Indien dit allemaal klopt en e.e.a. door US bedrijven (denk aan winkels/betaalterminals) breed wordt geimplementeerd dan is het een kwestie van tijd tot dat het overwaait naar Europa (als de globale bedrijven er niet al mee bezig zijn). De meeste WP en Android toestellen hebben reeds NFC en zijn in principe dus gereed (los van eventuele software aanpassingen die nog nodig zouden zijn).
Wat dat betreft moet je het Apple nageven, ze zijn de laatste jaren meestal niet de eerste met iets nieuws maar hun implementatie geeft wel vaak (zeker niet altijd) de doorslag of geeft een brede doorbraak. Ik denk dat alhoewel het enerzijds de hype/advertising machine van Apple is het anderzijds ook de kwaliteit is (grondigheid, doordachtheid, toegankelijkheid, enz.) en hoe ze het gemaakt hebben. Een ander voorbeeld gaat waarschijnlijk de focus op personal health zijn: iWatch met sensoren, health kit waar alle data bij elkaar komt, koppeling/afspraken met ziekenhuizen/zorgverleners, enz. Het is niet nieuw maar de uitvoering van Apple zou het wel eens tot gemeengoed kunnen maken. Dat of het flopt en sterft een stille dood natuurlijk

Wireless charging gaat denk ik niet in de iPhone 6 zitten, het ding is nog een pak dunner dan de iPhone 5 (iets 7/7.5 mm) en zou dus ook een spoel moeten bevatten of in een externe cover moeten zitten zoals sommige Lumia's (dat laatste zie ik niet direct gebeuren).