Belgacom internet plots traag

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Mijn schoonmoeder zit al reeds lange tijd bij Belgacom voor internet (basisinternet) en telefonie.
Sinds kort is het opmerkelijk trager (haalde geen 3Mbps). Daarvoor belde ze naar de klantendienst.
Ze wisten haar te vertellen dat dit normaal is doordat het een oude lijn is in de straat en doordat ze een oude modem heeft.
Daarbij hebben ze tevens gezegd dat -als de lijn wordt geüpgraded- ze gratis een nieuwe modem krijgt.
Zou daar iets van waarheid in zitten of zijn het gewoon praatjes (waar ik wel voor vrees)?
konda
Premium Member
Premium Member
Berichten: 582
Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 51 keer

Ze zal waarschijnlijk een briefje in de bus krijgen dat ze dan aansluitbaar zijn op belgacom tv.

Maar zeg ook maar dat ze daar hun adem niet voor moeten in houden want dat kan jaren duren.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Dus internet was eens sneller zeg je?

Probeer:

- Herstarten de modem
Of:
- Volledige reset

Is haar laptop wel in orde?
Hoe is haar laptop verbonden met de modem/router? Met kabel of draadloos?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Dat zijn helemaal geen praatjes, dat gaat over ADSL die naar VDSL2 wordt omgezet en de modem zit sowieso in je internetabonnement inbegrepen dus wanneer er vernieuwing wordt doorgevoerd krijg je inderdaad een nieuwe modem... althans voornamelijk als je zelf de upgrade laat doen.
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Vroeger ging het zeker sneller. Het gaat over een desktop pc (2maand oud) die via een kabel aangesloten is.
De reset en alles er rond was allemaal al gebeurd.
Al moet ik wel toegeven dat de laatste keer dat ik het bekeken had enkele weken geleden is, ik heb er sindsdien niets
meer van gehoord. (niet dat het opgelost is of dat het probleem nog aansleept)
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

Indien het zo is dan verkopen ze je inderdaad grote zever.

Ik zou met een andere apparaat het internet testen om de desktop uit te sluiten?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Haar oude computer staat er nog naast, ik zal deze nog eens aansluiten en daarmee proberen.
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Even voor de volledigheid, vroeger was het sneller zeg je, maar over welke snelheden spreken we dan? Het lijkt er op dat ze bij Belgacom van een oude lijn uitgingen als oorzaak omdat ze zagen dat het een oude lijn is en op die lijnen kan 'veel' de oorzaak zijn van trager internet (natuurlijk kan er op nieuwe technologie ook vanalles mislopen, maar goed).
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

iRockabizzydilly schreef:Het lijkt er op dat ze bij Belgacom van een oude lijn uitgingen als oorzaak omdat ze zagen dat het een oude lijn is en op die lijnen kan 'veel' de oorzaak zijn van trager internet
Als het vroeger wel snel werkte waarom zou het nu opeens traag werken? Het is niet omdat een medewerker van BGC dat zegt dat het effectief zo is!
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
iRockabizzydilly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2654
Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
Bedankt: 172 keer

Opnieuw, mijn vraag was wat je precies wil zeggen met sneller. Is dat dan 10Mbit ipv 3 bijvoorbeeld? Ook een 'oude lijn' kan sneller zijn dan 3Mbit, maar trager dan 'nieuwe lijnen'. Ik vermoed dat ze zagen dat het om een ADSL lijn ging (daar zijn de snelheden/profielen anders, maar kunnen sneller zijn dan 3Mbit dus mijn punt blijft hetzelfde) en niet om een VDSL lijn ging (waar de snelheden voornamelijk tussen de 30Mbit en 70Mbit liggen).

Ik zeg niet dat ze perse gelijk hebben, maar 't is een mogelijke verklaring waarom ze met een dergelijk verhaal afkomen zonder verder te kijken wat op de lijn in kwestie de precieze oorzaak is van trager internet.
jos123
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1348
Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
Bedankt: 62 keer

iRockabizzydilly schreef:Ik zeg niet dat ze perse gelijk hebben, maar 't is een mogelijke verklaring waarom ze met een dergelijk verhaal afkomen zonder verder te kijken wat op de lijn in kwestie de precieze oorzaak is van trager internet.
Die medewerker zou juist wel de moeite moeten doen en verder kijken wat de oorzaak kan zijn en niet afkomen met smoesjes, daarvoor word hij betaalt maar dat gebeurt helaas vaker bij BGC dat hun medewerkers onvoldoende kennis of moeite hebben/doen tot er iemand is die wel weet/wil.

Ze zouden daar elke paar maanden een examen moeten doen :lol:
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Hoe de snelheid vroeger was weet ik niet precies, maar vlot surfen lukte toen nog wel. De laatste keer dat ik er was was het toen zelfs niet mogelijk (daardoor dat ik toen eens een speedtest deed).
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 18461
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
Bedankt: 3755 keer
Recent bedankt: 9 keer
Provider

Ongeacht wat de medewerker zei (of hoe de schoonma het begrepen heeft), volgende vragen:
  • - heeft je schoonma nog een oude ADSL lijn?
    - is op dit adres VDSL2 verkrijgbaar?
Indien JA, dan zou ik onmiddellijk VDSL2 bestellen. Voor hetzelfde geld zal je een veel hogere snelheid krijgen (afhankelijk van de situatie tot 70 Mbps in plaats van 3 Mbps.
De modem is inderdaad gratis ...

Je moet wel ZELF het initiatief nemen, Belgacom zal niet spontaan komen met een upgrade naar VDSL2

[Afbeelding Post made via mobile device ]
VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Ik heb net de schoonmoeder aan de lijn gehad.

Situatie:

Er was traag internet, schoonmoeder heeft gebeld naar Belgacom.
Daar wisten ze te vertellen dat het idd nog een oude lijn is en een oude modem.
21/7 wordt er een update gedaan naar VDSL2, daarna moet ze terug contact opnemen voor een nieuwe modem.

Resultaten nu:

Ping 10ms
Download 2,87Mbps
Upload 2,90Mbps --> *edit: zal wel 0,29Mbs zijn

Het is nu afwachten tot 21/7, ik zie het wel goedkomen. Al twijfelt ze wel om naar Telenet over te stappen.
Laatst gewijzigd door ArcsS 07 jul 2014, 15:09, in totaal 1 gewijzigd.
Steven_09
Plus Member
Plus Member
Berichten: 171
Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die upload-waarde lijkt me vreemd. Staat de komma daar niet verkeerd? Want ik heb nog nooit een ADSL lijn geweten met een upload van bijna 3 Mbps. Dat is zelfs niet voor alle VDSL2 lijnen weggelegd (enkel voor de 17a profielen van 30/6 en hoger).
Gebruikersavatar
ArcsS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 180
Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 3 keer

Dit zou wel eens zeer goed kunnen zijn dat de komma fout staat. :)
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”