Mijn schoonmoeder zit al reeds lange tijd bij Belgacom voor internet (basisinternet) en telefonie.
Sinds kort is het opmerkelijk trager (haalde geen 3Mbps). Daarvoor belde ze naar de klantendienst.
Ze wisten haar te vertellen dat dit normaal is doordat het een oude lijn is in de straat en doordat ze een oude modem heeft.
Daarbij hebben ze tevens gezegd dat -als de lijn wordt geüpgraded- ze gratis een nieuwe modem krijgt.
Zou daar iets van waarheid in zitten of zijn het gewoon praatjes (waar ik wel voor vrees)?
Belgacom internet plots traag
-
- Premium Member
- Berichten: 582
- Lid geworden op: 06 feb 2011, 13:15
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 51 keer
Ze zal waarschijnlijk een briefje in de bus krijgen dat ze dan aansluitbaar zijn op belgacom tv.
Maar zeg ook maar dat ze daar hun adem niet voor moeten in houden want dat kan jaren duren.
Maar zeg ook maar dat ze daar hun adem niet voor moeten in houden want dat kan jaren duren.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Dus internet was eens sneller zeg je?
Probeer:
- Herstarten de modem
Of:
- Volledige reset
Is haar laptop wel in orde?
Hoe is haar laptop verbonden met de modem/router? Met kabel of draadloos?
[
Post made via mobile device ]
Probeer:
- Herstarten de modem
Of:
- Volledige reset
Is haar laptop wel in orde?
Hoe is haar laptop verbonden met de modem/router? Met kabel of draadloos?
[

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Dat zijn helemaal geen praatjes, dat gaat over ADSL die naar VDSL2 wordt omgezet en de modem zit sowieso in je internetabonnement inbegrepen dus wanneer er vernieuwing wordt doorgevoerd krijg je inderdaad een nieuwe modem... althans voornamelijk als je zelf de upgrade laat doen.
- ArcsS
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Vroeger ging het zeker sneller. Het gaat over een desktop pc (2maand oud) die via een kabel aangesloten is.
De reset en alles er rond was allemaal al gebeurd.
Al moet ik wel toegeven dat de laatste keer dat ik het bekeken had enkele weken geleden is, ik heb er sindsdien niets
meer van gehoord. (niet dat het opgelost is of dat het probleem nog aansleept)
De reset en alles er rond was allemaal al gebeurd.
Al moet ik wel toegeven dat de laatste keer dat ik het bekeken had enkele weken geleden is, ik heb er sindsdien niets
meer van gehoord. (niet dat het opgelost is of dat het probleem nog aansleept)
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Indien het zo is dan verkopen ze je inderdaad grote zever.
Ik zou met een andere apparaat het internet testen om de desktop uit te sluiten?
[
Post made via mobile device ]
Ik zou met een andere apparaat het internet testen om de desktop uit te sluiten?
[

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Even voor de volledigheid, vroeger was het sneller zeg je, maar over welke snelheden spreken we dan? Het lijkt er op dat ze bij Belgacom van een oude lijn uitgingen als oorzaak omdat ze zagen dat het een oude lijn is en op die lijnen kan 'veel' de oorzaak zijn van trager internet (natuurlijk kan er op nieuwe technologie ook vanalles mislopen, maar goed).
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Als het vroeger wel snel werkte waarom zou het nu opeens traag werken? Het is niet omdat een medewerker van BGC dat zegt dat het effectief zo is!iRockabizzydilly schreef:Het lijkt er op dat ze bij Belgacom van een oude lijn uitgingen als oorzaak omdat ze zagen dat het een oude lijn is en op die lijnen kan 'veel' de oorzaak zijn van trager internet
Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
-
- Elite Poster
- Berichten: 2654
- Lid geworden op: 27 jun 2013, 21:07
- Uitgedeelde bedankjes: 592 keer
- Bedankt: 172 keer
Opnieuw, mijn vraag was wat je precies wil zeggen met sneller. Is dat dan 10Mbit ipv 3 bijvoorbeeld? Ook een 'oude lijn' kan sneller zijn dan 3Mbit, maar trager dan 'nieuwe lijnen'. Ik vermoed dat ze zagen dat het om een ADSL lijn ging (daar zijn de snelheden/profielen anders, maar kunnen sneller zijn dan 3Mbit dus mijn punt blijft hetzelfde) en niet om een VDSL lijn ging (waar de snelheden voornamelijk tussen de 30Mbit en 70Mbit liggen).
Ik zeg niet dat ze perse gelijk hebben, maar 't is een mogelijke verklaring waarom ze met een dergelijk verhaal afkomen zonder verder te kijken wat op de lijn in kwestie de precieze oorzaak is van trager internet.
Ik zeg niet dat ze perse gelijk hebben, maar 't is een mogelijke verklaring waarom ze met een dergelijk verhaal afkomen zonder verder te kijken wat op de lijn in kwestie de precieze oorzaak is van trager internet.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1348
- Lid geworden op: 07 maa 2013, 12:32
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 92 keer
- Bedankt: 62 keer
Die medewerker zou juist wel de moeite moeten doen en verder kijken wat de oorzaak kan zijn en niet afkomen met smoesjes, daarvoor word hij betaalt maar dat gebeurt helaas vaker bij BGC dat hun medewerkers onvoldoende kennis of moeite hebben/doen tot er iemand is die wel weet/wil.iRockabizzydilly schreef:Ik zeg niet dat ze perse gelijk hebben, maar 't is een mogelijke verklaring waarom ze met een dergelijk verhaal afkomen zonder verder te kijken wat op de lijn in kwestie de precieze oorzaak is van trager internet.
Ze zouden daar elke paar maanden een examen moeten doen

