisch aan de telefoon en na een maand is hij een groot deel van zijn technische bagage kwijt.
Het zou dus bijzonder inefficient zijn een toptechneut aan de telefoon te zetten.
Liever een cont
Ik zie een contactcenter meer als een dispatch. Zij checken eerst of er niks anders aan de hand is (algemeen, stekker niet in stopcontact, ...) en sturen dan de juiste dienst aan en daarom hoeft dat niet altijd een technieker ter plaatse zijn. Dat kan ook een derdelijnshelpdesk zijn die jou eventueel terugbelt.
Natuurlijk zal die derdelijnshelpdesk ook liever bezig zijn met échte problemen dan jou van een 'correct' antwoord te voorzien.
Om problemen op te lossen heb je ervaring met die problemen nodig.
Zet iemand supertechnisch aan de telefoon en na een maand is hij een groot deel van zijn technische bagage kwijt.
Het zou dus bijzonder inefficient zijn een toptechneut aan de telefoon te zetten.
Liever een cont
Ik zie een contactcenter meer als een dispatch. Zij checken eerst of er niks anders aan de hand is (algemeen, stekker niet in stopcontact, ...) en sturen dan de juiste dienst aan en daarom hoeft dat niet altijd een technieker ter plaatse zijn. Dat kan ook een derdelijnshelpdesk zijn die jou eventueel terugbelt.
Natuurlijk zal die derdelijnshelpdesk ook liever bezig zijn met échte problemen dan jou van een 'correct' antwoord te voorzien.
-
- Deel van't meubilair
Volledig akkoord... maar het aantal IP-adressen zou geweten moeten zijn (op zich zijn dit eigenlijk product specificaties), als je vraagt om door verbonden te worden met een second line persoon is het antwoord "kan niet", vraag je om je probleem te escaleren naar dergelijke persoon dan krijg je als antwoord "die gaat hetzelfde vertellen als ik". Na veel aandringen zegt men dan uiteindelijk om een mail te sturen via het contact formulier... waarom moet ik dit doen, ze hebben net m'n probleem in hun systeem ingegeven (al betwijfel ik dat zelfs) ?xayana schreef:Maar die mensen met kennis zitten niet de ganse dag aan de telefoon. Die lossen problemen op.
Er kan dus heel wat verbeteren zonder dat first line meer kennis moet hebben... moest men duidelijk geweten hebben dat het aantal 6 of meer was (want een exact aantal heb ik nog steeds niet), men zelf niet meer kon controleren... dan had men op twee minuten tijd mijn probleem kunnen rerouten... was er geen frustratie geweest langs hun kant, geen frustratie langs mijn kant en hadden we ook geen 15 minuten aan de telefoon gehangen.