Dial Patterns/Outbound routes Speakup/WeePee

Voor alle voice over ip gerelateerde onderwerpen kan je hier terecht
Plaats reactie
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Ik merkte onlangs op dat de Nederlandse firma "SpeakUp" ook nummerblokken had in België. Na een kort e-mailtje hebben ze mij 12 telefoonnummers toegekend zodat ik wat kon testen.

Nu blijkt dat inkomende calls direct werkten, maar uitgaande oproepen doen...niks.

Daar ik vermoed dat er hier nog wel klanten zijn van SpeakUp die werken met een PBX als Elastix (gebruik ikzelf), FreePBX, Asterisk, ... vroeg ik mij af of jullie even kunnen controleren of de gegevens hieronder correct zijn (vermoedelijk zit de fout in de dial patterns/Outbound routes), wetende dat:
- Een Belgisch GSM nummer 10 cijfers telt, en steeds begint met 04 (dus 04XXXXXXXX)
- Een Belgisch vast nummer 9 cijfers telt, en steeds begint met een 0 (dus 0XXXXXXXX)
- SpeakUp moet de nummers doorkrijgen in internationaal formaat : 32XXXXXXXX (vast) of 324XXXXXXXX (GSM)

Ik denk niet dat er een fout is in de trunk daar de inkomende gesprekken werken. De outbound routes zoals hierboven beschreven werken wel bij bijvoorbeeld internetcalls.com wel. Bizar detail : bij de Belgische VOIP provider WeePee werken deze niet(dus als iemand hier een idee heeft...).

Contact met SpeakUp leert mij dat zij mijn uitgaande oproep niet "zien" op hun netwerk toekomen. De fout zou dus ergens in de PBX zelf moeten zitten. Dit kan uiteraard maar dit lijkt me raar : de trunk veranderen naar internetcalls en dezelfde callsettings behouden...en 't werkt!

Kris
Bijlagen
SpeakUpTrunk.jpg
SpeakUpRoute.jpg

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Niemand een idee?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Tomsworld
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2760
Lid geworden op: 29 jan 2004, 10:15
Uitgedeelde bedankjes: 97 keer
Bedankt: 245 keer
Recent bedankt: 1 keer
Provider

Wat geeft de verbose output je als je een call probeert te maken ?
Plaats reactie

Terug naar “VoIP”