Internet: edpnet internet vdsl
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
Telefonie: Weepee + FreeVoipDeal - Fritzbox 7360 V1 06.31
Modem/Router:Fritzbox 7360 V1 06.31
Mobiel: Base PRO Connect, onbeperkt bellen + sms + 5GB data 4G
- ArcsS
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Hoe de snelheid vroeger was weet ik niet precies, maar vlot surfen lukte toen nog wel. De laatste keer dat ik er was was het toen zelfs niet mogelijk (daardoor dat ik toen eens een speedtest deed).
-
- Moderator
- Berichten: 18461
- Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
- Locatie: Waregem
- Uitgedeelde bedankjes: 1006 keer
- Bedankt: 3755 keer
- Recent bedankt: 9 keer
Ongeacht wat de medewerker zei (of hoe de schoonma het begrepen heeft), volgende vragen:
De modem is inderdaad gratis ...
Je moet wel ZELF het initiatief nemen, Belgacom zal niet spontaan komen met een upgrade naar VDSL2
[
Post made via mobile device ]
- - heeft je schoonma nog een oude ADSL lijn?
- is op dit adres VDSL2 verkrijgbaar?
De modem is inderdaad gratis ...
Je moet wel ZELF het initiatief nemen, Belgacom zal niet spontaan komen met een upgrade naar VDSL2
[

VoIP: EDPnet (gratis vaste lijn), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: EDPnet Fiber XS (150/50 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 5590 Fiber, OS 8.03, Fritz!SFP GPON aangesloten op Proximus ONTP.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So. 3 Fritz!DECT toestellen
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- ArcsS
- Plus Member
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 25 dec 2009, 10:14
- Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
- Bedankt: 3 keer
Ik heb net de schoonmoeder aan de lijn gehad.
Situatie:
Er was traag internet, schoonmoeder heeft gebeld naar Belgacom.
Daar wisten ze te vertellen dat het idd nog een oude lijn is en een oude modem.
21/7 wordt er een update gedaan naar VDSL2, daarna moet ze terug contact opnemen voor een nieuwe modem.
Resultaten nu:
Ping 10ms
Download 2,87Mbps
Upload 2,90Mbps --> *edit: zal wel 0,29Mbs zijn
Het is nu afwachten tot 21/7, ik zie het wel goedkomen. Al twijfelt ze wel om naar Telenet over te stappen.
Situatie:
Er was traag internet, schoonmoeder heeft gebeld naar Belgacom.
Daar wisten ze te vertellen dat het idd nog een oude lijn is en een oude modem.
21/7 wordt er een update gedaan naar VDSL2, daarna moet ze terug contact opnemen voor een nieuwe modem.
Resultaten nu:
Ping 10ms
Download 2,87Mbps
Upload 2,90Mbps --> *edit: zal wel 0,29Mbs zijn
Het is nu afwachten tot 21/7, ik zie het wel goedkomen. Al twijfelt ze wel om naar Telenet over te stappen.
Laatst gewijzigd door ArcsS 07 jul 2014, 15:09, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Plus Member
- Berichten: 171
- Lid geworden op: 04 sep 2012, 07:15
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 73 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Die upload-waarde lijkt me vreemd. Staat de komma daar niet verkeerd? Want ik heb nog nooit een ADSL lijn geweten met een upload van bijna 3 Mbps. Dat is zelfs niet voor alle VDSL2 lijnen weggelegd (enkel voor de 17a profielen van 30/6 en hoger).