Mijn situatie ziet er als volgt uit:
inkomende lijn (Scarlet Trio - niet via ISDN) -> Sagem Modem
Sagem Modem -> Belgacom TV
Sagem Modem -> TP Link SG1024D switch -> PC
Sagem Modem -> TP Link SG1024D switch -> Asus EA-N66 N900 (voor een tweede wifi netwerk, aangezien de wifi van de Sagem niet tot achteraan het huis reikt)
Alles met UTP kabel werkt goed, maar de wifi op de asus valt regelmatig weg (daarvoor had ik een TP Link wifi access point met een andere UTP kabel, zelfde probleem daar), ook valt de wifi van de Sagem box soms weg (al is dat minder).
Zoals je kan lezen heb ik mijn wifi access point al eens vervangen (dus daar ligt het niet aan), een andere switch heb ik ook al geprobeerd (probleem blijft).
Misschien iemand andere ideeën?
Dus mijn conclusie is: het ligt aan die sagem box (ondertussen al 4-5 jaar oud).
De waarden op de sagem zijn de volgende (uit de sagem box, want de vdsl tool werkt niet):
Code: Selecteer alles
VDSL Version Firmware-VTU-R:9.5.7.12IK105012 Time Jan 10 2014, 22:12:04
VDSL line status SHOWTIME
Downstream Training Margin : 21.0 dB
Downstream line rate 12040 kbps
Upstream line rate 1048 kbps
TX total power 0.2 dbm
Downstream delay 14.7 ms
Upstream delay 5.3 ms
Daarmee dat ik dacht aan de officieel goedgekeurde Fritzboxen voor vectoring (zoals hier al aangegeven op het forum zijn dat de 7360/7490).
Nu mijn vraag, welke neem ik best? Supersnelle wifi hoeft voor mij niet (HD kunnen streamen + een goed bereik is het belangrijkste voor mij).
Heeft er iemand een link naar een pagina hoe je alles instelt op zo'n Fritzbox voor Scarlet Trio (Internet/BelgacomTV/Voip).
Kan ik naast de Scarlet VoIP tegelijk ook nog een andere VoIP provider gebruiken?
Kunnen beide even goed VPN aan (ze kunnen beide VPN aan, maar zit er ergens een verschil?).
Is er nog een voordeel aan de 7490 boven de 7360 (want toch wel serieus duurder)?
Waar koop ik die best? Op amazon.de staat specifiek dat die voor Duitsland is (of Oostenrijk/Zwitserland).
Of iemand een ander alternatief (ik heb Telenet overwogen, zeker omdat het bij mij zo traag gaat, maar +70€ per maand heb ik er gewoon niet voor over)?
Alvast bedankt!