Iemand een - goedkope - oplossing voor een 3G router met ethernet aansluiting ?
Heb een huawei R210 maar mis dus een ethernet aansluiting.
Vind er wel enkele vanaf 200 euro maar zoek eerder iets in de 100-150 euro range en levering voor zaterdagavond is een must ...
3G portable router MET ethernet
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
Routerboardje met USB poort gebruiken?
Zie http://www.wirelessinfo.be/index.php/mikrotik/pages/3g
Zie http://www.wirelessinfo.be/index.php/mikrotik/pages/3g
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
- Bedankt: 223 keer
Even aan het wachten op antwoord van Max ICT wat betreft de levertermijn.
Heb deze namelijk zaterdag reeds nodig.
Ben ondertussen ook even aan het kijken of ik bv met een D link DIR-600 met DDWRT erop wat kan doen.
Zou dan mijn Huawei R210 kunnen gebruiken en dit laten oppikken door de D link - indien dat natuurlijk dan wordt doorgegeven op de ethernetpoorten?
Heb deze namelijk zaterdag reeds nodig.
Ben ondertussen ook even aan het kijken of ik bv met een D link DIR-600 met DDWRT erop wat kan doen.
Zou dan mijn Huawei R210 kunnen gebruiken en dit laten oppikken door de D link - indien dat natuurlijk dan wordt doorgegeven op de ethernetpoorten?
Laatst gewijzigd door axs 03 jul 2014, 14:30, in totaal 1 gewijzigd.
- krisken
- userbase crew
- Twitter: kriskenbe
- Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
- Bedankt: 1035 keer
axs : indien je er niet geraakt tegen zaterdagavond kan ik je misschien tijdelijk uit de brand slepen. Indien interesse : laat maar weten!
Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 119 keer
- Bedankt: 772 keer
- Recent bedankt: 3 keer
Of gewoon je R210 maar dan met een USB-Wifi dongle?
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
-
- Moderator
Even wat achtergrond info waarvoor ik het nodig heb.
Is om een toestel met enkel een ethernet aansluiting tijdelijk een VPN verbinding te laten opzetten naar onze servers van het werk.
Kan echter om compliance redenen geen andere software installeren op het toestel. Is zelfs geen windows based oplossing.
Dient dus in ieder geval via een ethernet oplossing te gaan zonder verdere aanpassingen op de client.
Is om een toestel met enkel een ethernet aansluiting tijdelijk een VPN verbinding te laten opzetten naar onze servers van het werk.
Kan echter om compliance redenen geen andere software installeren op het toestel. Is zelfs geen windows based oplossing.
Dient dus in ieder geval via een ethernet oplossing te gaan zonder verdere aanpassingen op de client.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 119 keer
- Recent bedankt: 1 keer
Hier ook wel interesse in een goedkope 3G modem/router die je via ethernet kan aansluiten voor backup lijn. De edimax 3G 6200NL ziet er wel interessant uit maar ik weet niet of deze hiervoor geschikt is daar ik deze graag buiten zou hangen wegens beter bereik.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
@axs
indien slechts tijdelijk, kunt ge mijn edimax wel even ophalen hier (antwerpen-noord). Ik gebruik deze namelijk alleen voor nood-oplossingen...
indien slechts tijdelijk, kunt ge mijn edimax wel even ophalen hier (antwerpen-noord). Ik gebruik deze namelijk alleen voor nood-oplossingen...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 59 keer
Ik heb hier een DigiRouter 3g staan, je mag die anders ff lenen hoor... Diksmuide...
[
Post made via mobile device ]
[

DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
-
- Moderator
Alvast merci aan iedereen die zijn hulp aanbood!
Helaas geraak ik deze dagen nergens door een drukke agenda en zit dus vanaf zaterdag weer in het buitenland.
Heb nu wel lokaal een oplossing gevonden via mijn contacten ter plaatse.
Ga in ieder geval nog verder de opties hier aangegeven verder bekijken voor in de toekomst!
Iemand trouwens een idee of dit met open dd wrt ook te verwezelijken valt?
Zou dus de ethernet poorten moeten kunnen bridgen met de opgepikte wifi... Maar dat lukt me dus (nog) niet met mijn beperkte netwerkkennis.
[
Post made via mobile device ]
Helaas geraak ik deze dagen nergens door een drukke agenda en zit dus vanaf zaterdag weer in het buitenland.
Heb nu wel lokaal een oplossing gevonden via mijn contacten ter plaatse.
Ga in ieder geval nog verder de opties hier aangegeven verder bekijken voor in de toekomst!
Iemand trouwens een idee of dit met open dd wrt ook te verwezelijken valt?
Zou dus de ethernet poorten moeten kunnen bridgen met de opgepikte wifi... Maar dat lukt me dus (nog) niet met mijn beperkte netwerkkennis.
[

-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
TP-Link MR3020, icm een compatibele usb modem misschien?...
http://www.tp-link.com/en/products/deta ... =TL-MR3020
Denk niet dat ik al veel universeler inzetbare dingen ben tegengekomen voor die prijs... AP/wifi router/3G wifi&wired router, noem mr op...
(Heb er zelf een in laptoptas zitten voor als ik ergens snel wifi wil hebben ofzo, en heb ook ooit een concept gemaakt voor een 3G verbinding ten velde gebaseerd op een solar setup icm zo een MR3020)
http://www.tp-link.com/en/products/deta ... =TL-MR3020
Denk niet dat ik al veel universeler inzetbare dingen ben tegengekomen voor die prijs... AP/wifi router/3G wifi&wired router, noem mr op...
(Heb er zelf een in laptoptas zitten voor als ik ergens snel wifi wil hebben ofzo, en heb ook ooit een concept gemaakt voor een 3G verbinding ten velde gebaseerd op een solar setup icm zo een MR3020)
© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
- Bedankt: 296 keer
Check wel even of je stickjes compatible zijn (officieel en via google, er zijn veel sticks die wel werken maar niet op hun lijst staan helaas).
Voor de rest, zalig dingetje, zeker omdat het voeding via een mini usb poort krijgt (er is ook een power supply'tje meegeleverd hoor), dus je kan het gewoon op je laptop inprikken voor power
Voor de rest, zalig dingetje, zeker omdat het voeding via een mini usb poort krijgt (er is ook een power supply'tje meegeleverd hoor), dus je kan het gewoon op je laptop inprikken voor power

© De Morgen: Geachte taalnazi's, deradicaliseer een beetje.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 29 keer
Ondertussen al in gebruik, tevreden van?axs schreef:@flashblue: dat is een grote kanshebber! Ga meteen eentje bestellen!
Heb nog wel enkele Vodaphone USB stickjes liggen, dus dat is zeker een +
Ik ben ook aan het denken zo een MR3020 te kopen.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 146 keer
- Bedankt: 29 keer
Waar zit het verschil dan?
Je moet zelf toch nog een usb 3G/4G dongle aanschaffen?
Je moet zelf toch nog een usb 3G/4G dongle aanschaffen?
Although it is marketed as a "3G/4G router", the TL-MR3040 does not include a 3G/4G modem. It simply means that the OEM firmware and GUI support a certain range of USB 3G modems, but, OpenWrt supports 3G modems too.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 356 keer
- Bedankt: 282 keer
het heeft natuurlijk geen zin om een 4G dongle te gebruiken wanneer de router de hogere snelheden hiervan niet aankan! Daarom lijkt mij het nieuwere concept van de MR3040 een betere keuze...
Scarlet Loco, OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA